Is Lactulose en laxtract hetzelfde?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ons kat krijgt voor zijn verstopping altijd laxatract. Dat is nu op.
    Ikzelf gebruik altijd lactulose. Nu komen we aan het kijken op de verpakking en zien op allebei de flesjes: bevat per ml siroop 667 mg lactulose. Nu is mijn vraag, zou het gewoon hetzelfde zijn? De siroop ziet er hetzelfde uit van kleur, enz. Dus het lijkt op elkaar.

Alleen is laxatract voor de kat, veel duurder dan mijn lactulosefles. Weet iemand of dit hetzelfde is?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    volgens mij kan dat wel. Of het helemaal hetzelfde is weet ik niet maar wij kregen laatst ook gewoon "echte" lactulose voor onze kat...

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat heette ook zo?

Nou dan zou het geen kwaad kunnen, denk ik. Nog meer ervaringen?

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    In principe is het dezelfde werkzame stof. Het enige waar je nog naar zou kunnen kijken is de hulpstoffen. Ik ben geen katten expert maar het kan zijn dat de hulpstoffen van de kattenversie anders zijn omdat ze niet goed reageren op degenen die in het mensenspul zitten. Maar als ik dat zo lees van Bluesky lijkt het me dat je het gewoon kunt geven.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Er staan geen andere werkzame stoffen op volgens mij.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    prinses: ik weet het helemaal zeker! gewoon lekker bij je apotheek halen, daar kost het de helft. Wel even letten op de hoeveelheid milligrammen. Het is zeker niet schadelijk, behalve voor katten met diabetes.

Groetjes!

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt! Mag ik vragen hoe het komt dat je het zo zeker weet? Dan kan ik mijn vriend ook overtuigen.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb de lactulose van de dierenarts gekregen en zelfs de fles was hetzelfde als de lactulose die ik zelf bij de drogist gekocht had, alleen kleiner... Het enige verschil was dat er bij de dierenarts een rekening van 60 euro achteraan kwam... ;)

Deel Deze Pagina