Mijn schoenen slijten scheef af. En wel heel snel en heel scheef. Ik denk dus dat ik mijn voeten verkeerd neerzet. Zelf zie ik niet echt wat ik verkeerd doe. Wel heb ik vaak pijn in mijn rechtervoet, alsof er botjes over elkaar heen rollen. Zou ik hiermee naar een fysiotherapeut of andere peut kunnen? En wat voor een dan?
Volgens mij kun je steunzolen aangemeten krijgen die dit corrigeren. Volgens mij kan een orthopedisch schoenmaker dit aanmeten, misschien na verwijzing door een orthopeed of podotherapeut? Ik heb dit als kind gehad (toen verwezen via de kinderarts naar een orthopedisch schoenmaker) en inmiddels niet meer nodig. Hoewel mijn schoenen ook nog steeds scheef slijten. Bij mij slijt de buitenste hoek van mijn hakken het snelst, ik loop altijd met iets naar buiten geknikte enkels. Maar heb er geen last van dus doe er nu niets mee.
Ik had dit vroeger ook, maar niet meer sinds ik steunzolen draag. Bij mij in de buurt zit een schoenenwinkel waar je op afspraak terecht kunt voor orthopedie en podotherapie. Je zou daar eens op kunnen zoeken.
Steunzolen kunnen helpen inderdaad. Goede/goede kwaliteit schoenen ook. Met schoenen van Scapino en Van Haren ed heb ik het ook heel erg, bij schoenen van bv. Durea duurt het een stuk langer voordat de zolen door zijn.
Zo'n podotherapeut kun je daar gewoon naar toe zonder doorverwijzing van de huisarts? Dan ga ik even kijken waar er een is.
Ja je kan zonder verwijzing naar een podotherapeut. Meestal vragen ze om een paar verschillende schoenen mee nemen.
Ik heb dit ook, heb inderdaad bij een orthopedische speciaal zaak een intake gehad. Dan kijken ze oa naar looppatroon en de stand van je voeten. Dan meten ze alles op en maken ze steunzolen op maat. Ik heb vooral veel last van mijn knieën. Ik had geen verwijzing nodig. Je kan even in de polis van je zorgverzekering kijken of het vergoed wordt en hoeveel. Ik was volgens mij iets van 180 euro kwijt dus is wel iets om rekening mee te houden.
Zeker een afspraak maken bij de podotherapeut! Hier pas sinds 5 naar steunzolen en hemeltje lief wat wilde ik dat ik het eerder had gedaan! Nooit meer zonder zooltjes hier haha
Yes, kijk wel even wat het kost en hoeveel je eventueel vergoed krijgt. Ik kreeg 200 euro vergoed en moest nog een bedragje zelf bijbetalen. Fijne was dat er ook een scan werd gemaakt bij het lopen (over een scanapparaat lopen) en dat je dan kon zien hoe de stand van mijn voeten was tijdens het lopen. En die was neit goed. Steunzolen hebben hier wel enorm geholpen. Geen pijn meer.
Ik hoef eigenlijk altijd maar een klein bedragje zelf te betalen. Het geeft lichamelijk bij mij ook zoveel voordelen om op steunzolen te lopen.
Gaat het eigenlijk ook ten koste van je eigen risico? Want dan wordt het wel duur, ik maak vrijwel geen zorgkosten, dus eigen risico is nog helemaal vol nu.
Nee eigen risico is alleen voor de basisverzekering. Zooltjes worden vergoed uit de aanvullende verzekering mits je die hebt natuurlijk. En dan kan het zijn dat je een eigen bijdrage moet betalen. Dat hangt van je verzekering af. Eigen risico en eigen bijdrage is dus niet hetzelfde.
Ik heb zelf ook zooltjes gehad maar ik vond het niet fijn. Je bent toch beperkt in het kopen van schoenen. Ik heb al een hele kleine maat (35) en met die zooltjes werd het nog moeilijker. Ik had ook geen last met lopen dus ik heb er nu geen merkbaar voordeel van. Als ik later oud ben en last van mijn voeten krijg heb ik misschien spijt. Maar ja dat zie ik dan wel weer.