Hoeveel wassen draai je per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lottie987, 26 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier denk ik wel 8-10 wassen per week. Verschilt een beetje. Zijn met zijn drieën en een hondje. Alle ‘goede’ kleding gaat op kleur en hang ik op.

    Handdoeken, sokken en ondergoed gaat apart op 60 graden en daarna de droger in. Werkkleding van mijn man en de chillpakken die we thuis dragen gaan ook samen en dan de droger in.

    Dekbedovertrekken en lakens gaan apart op 60 graden en de droger in. Evenals de hoezen van de mand en het chillkussen van ons hondje gaan elke week de wasmachine in en natuurlijk apart en ook de droger in.
     
  2. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Ja als je ook nog hoezen van de bank mee moet wassen, dan is zo’n 20kg trommel een uitkomst.:thumup:

    Wij hebben sinds 2 jaar geen gordijnen meer, alleen 1 overgordijn in de hal bij de voordeur, en dat scheelt me toch veel wasgoed. Dat alleen waren al iedere 6 weken 6-8 wassen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb gelukkig alleen nog vitrage. Zou thuis in 1 trommel kunnen maar dan komt het er gekreukt uit. In die grote trommel kan het samen zonder kreuk. Toen ik nog overgordijnen had waren het wel een stuk meer wassen. Dat mis ik absoluut niet aan de overgordijnen wat een werk was dat altijd.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  4. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.748
    182
    63
    Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen.

    Ik zet elke dag de wasmachine aan. Ik doe alles bij elkaar. Maar bijna alles is donker, dus dat is makkelijk. Daarnaast draai ik 1 keer per het beddengoed van ons bed. Man zweet erg veel en deze week al 3 wassen gedraaid met beddengoed, want alles was drijfnat jak. Dan nog een was met beddengoed van de kinderen en een was met kleedjes waar de hond op ligt. Gaat zo snel stinken.
     
  5. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.792
    2.533
    113
    Vrouw
    Ik voel mij heel ontaard maar ik heb geen idee :roflmao: ik was gewoon als ik vrij ben en ik een trommel kan vullen.

    ik gok
    -2x handdoeken
    -1x beddengoed (vaak 1x per 2 weken)
    -3x kleding
    Dus dan kom ik op 6 per week.

    2 kinderen en 2 volwassenen.

    Man en ik dragen dus onze kleding vaak twee dagen; spijkerbroeken wel 4. Gewoon dagelijks schoon ondergoed, sokken, shirts.
     
  6. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    5 personen.
    2 volwassenen , 3 (bijna 4 ;)) kids.

    Bijna elke dag 2 machines was.
    Wit, lichte kleur, donkere kleur, zwart, handdoeken, beddengoed.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.482
    8.330
    113
    Geen idee hoeveel wassen ik draai. Stuk of 8-10, denk ik? Donkere was (zwart en donkerblauw), witte was, lichte was (grijs en licht blauw), roze/rode was, groen/blauwe was, een enkele keer een gele was en dan de handdoeken en het beddengoed ed.

    We zijn met z’n vieren.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.993
    5.821
    113
    Ik denk minimaal 14 per week (6 personen)
    Soms was ik een dag niet, maar er zijn ook dagen dat ik 5-6 wassen draai. :)
     
  9. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.391
    1.892
    113
    Vrouw
    Wij zijn met 2 volwassenen en 1 peuter.
    Ik doe 2 wassen per dag. Ik sorteer alles, wit zwart kleur lichte kleur en felle kleuren. En beddengoed.
     
  10. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik heb een rek van IKEA met drie van die manden.
    Bovenste is witte was: handdoeken, keukendoeken, licht ondergoed en kleding die licht is én op 60 graden gewassen kan worden. Tweede mand is lichtbonte was die op 40 graden gewassen wordt.
    Derde mand is donkerbonte en zwarte was, ook 40 graden.
    Tweede en derde mand dus vooral kleding en ondergoed, eerste mand vooral huishoudelijk spul. Als 't ondergoed dus niet wit is maar zwart, was ik het dus niet heter dan 40 graden, voor iemand zich dat afvraagt. Het wordt prima schoon en om nou een bijna lege trommel met een stapeltje onderbroeken te gaan wassen op hoge temperatuur vind ik echt zonde van de energie.
    Soms zitten op een dag alle manden vol, andere dag hoef ik er geen één te wassen. Beddengoed komt apart erbij, dat gaat nooit in de mand maar gelijk vanaf het bed in de machine. Net zoals jassen en tassen enz. Die was ik gelijk als ik zie dat het nodig is. Soms vul ik het dan wel aan met gewoon wasgoed.
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Rond de 10 wasjes per week.
    Doordeweeks met zijn 4e
    In het weekend met zijn 5e.

