Hoeveel wassen draai je per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lottie987, 26 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ligt ook aan de leeftijd van de kinderen.. mijn oudste twee zijn al 13 en bijna 12.. die transpireren nu ook veel meer dan eerst.. dus moet hun kleding ook vaker wassen.. ook hebben ze een twee persoonsbed, dus die dekbedden zijn ook groter..
    en hun kleding is ook groter uiteraard dan babykleding waardoor de trommel sneller vol zit..
    de jongste is 7, haar dekbed hoeft in principe maar 1x per twee weken aangezien zij nog last heeft van puberzweet ;)
     
    Relax en suus1983 vinden dit leuk.
  2. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.502
    113
    Nederland
    Wij zijn met 5.

    Ik heb geen vaste was dag. Kan zijn een weekend lang meerdere keren achter elkaar, kan ook doordeweeks een aantal keer zijn. Maar net wanneer ik er zin in heb of wanneer de wasmand uitpuilt. :o:

    Maar gemiddeld was ik zo'n 6 wasjes per week denk ik.

    Ik gooi alle ondergoed/beddengoed/handdoeken bij elkaar in. Let niet op kleur :|

    Wit gaat apart
    Donker is van alles, zwart/grijs/blauw/bruin
    Gekleurd is rood/roze en soms knikker ik er een gele trui bij als ik die anders apart moet wassen.:roflmao:
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Kan ik me voorstellen. Heb mn ant net bewerkt hahaha
     
  4. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.267
    4.136
    113
    Deze vragen heb ik ook en vooral: waar haal je de tijd vandaan?
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij zijn met z’n vieren. Zoons zijn 6 en 9, vriend heeft werkkleding.

    Qua wassen heb ik denk ik ongeveer 5 per week. Als ik het goed bijhoud minder trouwens... maar dat ging alleen begin Corona-lockdown lekker en na een aantal maanden was dat weer het oude verhaal :roflmao:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Ik draai er geen 18 (gelukkig :D)
    Maar wij douchen niet elke dag, alleen gaat de handdoek na gebruik wel bij de was.
    Waar ik m'n onderkant mee heb afgedroogd ga ik gewoon niet nog een keer gebruiken.

    Kleren dragen we 2 dagen (m.u.v. ondergoed en sokken). En heb nog geen zwetende pubers, dat scheelt ook!

    Bij hele volle trommels wordt de was niet altijd goed schoon, dus ik hanteer wel de regel dat ik mijn vuist nog moet kunnen draaien boven de was in de trommel, ooit als tip van iemand gehad en dat scheelt wel.
    Daardoor zal ik dus wel wat meer wassen ja, maar heb het wel graag in 1x schoon :)
     
    Gewooniemand en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Natuurlijk is het wel zo dat grotere kleding ook meer ruimte inneemt.
    Als mijn man een dagje in de tuin werkt en hij gooit een jeans en trui in de was, en ik gooi er zelf een pyjama, jeans trui bij + kleding van de kinderen. Ja, dan ben ik ook al gauw geneigd m aan te zetten. Maar mijn wasmachine is groter dan mn wasmand en halve wasmachines en dus halve drogers aanzetten nee.. dst doe ik niet meer.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja snap ik. Hele volle trommels ben ik ook geen fan van.
    Hier douchen we wel elke dag en heeft ieder bijv een eigen handdoek. Ik gebruik mn handdoek wel 2 keer. Het is niet zo dat ik met mijn handdoek echt helemaal tussen elke plooi veeg down under. Even plat gezegd: meestal beperk ik hrt afdrogen tot mijn liezen en smeer ik me daarna in. Nou, dan is de boel wel gewoon droog hoor:p en het scheelt dat we ook veel dezelfde handdoeken hebben dus dan kan het allemaal bij elkaar!
     
    Felice vindt dit leuk.
  9. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Helaas heb ik momenteel geen werk, anders doe ik het alleen op mijn vrije dagen!

    Maar hier droogt het met 2 uur in de buitenlucht. En toen ik in NL woonde het meeste in de droger, en genoeg ruimte op zolder. (Al had ik daar minder was)


    Wij hebben trouwens een 9 kilo trommel.
    Man en ik douchen alle 2 meerdere keren per dag. 2 a 3 keer en ja ik pak echt elke douche beurt een schone handdoek.
    Al dat was en douchen is misschien niet zo goed voor het milieu, maar met gemiddeld 28 graden per dag wil je wel. Haha.
    Mijn dochters douchen ook allemaal 1 keer per dag. Mijn oudste traint ook 3 keer per week, wat extra was geeft.

    Zo kom ik wel aan mijn gemiddeld 18 wassen per week.
     
