Met regelmaat koop ik van die trio zakken rood geel groen pakken paprika. Die bewaar ik in de vriezer tot ik er wat van nodig heb..en dat gaat super.. maar ik blijf om een of andere reden altijd met de groene zitten..Ze zijn wat pittiger en daarom kies ik, ook ivm de kids bij macaroni, chili of couscous altijd weer voor geel of rood.. Iemand een lekker recept met voornamelijk groene paprikas wat niet meteen de gedachte 'ai pittig' oproept bij de smaak? Ben heel benieuwd..
Gevulde paprika's zijn bij mijn kinderen favoriet. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik meestal kies voor rode paprika's omdat ik die lekkerder vind. (Ik koop zelf nooit triozakken omdat ik niet zo van groene paprika houd. Je kunt de gele en rode ook gewoon los kopen, dan blijf je niet met de groene zitten.) Je kunt de paprika's vullen met een vulling naar keuze: net wat jullie lekker vinden. Bijvoorbeeld met couscous, tonijn, blokjes courgette, tomatensaus en verkruimelde feta. Of met gehakt, rijst, een bosuitje en tomatensaus. Maar je kunt dus eindeloos varieren, net wat jullie lekker vinden. Dan wat geraspte kaas er overheen (niet bij de variant met feta) en ca 20 a 40 minuten (afhankelijk van de inhoud en of alles van te voren al is gebakken/gekookt) de oven in op 175 graden.
Zelfde verhaal hier. Maar ik vind het zonde om twee losse paprika's te kopen voor meer geld dan een zak van 3... Daarom vind ik de markt ideaal
Een wok van groene groenten, met je paprika's, broccoli, courgette en lente-ui. Of denk aan peultjes of sperziebonen. Als je aan t einde de boel even stooft in kokosmelk krijgt het een lekkere zachte smaak. Zelfgemaakte pizza met grote paprikaringen. Gegrilde groenten, snijd plakken van bv courgette en aubergine, en de paprika in grote stukken, wat gehalveerde champignons erbij. Wat olijfolie en Provençaalse kruiden er overheen, kwartiertje onder de grill (halverwege keren) en klaar. In kleine stukjes door een rijstgerecht met kip, champignons, cashewnoten en doperwten of tuinbonen. Of fijngesneden als pittig elementje in een zacht cremig soepje.
Wereldgerecht mexicaanse enchiladas. De salade die daar bij hoort maak je met tomaten en groene paprika mjammmmie nu ik het zo schrijf.. ik zal het vd week weer eens maken alweer te lang geleden
Wilde zeggen bij de tomatensaus voor pasta, maar dat wilde je dus niet. Moet zeggen dat ik hem gecombineerd met kaas en andere groenten in de pastasaus nou niet echt pittig vind, maar juist een lekkere toevoeging hihi.
Ik gooi ze vaak in een wok gerecht ( rood en geel of oranje ook trouwens ) . Net wanneer het wel een mooi kleurtje erbij kan gebruiken. In een omelet kan ook . Ik vind het nou niet echt zo'n enorm verschil groen of gele paprika. Shannon eet de groene net zo lief rauw weg als rode of gele..
Ik snij ze altijd klein voor in een wokgerecht of in de pasta en nog nooit van de kinderen gehoord dat ze hem pittig vonden.
mie-omelet in een ovenschaal gekookte mie op de bodem gehakt geruld met groene paprika's en ui gebakken erop, dan geklutst ei erover schenken, beetje geraspte kaas erop en in de oven tot ei is gestold. hier is juist de groene het lekkerst, dan blijft het lekker hartig. met rode paprika wordt het te zoet/weeïg
30 minuten onder de grill tot het zwart word. Daarna 10 min in afgesloten zak laten liggen. Schil en zaadlijsten verwijderen. In repen op bord leggen en feta erover kruimelen.. Yummie. Eventueel af te maken met wat goeie olijfolie en knoflook en kruiden
We gebruiken ze alle drie gewoon hetzelfde. Heb wel altijd het probleem dat de gele het eerste zo vies bruin wordt.
Ik heb dat juist met de rode, die vind ik echt te zoet. Ik hou van de groene paprika's Ik wist trouwens niet dat je ze kunt invriezen, maar goed dat heb ik niet nodig, want ze gaan zo op. Gooi ze ook altijd door salades namelijk.
Ik vind de oranje het lekkerst haha, maar die zijn ook meteen het duurst Ik proef zelf niet veel verschil in smaken, die andere? Een beetje misschien, maar niet als je het verwerkt in een gerecht vind ik.. Het is meer de kleur die het hem doet, voor mij dan.. De groene zijn meer bitter, misschien kleiner snijden?
Ik proef ook geen verschil eerlijk gezegd. Wel als ik ze rauw eet. Kleur word hier meestal gekozen aan de hand van het gerecht. Meestal groen in (rode) pasta saus, Rood of geel in tajine.. ga zo maar door.
De gele moet je eigenlijk gewoon rauw eten Dan zijn ze het lekkerst. Dan in gerechten gebruik ik meestal rood... Staat lekker vrolijk en smaakt prima. Vooral in de wok, tortillas, tacos etc. De groene snij ik gewoon in kleinere stukjes en zijn meer als vulling. Wij vinden ze niet heel lekker maar ook niet vies. In de pastasaus proef je er relatief weinig van eigenlijk. Wij kopen dus ook zelden tot nooit trio-zakken. Tenzij de trio-zakken ECHT heel goedkoop zijn... Maar liefst haal ik mn paprikas gewoon per stuk bij de groenteboer