andere auto of toch niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik krijg net telefoon van vriendlief.
    we krijgen de kans om onze auto om te ruilen voor een auto die minder gelopen heeft en 3 jaar jonger is. (allebij alfa 156)

onze alfa is goed en alles werk dus als dit niet op ons pad was gekomen was hij nog een paar jee mee gegaan maar nu krijgen we deze kans.

hij staat te koop bij een collega van mijn vriend en die gaat morgen achter de onderhoudsbeurten etc aan.

ik vind het lastig deze auto hebben we net een jaar.
    en heel stom ik vind het echt heel moeilijk oms deze weg tedoen.

wat zouden jullie doen?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    niet wegdoen, je weet nooit wat je ervoor terugkrijgt.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Altijd moeilijk zoiets! Je weet wat je nu aan je auto hebt, dus het is een gok als je de goede auto weg doet... Wie weet is die wat je ervoor terug krijgt ook goed, maar dat is altijd een risico.

4. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, ik vind het altijd zo: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook;)

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nouja de auto is van een overleden man en zijn broer wil dat ding weg hebben daardoor mag hij heel goedkoop weg.

ik vind het heel lastig laten ze eerst maar eens de onderhouds boekjes zien of de auto dealer onderhouden.

verder heb ik al gezegd dat de auto een nieuwe riem moet hebben en een grote beurt en een nieuwe apk.
    dit is ook toe gezegd dat dit gebeurd

aan de andere kant onze alfa nu heeft net alles op orde en kan er voorlopig weer tegen

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij hebben ook nog een alfa 156. maar totaal geen mazzel mee gehad gaat nu ook weg trouwen onze nieuwe auto komt in de 3de week van januari..
    maar zou het niet doen als je weet nu wat je hebt en kan je vertellen als je pech hebt met een alfa wordt je echt niet vrolijk!!

7. LittleMonsters

die van ons is ook dealer onderhouden ook ikn het verlede dus dat egt ook niets!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit word onze 5de alfa en we hebben nog nooit problemen gehad met de auto's eigenlijk.
    wel met de andere auto's opel renault en peugot nooit meer z'n auto

9. LittleMonsters

manlief heeft altijd vw gereden.. nu vonden we alfa een mooie auto sportief luxe etc etc maar wil nooit meer alfa het is een mooie auto maar daar is alles mee gezegt onderhoud is mega duur denk dat er nu al zo'n 5000 euro aan rep. en onderhoud nu gaan we weer over vw de nieuwe polo kan niet wachten tot hij er is voel me niet o me gemak in die auto durf er niet alleen mee weg..

10. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Maar als ie van die auto af wil, waarom ruilt (want dat is wat je in de startpost schrijft) hij deze dan met jullie auto? Zo heeft hij alsnog een auto in zijn bezit?

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik zou eerst morgen even afwachten. en uiteraard ook zelf ff een proefrit maken

12. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zeg niet doen,

Er moeten zowiezo onderdelen vervangen worden (distributieriem) en wat komt er uit de keuring?
    Dat kan je samen met de grote beurt veel geld gaan kosten.

Je hebt nu een auto die betrouwbaar is,die zou ik niet zomaar inruilen voor een jongere auto die nog wat werk heeft

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ruilt hij brengt de auto naar zijn buurman met een garage bedrijf en daar leveren wij dan onze auto in.

maar ik ben er nog niet over uit.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

die beurt en keuring en riem word door de garage gedaan daar hoef ik niets aan te betalen

Deel Deze Pagina