    Lottie987 vindt dit leuk.
  10. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.267
    4.136
    113
    Maar ik neem aan dat je je onderkant schoonmaakt onder de douche? Dan is het toch gewoon 1 veeg met de handdoek erover? Tenzij je van alles eruit veegt met afdrogen valt dat toch best mee?
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    #111 Sado, 27 feb 2021
    Laatst bewerkt: 27 feb 2021
    Ja, dit is nodig en ja, dit zijn steeds (nagenoeg) volle (8kg) trommels ;)
    We trekken alle 5 minstens 1 keer per dag schone kleding aan. Ik zeg minstens, want de middelste gooit nog wel eens iets als drinkyoghurt oid over zichzelf heen, eindigt volledig onder het zand van buitenspelen, etc. De jongste spuugt/poept zichzelf, het aankleedkussen, boxkleed e/o speelkleed nogal eens onder. Ik heb dagen dat ik de baby vier keer (vrijwel) volledig omkleden moet. Plus: iets als een boxkleed neemt ook nogal wat ruimte in de wasmachine in :D
    Minstens 1 keer per week alle bedden verschonen, pyjama’s meermaals per week. En dan hebben we nog alle hydrofiele luiers, washandjes, handdoeken, vaatdoekjes, dekentjes voor op de bank, dekentjes van de katten, jassen die vies zijn geworden, etc, etc, etc.

    Ik scheid overigens alles per kleur/soort, maar heb dus eigenlijk nooit half-gevulde trommels.
    De droger gaat denk ik 4 keer per week aan.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Jazeker!
    Maar vind het gewoon geen fris idee :D
     
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ik heb per week:
    2x beddengoed
    1x witte was
    2x handdoeken
    1x ondergoed en sokken
    3x bonte was
    1x keuken was

    Zoiets denk ik :)
    Trommel van 8 kg
     
  14. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    668
    370
    63
    Vrouw
    Dit, eigenlijk. Daarmee kom ik uit op ongeveer 12-14 per week. Gebruiken elke dag een schone handdoek (vinden we prettig) dus dan loopt het ook al snel op. Voor mensen die vragen waar we de tijd vandaan halen: werk nu met Corona alle dagen thuis en voorheen stond de wasmachine s avonds en in weekenden aan. Nooit een probleem mee gehad eigenlijk.
     
  15. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Elke dag een was
    Weekend vaak 3 wassen

    Om de dag
    handdoeken/washandjes/slabbetjes
    Gewone kleding

    1-2x per week
    Shirts en truien

    1-2x per week
    Dweilen en vaatdoeken

    1x per week
    Beddengoed


    1x per week
    Werkkleding
     
  16. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    #116 Krulpeterselie, 27 feb 2021
    Laatst bewerkt: 27 feb 2021
    Gezin van vijf.
    4 trommels beddengoed per week
    2 trommels 60 graden was (handdoeken, theedoeken, badhanddoeken, sokken, ondergoed)
    1 trommel werkkleding
    2/3 trommels overige kleding
    Soms een los wasje zoals overhemden of net die ene twee witte truien.

    Voor onze zaak komen daar ongeveer 10 trommels per week bovenop soms meer. Dus wij wassen inderdaad meerdere wassen per dag.
     
  17. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Ik heb er zo'n 11 per week:

    2x beddengoed (1x van ons, 1x van de kinderen)
    2x handdoeken
    2x witte was
    3x gekleurde was
    1x was (vaatdoekjes, theedoeken, handdoeken)
    1x sportkleding (voorheen 2 maar nu door corona geen sportschool en zwemles)

    En dan incidenteel nog extra wasjes, kussensloopjes, dekentje op de bank, etc.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja dat is nodig, zijn ook volle trommels (weet niet of het er 18 zijn, maar wel veel).

    Sowieso elke week de bedden verschonen, lekker fris én nodig ivm huisstofmijtallergie. Dat betekent ook elke week de moltons etc. 1x lits jumeaux, 1x 2 persoons en 2x 1 persoons. Dat zijn zo'n 3 trommels. Handdoeken gebruiken we soms 2x, maar aangezien hier vaak gesport wordt is dat sowieso 5 handdoeken per dag. Om de dag een volle trommel. Dan nog de gewone kleding en sportkleding. Man en ik dragen wel vaak de broeken meer dagen, dochter ook, maar de jongens niet. Sportkleding kan ik om de dag een trommel vullen, maar daar wacht ik niet mee, want dat is vies. Gewone kleding ook elke dag/om de dag een trommel. 5 spijkerbroeken, 5 truien (vooral die hoodies) en hij zit aardig vol.
    En daarbij komt dan nog dat ik met regelmaat de bankhoezen/kussenhoezen en dekbedden/kussens moet wassen ivm die allergieën.

    Ik werk niet, dus de tijd heb ik er wel voor, maar waar ik het allemaal kwijt moet is wel elke dag een drama. Geen extra waskamer oid en omdat we ook heel erge hooikoorts hebben kan ook niet alles naar buiten.
     
    Nina Sanders en Sado vinden dit leuk.
  19. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Gezin van 4 en ik denk dat ik zo'n 7/8x per week was. Vaak om de dag en in de weekenden een paar achter elkaar.

    1x beddengoed/handdoeken enz
    1 x werkkleding man
    2/3 x donker
    1 x wit
    1 x licht bonte was
    1 x bonte was
     
  20. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hier draait de was om de dag of vaker als het nodig is. Ik gooi ook alles bij elkaar (kleding).
    Beddengoed, handdoeken en onderbroeken was ik op 90 graden.
     

Deel Deze Pagina