Wow, wat veel verschillende soorten was! Hier heel simpel: Alles wat nat is + ondergoed: 60 of 90 graden (tja en wat wit is wordt langzaam grauw...maar voordat het te grauw wordt, is het toch al versleten) Donkere was 30 graden Gekleurde was 30 graden. Witte was 30 graden. Al het natte was zit in 1 wasmand, de rest van de was ook in 1 wasmand. Ik was alles op 1 dag...dan zoek in die ene wasmand ter plekke uit...
Eén wasmand in de douche om alle vieze was in te gooien. Om te sorteren haal ik gewoon de hele wasmand leeg en gooi alle kleinere dingen in één groot kledingstuk om het naar de wasmachine te zeulen. Maar sorteren doe ik dus pas op het moment zelf. Helemaal geen plaats voor meer wasmanden! En dan heb ik er een om mee heen en weer te lopen, voor de schone was en gestreken kleding. Misschien zou het geen kwaad kunnen om er daar een van bij te halen, maar ik vergeet het telkens.
Wij hebben een grote wasmand in de douche staan waar alle vuile was in gaat. Eens in de zoveel dagen kiep ik hem leeg en zoek ik alles uit. Draai altijd een handdoeken en onderbroeken was op 60 kleding op 40 En een witte wat, handdoeken en meest beddengoed, op 60 Gebruik twee van die curver wasmanden om de was van en naar de wasmachine, droger en waslijn te brengen.
3 wasmanden voor vieze was. Bestaande uit: 1 voor lichte was, 1 voor gekleurde was, 1 voor donkere was. Ieder is zelf verantwoordelijk voor het sorteren dus (De oudste 2 kinderen weten dus ook precies welk kleding stuk in welke mand moet). Dan heb ik 1 losse wasmand, die vul ik met bijv. Alle donkere was, neem ik mee naar beneden (beneden in de bijkeuken is de wasmachine en droger). Zodra alles uit die mand gewassen en gedroogd is vouw ik het gelijk op.
4 wasmanden. 1 voor de handdoeken/theedoeken/ondergoed 1 voor de donkere was 1 voor de gekleurde was (ik heb alleen witte hempjes voor onder mijn werkkleding dus die gaan bij de gekleurde in) 1 wasmand voor de schone was.
Wij hebben 2 manden voor de vuile was. Als de mand vol is gaat deze naar zolder. Daar heb ik planken aan de muur gemaakt met daarop 6 kratten: - donkere was - bont blauw/groen - bont rose/rood - witte was - handdoeken - werkkleding manlief volle mand uitzoeken en in het juiste kratje gooien. Kratje vol ... in de wasmachine. Voor mij werkt dit goed!
Wasmand staat gewoon in de badkamer (welke beneden is), als de mand vol is sorteer ik dat in een hangwas (kleding) van 40 graden en een drogerwas (handdoeken/ondergoed/sokken/beddengoed) van 60 graden en heb 1x in de week een hondenkleedjeswas van 90 graden...en heb dan een wasmand voor het opgevouwen spul om naar boven te brengen. Ken eigenlijk niemand die het veel moeilijker maakt dan dit maar wat ik hier allemaal lees, gaat een wereld voor me open
Wij hebben alledrie een eigen wasmand op onze kamer (dus kinderen allebei een wasmand en vriend en ik samen een wasmand) In het washok zijn 5 manden. Daar gooi ik dan elke keer de was in die uit onze manden komt. - In de ene gaan handdoeken(we hebben alleen maar witte), witte rompers, sokken, beddengoed en theedoeken. - Andere mand gaat bonte was in met rood/oranje/roze kleuren - Andere mand gaat bonte was in met paars/groen/blauwe kleuren - Donkere was - Witte was Als een mand vol zit gaat het in de was. Werkt prima voor ons!
1 grote en 1 kleine. Grote mand voor bonte was en de kleine voor witte was. Sorteren doe ik als ik ga wassen. Alleen wit houd ik apart voor als man plotseling toch besluit een wasje aan te zetten
Ik heb 3 wasmanden. 1 voor de witte 60 graden 1 voor de bonte 60 graden en 1 voor de 40 graden was. Als ik was heb wat echt speciaal gewassen moet worden leg ik dat gewoon even bovenop 1 van de wasmanden.
2 voor de vuile was en 1 voor de natte was die opgehangen moet worden, deze gebruik ik ook voor de schone was. Bij mij gaat 1 mand voor donkere kleding en werkkleding van ml. En 1 voor de witte en bonte was. Handdoeken komen over de rand van de douche tot ze gewassen worden, dat gebeurt meestal vrij snel. Hier staat iedere dag wel een machine was te draaien met 3 kinderen.
Voor de vuile was 3: 1 wasmand voor donkere was 30 graden. 1 wasmand voor lichte was 30 graden. (incl. bad/hand/theedoeken) 1 wasmand voor 60/90 graden. (werkkleding van man, washandjes/vaatdoeken/schoonmaakdoeken) Beddengoed gaat gelijk de wasmachine in en ik gebruik altijd colordoekjes. Ik wil er eigenlijk een wasmand bij voor de was wat in de droger gaat. Voor de schone was 2 manden.
Wij hebben er veeeeel... 1 in de badkamer en 1 op onze slaapkamer voor vuile was, 6 inklapbare in het washok om te sorteren (kookwas, witte, donkere, rood/roze, overhemden, sokken). En 1 voor de schone was. In totaal dus 9 stuks
Ik heb 3 was handen op zolder: donkere, rode en witte was. Alle donkere en rode was gaat op 40 graden. Witte was sorteer ik op de grond naar 60 graden en 40 graden was. Grootste hoop gaat in de machine, de andere terug in de mand. Beddengoed en zwemspullen worden meteen gewassen.
Ik heb wel veel wasmanden hoor xD. 1 op de babykamer 1 in de badkamer En in de wasruimte om alles te sorteren 1 voor gekleurd 1 voor wit 1 voor zwart 1 voor handdoeken/beddengoed ed. 1 voor werkkleding man Ik vind het heel prettig werken zo en zou niet anders willen. In heb 2 van die dubbele manden van ikea deze: SKUBB Waszak met standaard - zwart - IKEA 1 van deze (voor de handdoeken ed.) JÄLL Waszak met standaard - IKEA En in de badkamer gewoon zo een die je kan dragen van curver en bij m'n dochter een mooie mand van prenatal.
1. En dan sorteer ik op handdoeken ed die gaan op 60 of 95. Lichte was en donkere was, was alles op 40 eigenlijk
4 1 op de badkamer van de kinderen 1 op de badkamer van ons 1 beneden bij de wasmand en 1 in de babykamer