Benauwd. Komt het door het weer of..?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb het de laatste dagen zo benauwd en heb zo'n slechte conditie. Als ik een stukje loop of de trap op moet ben ik buiten adem. En nu ik gewoon stilzit heb ik ook moeite met gewoon ademen. Als ik ga liggen of echt goed ontspan dan adem is wel weer gewoon en is mijn borst ontspannen.

Nu hoor ik veel mensen klagen over benauwdheid met dit warme weer, maar bedoelen ze nou hetzelfde als ik? Ik heb namelijk bij drukte ook wel last van hyperventilatie en dat zou het ook kunnen zijn. Maar ik vind het een beetje eng om dat ik me dus lichamelijk verder ook niet helemaal top voel.

Wil ook niet iedere keer met vage klachten naar de huisarts, want wat kunnen ze ermee?

Nou wou het gewoon even van me afschrijven hier. Ga maar eens wat tv kijken, hopelijk ontspant het dan weer wat.

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou toch maar eventjes naar de huisarts. Misschien heb je last van pollen in de lucht of idd van verkeert ademen.
    Maar zomaar benauwd ben je nooit, dus zou het voor de zekerheid eventjes laten onderzoeken.
    Liever 10 keer te veel, dan 1 keer te weinig.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik wijt het eigenlijk altijd aan hyperventilatie, want heb het in de winter ook wel vaak. Dan heb ik me weer te druk gemaakt om iets. Maar het blijft normaal nooit zo lang hangen. Voel me ook erg moe en niet helemaal fit.

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Minny ik heb het sinds een week. Dit kan komen door de graspollen. Die dwalen nu als een gek rond en door de wind heb je er meer last van. Verkeerd ademen doe ik ook in stress periodes. Paar keer flink niezen lucht vaak erg op

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Maar dan is het hooikoorts bedoel je? Dit heb ik nog nooit gehad. Kan dit zomaar komen? En wat kun je eraan doen? Kan de dokter uitsluiten of het dat is?

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik lees nu op internet over hooikoorts en de keelklachten komen overeen met mijn klachten. Ik heb al tijden een droge neus en hoest in bepaalde periodes en sinds een paar dagen heel benauwd. En ook ineens zo'n gekke uitslag op mijn hals en beetje in mijn gezicht.

Zou het dan echt zo zijn? Ik hoef verder niet te niezen en heb geen last van mijn ogen.

Maar het is nu dus zaterdagavond en ik zit hier benauwd te wezen. Kan dus nergens iets halen ervoor (als het echt hooikoorts is)

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik kreeg het een aantal jaar terug ineens. Altijd op de boerderij met bloemen en gras en alles maar nooit last. Je hoeft niet perse alle klachten te hebben. Bij de etos schijnen ze goede pilletjes te hebben. Je kunt inderdaad bij de huisarts een test laten doen. Morgen zal het minder zijn als het even flink beregent heeft. Seizoen is bijna voorbij

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou hopelijk wordt mijn benauwdheid niet erger dan, want dit is echt eng zo. Moet constant diep ademhalen!

Maar ik heb sinds vandaag ook een soort jeuk/uitslag in mijn nek. Nu dus op mijn gezicht en hals en nek. Hoort dat er ook bij?
    Baal ervan dat het nu weekend is, want dit is misschien niet iets voor de spoeddienst van HA.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Juist als je er op gaat letten word het erger. Zoek afleiding dan gaat het misschien iets beter. Mijn hals jeukt inderdaad ook tot aan mijn kin. Probeer door je buik te ademen en rustig. De spoedpost doet er waarschijnlijk niks mee. Heb je kamille thee in huis of een andere lekkere thee? Dat helpt mij altijd wel een beetje. Sterkte hopelijk is het snel over,

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Je kan heel benauwd worden van allergie zoals hooikoorts, en dan zal je dus ook een puffer nodig hebben die het verlicht vaak samen met een speciale neusspray. Mocht je echt piepen en een verminderde longinhoud hebben volgens jezelf kan je het altijd even overleggen met de huisartsenpost in het weekend.

Het klinkt als of je allergische astma hebt en dat kan je zo maar opeens krijgen. Bij mij begon het op mijn 8ste uit het niets. De jeuk hoort er ook bij.

Sommige jaren heb ik nergens last van maar ik heb er nu sinds een week of 2/3 ook weer last van en ben aan de medicatie.

Sterkte

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Net even tv gekeken en ik voel dat het rustiger is rond mijn borst. Ga zo lekker slapen. Maandag maar even naar de huisarts.

Hebben hooikoorts en astma ook met elkaar te maken dan?

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik piep trouwens niet hoor en als ik heel rustig doe heb ik het toch aardig onder controle.

Zal toch ook niet ineens hooikoorts en astma hebben?

13. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb astma en ik heb het deze week ook zwaar ondanks de pufjes. Ben bang dat het toch met de redelijk hoge luchtvochtigheid heeft te maken in combinatie met vanalles wat door de lucht zweeft.

14. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ik denk eerder gevalletje hyperventileren i.c.m. Het weer van deze week.
    Lees tussen de regels door toch enigszins angst en dat is zeer herke baar.
    Probeer eens wat ademhalingsoefeningen.
    Mocht je het echt niet vertrouwen dan kan je natuurlijk altijd een allergietest doen via/bij je huisarts.

Ga niet op internet opzoeken wat je allemaal kan hebben, maakt je angstiger.

Komt goed meis!

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Hyperventilatie zou ook heel goed kunnen. Zeker als je een conditie van 0 hebt. Hoop dat het inmiddels wel wat beter met je gaat.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja het gaat wel beter, niet meer zo benauwd. Dus weet niet zo goed of ik ermee naar de dokter moet, haha.
    Heb nog wel last van jeuk in mijn hals en nek en uitslag op mijn gezicht.

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou toch maar even heen geweest en ik heb een pufje voor een week meegekregen. Als ik het niet meer benauwd heb met dat pufje dan is het iets van astma of hooikoorts. En als ik het wel benauwd hou dan heb ik een verkeerde ademhaling.

18. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik heb er ook opeens last van hoor, van hooikoorts dan. Dus het kan denk ik wel. Vorig jaar had ik er geen last van, het jaar daarvoor wel. (Beide keren tijdens een zwangerschap)

Het kan ook zijn dat je een virusje/griepje te pakken hebt. Bij mij begon het zo'n 2 weken geleden met benauwdheid en stekende hoofdpijn. Gisteren opeens hondsberoerd, veel overgeven, niets binnen houden :( Gisteravond laat was het opeens over en heb ik twee beschuitjes binnen kunnen houden. Nu is het weer over...!

Deel Deze Pagina