Richtlijn hoeveel cc vocht baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kleinukkie12, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinukkie12

6 sep 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg mij af wat de richtlijn is hoeveel vocht een baby van 7,5 maand eigenlijk binnen hoort te krijgen. Ze krijgt nog 2,5/3 flessen opvolgmelk per dag (500/600cc). Bied haar de hele dag door water aan uit de tuitbeker aan maar hou eigenlijk nooit bij hoeveel ze drinkt. Het zijn steeds een paar slokjes. Dit zal denk ik 50cc per dag zijn. Verder krijgt ze wat groente en fruit maar eet meestal nog geen geen hoeveelheden van 150/200 gram.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Die 500/600 is wel prima hoor :)

Ze hebben ongeveer/300 nodig om niet uit te drogen..

Voor het mooie zou je kindje met dit warme weer wel wat meer mogen drinken
    Maarja een paar slokjes drinken,sappig fruit en yoghurt e.d zijn ook vocht..:)

3. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Hier drinkt ze 400cc melk en dan nog 150-200 cc aan water en thee of sap
    Met warm weer let ik er extra op.

4. Kleinukkie12

6 sep 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties maar dan drinkt ze voldoende. Ik had vorige maand ergens gelezen 120/150cc vocht per kilo tot 1 jaar maar leek me al niet te kloppen. Nu is mijn dochter nog geen 6,5 kilo dus dan kom je een aardig eind als je fruit ed ook mee rekent maar als je er 1 hebt van 9 kilo dan is dat een behoorlijke sloot vocht wat er naar binnen gewerkt moet worden. Yoghurt en andere tussendoortjes krijgt ze nog niet. Eerst maar eens meer brood, groente en fruit gaan eten.

Deel Deze Pagina