Wat betekend Oom en Tante zijn voor jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hope87, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    hai, onze kinderen hebben een aantal ooms en tantes ;)

misschien ben je zelf tante, of oom :p en wat betekend dat voor jou?
    hoe ga je met je neefje of nichtje om? helemaal niet, of juist wel, of gewoon op een verjaardag leuk doen

het is namelijk zo onze kinderen hebben dus ooms maar daar horen we nooit wat van, tonen nooit interesse of iets, zelfs niet op een verjaardag ;) (wel als broer en zus maar niet in de kinderen dat is soort van bijzaak ofzo.. ze hebben zelf geen kinderen trouwens en ze verschillen amper kwa leeftijd:)):cool:

maar omdat ik zelf geen ooms of tantes heb, en mijn vriend wel (die heeft een hele leuke tante en die komt ook wel eens geregeld bij ons) maar
    wat houdt het in voor jullie? :) wat is een beetje "normaal" :p

2. Ik ben nog geen tante, maar als mijn zus ooit kinderen krijgt dan ga ik helemaal uit mijn dak en verwen ze tot het bot :p Doet mijn zusje ook bij Tobias ;)

Als mijn schoonzusje kinderen krijgt ben ik bang dat ik die toch iets minder zal verwennen…. Voelt toch minder 'eigen'. Maar volgens mij heeft zij dat ook wel met mij… :)

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Mijn neefjes en nichtjes zijn mij heel dierbaar! Ik zie ze ook heel vaak. Merk ook wel dat ik anders reageer op mijn neefjes en nichtjes dan op 'vreemde' kinderen. Ik moet zeggen dat de broers en zussen van mijn partner ook nooit op de verjaardag komen bij onze kindjes. Vind dat toch jammer het is tenslotte ook je eigen vlees en bloed.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    ik ben nog geen tante, word het dit jaar wel 3x.mij kids hebben 4 stellen ooms en tantes. 2 setjes zien ze alleen op verjaardagen etc, 2 andere komen regelmatig op bezoek, brengen kadootjes, nemen ze dagje mee uit, gaan daar logeren. Hier wisselt het dus.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben gek op het zoontje van m'n zus, maar als je me vraagt wat ik met hem doe of hem geef, uhhh.. Ik ging vroeger wel vaak langs bij m'n zus en speelde dan ook met hem, ook soms oppassen.. Toen ging ze verder weg wonen en nu woon ik natuurlijk heel ver weg.

Vind het geweldig om zijn tante te zijn, maar nu ik er over nadenk uit ik dat nou niet echt heel nadrukkelijk.. :) :(

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier is het wel belangrijk. Juist de kinderen hun verjaardag. Die houden we dan ook altijd vrij voor de nichtjes en neefjes. Dat doen ze ook voor ons.

7. rums

rums Niet meer actief

Ik was 19 toen ik voor het eerste tante werd en dat was heel speciaal. Nu ik meer neefjes en nichtjes heb is het bijzondere wel er vanaf. Zeker nu ik zelf een zoontje heb. Ga nog wel naar de verjaardagen. Maar verder niets bijzonders.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb drie broers, de oudste en de middelste hebben beide een dochter en de middelste heeft er binnenkort een zoontje bij,

Ik heb niets met mijn broers en zie mijn nichtjes ook heel weinig, ik doe niets met ze, bij mijn middelste broer mag de dochter mij niet eens hoi zeggen want de ex van mijn broer vind het al heel erg dat ze haar papa nog ziet laat staan de rest van onze familie, ik stuur altijd wel kaartjes en cadeaus met de verjaardag Sinterklaas etc

Mijn zusje heeft een dochter en is momenteel zwanger van de tweede met haar dochter heb ik een goede band, hou zielsveel van haar en we gaan samen regelmatig naar de speeltuin of een indoor speeltuin of naad een zwembad ik zie mijn nichtje zo'n 3/4 keer per week

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben niet echt ''bloed'' tante (mijn zusje en ook schoonzusje zijn jonger en allebei nog vrijgezel dus wij zijn de eerste zometeen) maar mijn beste vriendin (die ik al 26 jaar ken dus eigenlijk voelt dat ook wel als zus) heeft wel een kindje waar ik heeeel gek op ben. Ik koop ook cadeautjes voor haar, wil alle filmpjes zien en ze is (nu 10 maanden) ook al 3 keer komen logeren. Dus ik denk dat als mijn zus & schoonzusje kindjes krijgen ik ook zeker helemaal los ga!!!

10. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik ben de oudste van 4. En ik ben een ontzettend mega super trotse tante! ik was 20 toen de eerste kwam. Mn zusje was 18. Ik geniet er heel erg van. De kinderen zijn me ontzettend dierbaar. Komen af en toe logeren, ik ga lekker dagjes naar ze toe, we genieten van elkaar.
    Al ben ik wel een strenge tante, maar ze weten precies waar ze aantoe zijn bij me. En dat werkt goed :)
    De jongste was 3w4d toen ze voor de eerste keer mocht komen logeren.. wat was dit een ontzettend cadeau voor mij. De oudste was 3 voor de eerste keer, en de 2e was 2 jaar.
    Ik heb sowieso een bijzondere band met mn zusje, en daar ben ik dankbaar voor.
    Die kindertjes zijn me allessies...

