Hoeveel waspoeder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Inky, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Naar aanleiding van het topic over de stinkende was hebben wij weer poederwasmiddel gekocht. Eerst deden we alles met vleoibaar maar ik had gelezen dat dit niet goed was.

Nu was de Ariel in de aanbieding bij de makro dus hebben we meteen 3 pakken ingeslagen.

Vanmorgen het pak open gemaakt. Zit er geen schepje in!
    Hoeveel van dat poeder moet ik nu in het bakje doen voor een volle wasmaschine?
    Ik heb nu maar het schepje van de Oxi gepakt en daar 2 schepjes van in gedaan maar ik weet niet of dat teveel of juist te weinig is..

2. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Staat er niet op het schepje hoeveel er in 1 schepje past ? Dan zou je dit af kunnen meten met de hoeveelheid die op het pak staat! Anders even een schepje aanvragen bij Ariel.
    Dus vloeibaar is niet zo goed ? Heb net was eruit gehaald dat ook met vloeibaar was gewassen maar het rook helemaal niet lekker!

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik gebruik ook altijd vloeibaar, waarom is dit niet goed als ik vragen mag. mijn machine doet namelijk moeilijk als ik poeder gebruik en neemt bij het wassen maar de helft van het poeder uit het bakje.

4. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik zweer het bij vloeibaar hoor, vind poeder ook niks. Soms zit het nog wel eens aan de kleren. Ik gebruik altijd groene persil.

5. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    1x is genoeg :D

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    in dat topic stond dat een monteur (zwager ofzo van iemand) had gezegd dat er altijd restjes aan de leidingen blijven kleven en de machine daardoor minder lang meegaat. Zo ook met wasverzachter.

7. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=47634

Als je dit topic leest krijg je antwoord op die vraag......

8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Gebruik altijd vloeibaar en het ruikt heerlijk, heb mijn wasmachine trouwens al 6 jaar geen enkel probleem

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Veel mensen doen ongeveer één bekertje waspoeder per draai.. Bij de BCC ( even reclame maken dan maar haha) vertelden ze ons dat dit erg slecht is voor de wasmachine, dus wij doen vaak een half bekertje en dan wasverzachter erbij.. heb geen last van muffe geurtjes in de kleding..

liefs kaatje

10. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik doe alleen het beddegoed met vloeibaar, de rest poeder. Schijnt ook niet goed voor je wasmachine te zijn. Maar om op je vraag terug tekomen, de meeste wasmachines, hebben aan de binnenkant van het bakje ook een streepje staan (bij mij geeft ie max aan).Als je dat niet hebt, zou ik kijken voor een ander schapje (misschien nog iemand eentje liggen).

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik doe het nooit in het bakje, maar in een wasbol. Doet mijn moeder ook altijd en ik weet ook niet waarom, haha...

12. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik doe alleen de witte was met poeder.
    en dan doe ik een medicijn cupje poeder erin.
    ze zeggen dat dat meer dan voldoende is.het lijkt heel weinig maar het is genoeg.
    ze zeggen meestal op het pak veel en veel meer
    maar dat is echt overdreven.
    succes!

liefs susanne

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gebruik al heel lang vloeibaar, meestal omo.
    Poeder lost idd niet goed op.

14. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    heb mijn wasmachine al 10 jaar en gebruik al 10 jaar waspoeder en wasverzachter. En mijn machine werkt nog steeds goed. Maakt alleen een beetje herrie met centrifugeren.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    haha ja dat doet de mijne ook alleen ik woon in een flat, gelukkig nog geen klachten gehad maar dat zal niet lang meer duren. mijn wasmachine is pas 2 jaar oud en ben benieuwt hoelang hij nog meegaat met dat kabaal.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    van vloeibaar kan je een soort schimmel in je machine krijgen, heeft iets met enzymen te maken. door die schimmel kan je ook strepen op je was krijgen.
    doordat je tegenwoordig al schoon wast op lagere temperaturen wassen mensen geen kookwas meer, en daardoor gaan bacterieen nietmeer dood. de zogenaamde vetluis.
    (jaja ik heb ook meerdere monteurs gesproken ;) ... helaas..... )

mijn machine rook ook muffig, en nu na de ariel weer fris en af en toe draai ik nu dus kook was.
    ik geloof ook dat de vloeibare wasmiddelen niet op zo hoge temperaturen kunnen. en heb al geregeld gehoord dat je pomp er ook eerder stuk van kan gaan.

in ieder geval kan je bij ariel een schepje aanvragen, en je kan ook een doseerbol aanvragen. je kan de poeder gewoon in de bol doen op je wasgoed.
    ik heb hier een pak omo staan, en als je belt naar 0800 0085 (grati) krijg je een schepje opgestuurd

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    goh ik wist dat heel niet van vloeibaar wasmiddel ik gebruik dit altijd. als ik poeder gebruik komt dat altijd op de kleren te zitten, wat kan ik hieraan doen dan?

18. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Ik gebruik ook Ariel, maar gebruik ipv poeder de tabletten ik vind het ideaal, en ook natuurlijk vloeibaar erbij, :D

19. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    @noura, bedankt voor die info. Daar heb ik wat aan. Zal vanmiddag eerst eens bellen

20. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik gebruik vloeibaar voor synthetische (gekleurde)was) en poeder voor de handdoekenwas (witte/bonte was). Van poeder krijg je snel strepen op synthetische kleding, van die vieze witte zeepvlekken waar je dan ook nog weer op moet zitten poetsen. Mij niet gezien.

Staat er btw niet op het zeep-pak hoeveel ml. je moet gebruiken? Je hebt vast wel ergens een maatbekertje ofzo toch? Dan kan je 't zo afmeten. Als het goed is staat er een tabel op de verpakking waarin staat hoeveel je moet gebruiken bij bepaalde hardheid van het water en bepaalde vuilheidsgraat van de was. Ten minste, dat is op de verpakking van de Witte/Color Reus wel zo.

Oh ja, vloeibaar wasmiddel doe ik in een wasbol die ik in de trommel op de was leg. Alleen het poeder verdeel ik over de zeepbakjes van de wasmachine.

Deel Deze Pagina