    2x handdoeken was + ondergoed / sokken
    2x donkere was
    1x roze/rood
    1x lichte was
    1x witte kleding
    1x hoeslakens
    1x dekbed overtrekken
    1x was van man
     
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    8904 miljoen ... op zijn minst! Die kids kijken ergens naar en het is vies :roflmao:
     
  13. Tafellamp

    Tafellamp Actief lid

    17 sep 2019
    249
    103
    43
    Vrouw
    wij zijn met z’n 5en en ik was ongeveer 15 wasjes per week

    3x handdoeken
    3x donkere was
    4x beddengoed
    2x witte was
    1x roze/rode was
    2x ondergoed
     
  14. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.282
    4.151
    113
    Wat fijn dat er nog een "gek" is die alles bij elkaar gooit!
     
    G89 vindt dit leuk.
  15. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Gezin met 2 kinderen, ong 8 wassen per week.
    Beddengoed is al 2 wassen, werkkleding 2 wassen, sportkleding 1 was en dan de rest nog!
    Ik mil de 60graden was allemaal bij elkaar. Handdoeken, sokken ondergoed etc sorteer ik niet op kleur.
    Dan heb ik vaak nog een gele was, bonte was, donkere was en lichte was!
     
  16. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.282
    4.151
    113
    Ik gooi ook alles bij elkaar en heel eerlijk, wij hebben allemaal geen witte kleding. Alleen om het apart wassen koop ik dat niet. Wat een gedoe.
     
    GossipGirlxoxo en Elisje vinden dit leuk.
  17. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.546
    7.361
    113
    Hmm, hier met z'n vieren (2 volwassenen en 2 kinderen), probeer het op de woensdag en de zaterdag te houden m.u.v. badgoed, die draaien we als de mand vol is.

    Meestal 2x donker
    2x wit/licht
    Als er veel was is sorteer ik het zo dat er nog een gekleurde was is.
    Om de kleding mooi te houden doe ik de trommel niet nokkie vol.
    Verder 2 x badgoed ongeveer en 2x bedgoed (1 van ons en 1 van de kinderen) en dat is dan om de week.
    Dus dat is dan in totaal 6 tot 9 wassen per week, het verschilt dus nog wel eens per week.
     
  18. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    425
    206
    43
    Vrouw
    Gezin met 2 volwassenen en 2 kids. We wassen 3 a 4x per week. Net een nieuwe wasmachine met grote trommel.

    - 1x 30 graden
    - 1x 40 graden
    - 2 x beddengoed en handdoeken

    Sorteer dus alleen op temperatuur en niet op kleur. Wij hebben geen witte kleding. Scheelt ook.
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.130
    113
    Gezin 2 volwassenen en 1 kind
    9-11 wassen

    Ik geloof dat ik op 9-11 per week kom. Man draagt XXL dan gaat t nogal hard, en vaak twee shirts over elkaar. Meeste was is dan ook van hem afkomstig.

    Mn dochter vult met haar maatje net een trommel per week zeg maar (ondergoed apart uiteraard maar bedoel qua hoeveelheid). Haar rose spul als t niet nieuw is gaat met een anti kleur doorloop doekje met t donker mee.

    Alleen wit was ik echt apart maar dat hebben we amper.

    Voor mezelf 1.5 trommel.
    Beddengoed 3
    Handoeken/ondergoed 1 soms 2
    Huishoudelijk 1
    Man 5-6 maar goed 1 trui, spijkerbroek en 2 shirts en deze zit vol.

    Op een zonnige dag ram ik t hele span achter elkaar er doorheen doorheen en begin ik al om 06:00 met draaien. Veel hangruimte in de tuin. :thumup:

    Doordeweeks wanneer ik de geest heb dan moffel ik ze als een razende tussendoor, dochter moet je niet te lang zonder toezicht laten. Zolder mag zij niet op (gereedschap, schoonmaakspullen etc)

    Nu ze naar de basisschool gaat begint alles een beetje een rustiger ritme te krijgen, ik kom weer aan dingen toe! Jaaaaay!

    In de avond kan ik niet wassen, althans voorlopig beginnen we er nog niet aan omdat we nog vechten tegen een slaapstoornis, elk stukje slaap (lees geen: "maaaaamaaaaaaaa") is me heilig. Ze slaapt redelijk vast hoor, maar na een jaar ellende neem je t risico maar niet.

    Alles wat in de droger past verzamel ik bij elkaar en draait in de droger. Vooral boxershorts en sokken schurfthekel om die op te hangen. Beddengoed hangt te drogen. Handdoeken optioneel voor de droger.

    Eerstvolgende op mn lijstje als deze stuk gaat: grotere trommel!
     
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.866
    13.019
    113
    Vrouw
    Ik was eigenlijk alleen in het weekend, heel soms eens door de weeks een extra was zoals bijvoorbeeld skikleding, jassen, beddengoed van logees of andere dingen die ik niet vaak was.

    1x donkere was
    1x gekleurde was
    1x sport (soms gecombineerd met gekleurde was als dat nog past)
    1x 60 graden was (handdoeken, vatendoekjes, ondergoed en beddengoed).

    Wij zijn trouwens met zn vieren, heb een wasmachine waar officieel 9 kilo in kan en ik ben van het volproppen.
    Wij hebben, afgezien van witte voetbalsokken, geen witte kleding. Die voetbalsokken blijven trouwens prachtig wit naast de donker rode, blauwe enz zwarte sportkleding.
     

Deel Deze Pagina