Laptop opschonen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Sinds een aantal weken is onze laptop ontzettend traag.. Dus alle resterende foto's op een externe harde schijf gedaan (moest al een aantal weken gebeuren) en via het configuratiescherm een hele zooi aan programma's verwijderd die we niet of nauwelijks nog gebruiken..
    Vervolgens de schijf gedefragmenteerd en onze laptop is ineens heerlijk snel :D

Maar af en toe blijft het toch 'hangen'. Eerst dacht ik dat het aan de internetverbinding lag, maar via mijn telefoon heb ik daar geen last van..

is dit het enige dat ik kan doen om de laptop goed op te ruimen en de schijf schoon te maken?

Zoe nee, wat kan ik nog meer doen?

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    prullebak geleegd? cookies verwijdert?

3. Sternenkind

6 apr 2011
    82
    0
    0
    Deeltijdstudente Communicatie en Multimediadesign
    Ccleaner geinstalleerd en gebruikt?
    Wil ook nog wel eens helpen om een goed beeld te krijgen wat er nog op te schonen valt..

en natuurlijk de registers laten doorlopen en laten herindelen.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ben m nu aan het downloaden. Over dat programma had mijn collega het ook al, was alleen de naam kwijt..

Cookies heb ik al verwijderd, prullenbak is ook leeg..

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hij heeft de laptop geanalyseerd.. Nu staan er ook toepassingen tussen van bijv. microsoft office (word, excel etc.) en Adobe.. Maar als ik die verwijder, ben ik die programma's dan helemaal kwijt? Of verwijdert ie alleen de toepassingen? En niet het programma zelf.. Ben word, adobe en mediaplayer gewoon nodig..

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

gewoon de HELE computer formatteren en vanaf 0 beginnen. dus windows er opnieuw opzetten, etc.etc

7. Sternenkind

6 apr 2011
    82
    0
    0
    Deeltijdstudente Communicatie en Multimediadesign
    De toepassing is het programma, dus die zou ik niet verwijderen ;)

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ik heb echt 0 verstand van pc's dus daar waag ik me maar niet aan :D

sternenkind
    ah beter niet doen dus:D

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb daarstraks ook dat 'Ccleaner' gedownload en gebruikt... Mijn hemel, wat 'analyseert' hij veel rommel. Nooit geweten dat er zoveel achterbleef op mijn computer na alles handmatig te hebben verwijderd.

Hoe werkt dat Ccleaner dan precies? Want ik las ook ergens dat hij de boel overschrijft...
    Of is het dan echt helemaal van je computer verdwenen?

10. Reamonia

Reamonia Actief lid

23 aug 2011
    482
    0
    16
    kunstenares des levens
    Saturnus
    Ik advieseer je HijackThis! Er draaien behoorlijk wat programma's mee zonder dat je het weet, die je niet gebruikt! Dit programma helpt dat te voorkomen! :) Hij kan ook sloom zijn door een virus.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Dat is het nadeel van een computer opschonen:
    jij denkt dat je programma's verwijderd hebt, maar ondertussen zit dat programma zover ingebakken in je systeem dat het niet 1-2-3 te verwijderen is (er blijft vaak nog een hoop info van de programma's achter)

Wij halen eens in de zoveel de tijd de computers helemaal leeg en installeren opnieuw...

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat is nu het voordeel aan Apple computers
    Eenmaal verwijdert is het ook écht weg
    Verwijderd = helemaal weg en blijft geen restje over wat bij Microsoft computers wel het geval is

Bij Apple heb je dus ook niet zoiets als schijfopruiming, als je het uit de prullenbak verwijdert is het gewoon weg zonder overgebleven prul

13. mama3boys

mama3boys Actief lid

23 apr 2012
    140
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    malwarebytes
    Download Malwarebytes Anti-Malware 1.61 - FileHippo.com
    download de laatste versie rechts bovenin . en laat de gratis versie even je hele pc scannen ( kan heel veel tijd kosten ) en verwijder rotzooi alles die hij vind .
    Ben je daar ook weer vanaf , de door gaande virus scanners vinden dit allemaal niet en malw. wel

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zal daar vanavond eens naar kijken..
    een virus zit er niet in, heb m van de week helemaal gescand (2weken geleden nieuwe virusscan erop laten zetten)..

vind het wel.balen dat als ik ccleaner de lijst laat opruimen, ik word en adobe ook kwijt ben. lijkt me niet de bedoeling

15. ChantalVanRooij

25 jun 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang heb je de laptop al? Soms moet je gewoon een keer alles eraf gooien en de spulletjes er opnieuw opzetten om hem weer snel te maken... vervelende klus :(

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    We hebben m nu denk ik zo'n 1.5 jaar.. Hooguit 2. VOrig jaar zomer is de laptop teruggeweest naar de fabrikant omdat hij steeds vast liep. Toen is ook alles eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd..

17. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    nou ik had gisteren HijackThis gedownload en gelijk erna kon ik geen filmpjes kijken op youtube?? steeds lees ik je moet adobe flash player instaleren dan heb ik al gedaan en het s nog niet gelukt pff ik heb gelijk HijackThis verwijderd uit de software en opnieuw adobe flash player gedaan helaas wie weet wat ik moet doen??

18. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
  19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet weten, maar lees even mee. Ben ook een leek op pc gebied haha

Deel Deze Pagina