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Met mijn neefje heb ik heel weinig contact omdat we sowieso maar heel weinig contact hebben met zijn vader (de broer van mijn partner).
    We zien hen 2 à 3 keer per jaar (met Kerst, met zijn verjaardag en af en toe nog es een keertje tussendoor).
    Ik vind het dan ook moeilijk om er echt een "band" mee op te bouwen.
    Hier is het vooral schoonbroer die dat overigens echt afblokt. Wat mij betreft mag het neefje hier gerust bijvoorbeeld es komen logeren en wil ik hem gerust ook es een dagje entertainen (neefje wordt 8). Maar schoonbroer ziet dat echt niet zitten en blokt het af met drogredenen.

Met mijn nicht"je" (de dochter van zus partner) heb ik al helemaal een rare band. Ze is een half jaar jonger dan ik en heeft zelf al een kind van 2.
    We zien elkaar dus echt wel niet als "tante en nichtje".
    We zien elkaar ook maar een paar keer per jaar (de familiefeestjes en heel soms komen we elkaar tegen in de stad). Dan klikt het, maar echt vriendinnen worden we nooit. Daar heeft ze een veel te ander leven voor.
    Voor haar zoontje zijn we ook gewoon "parain" (mijn partner is haar peter) en mijn naam.

Mijn zus heeft nog geen kinderen. Maar daar wil ik echt wel de verwentante worden wat mij betreft :). Het klikt niet echt met mijn zus, maar ik wil wel rustig de kinderen op dagjes uit meenemen, openstaan voor hen, ... laat maar komen :).
    Alleen de afstand (50 kilometer tot mijn zus) en 't feit dat ik geen rijbewijs heb gaat wat roet in 't eten gooien.

Voor het dochtertje van een heel goeie vriendin - ik ken haar al 27 jaar - probeer ik nu al zo'n verwentante te zijn overigens :). Het hoeft zich dus niet te beperken tot familie.
    Die weet intussen al dat als ik kom ze de lucht in vliegt als ze dat vraagt, soms een (klein en met haar verjaardag iets groter) cadeautje krijgt, er geregeld scampi op tafel komen (is ze gek van), dat ik hou van dagjes weg met haar en haar mama (voorlopig nog niet alleen met haar), ... En haar moeder vindt dat net leuk, want die heeft geen broers of zussen.
    Als er ergens een aanbieding ligt voor speelgoed of kleding dat haar interesseert, informeer ik mijn vriendin of koop ik 't zelf effe. Heb hier bijvoorbeeld nog ondergoed liggen van Mega Mindy ... Is 't kind reuzefan van momenteel en haar moeder kon 't nergens meer vinden (en ik hier 30 km verderop toevallig wel). Als ze dat volgende week krijgt, springt ze een gat in de lucht ;).
    En als ze later als ze wat ouder is meer wil praten ipv gek te doen of wil komen logeren, staat mijn deur ook altijd open.
    Ze kent overigens mijn partner ook en die vertrouwt ze ook helemaal.

Een oud-collega van mijn beste vriendin is overigens even begaan met dat meisje :) (ik ben dus niet de enige "tante"). En die heeft bovendien een zoon van ongeveer dezelfde leeftijd waarbij het tussen de kinderen (en de ouders) geweldig klikt ;).

12. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Wat fijn de reacties :) !

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik hou van mn neefje en nichtje. onze deur staat altijd open voor ze! ze zijn me bijna net zo veel waard als mn eigen kind. serieus. ik zou ze zonder problemen in huis nemen, als er iets ergs gebeurt met mn schoonzus en zwager.

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn zus heeft drie kindjes, 1, 3 en 5 jaar. Ik ben peettante van de oudste en de jongste en officieel voogd van alle drie. De oudste lijkt ook nog eens erg op mij, uiterlijk en innerlijk. Grappig hoe erfelijkheid werkt. Ik ben dol op deze kindjes en zou alles voor ze doen. Wederzijds ook, volgens mij, haha! Als ik dit al voel voor mijn nichtjes en neefje, wat ga ik dan voor mijn eigen kindjes voelen? Wordt er soms een beetje zenuwachtig van! Mijn mans broer heeft ook een zoontje. Leuk joch maar het voelt echt anders. Je voelt die bloedband gewoon niet.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ben tante van een heleboel neefjes en nichtjes: 2 jongens en 1 meisje van mijn broers. Uit mijn exschoonfamilie heb ik nog 2 nichtjes en 2 neefjes, die zie ik helaas niet meer, al vragen ze af en toe nog wel naar me (de oudste 2 daarvan zijn volwassen en hebben inmiddels zelf al kinderen.)

Verder ben ik nog "tante" van de kinderen van mijn man zijn nichtjes, waarvan 1 meisje ons petekindje is. Zijn broer heeft nog geen kinderen en mijn jongste zusje ook nog niet.

Ik heb niet met elk kind evenveel contact, maar dat heeft met de afstand te maken. Op verjaardagen bellen we in elk geval, en proberen we ook altijd heen te gaan.

Ik merk dat ik toch meer trek naar de kinderen van mijn broers, dat voelt net wat meer "eigen", al vind ik al onze neefjes en nichtjes wel erg lief. Ook mijn petekindje is me erg dierbaar en zij en haar broer vinden het altijd superleuk als we komen of als ze bij ons zijn, toevallig komen ze morgenavond. Mijn dochter trekt weer het meest naar de dochter van een ander nichtje, die spelen ontzettend vaak samen.

Nou ja, zoals je kunt lezen vind ik tante zijn gewoon erg leuk!

En met een beetje geluk word ik over een tijdje "oma", aangezien mijn pleegdochter nu ook aan kindjes wil beginnen: ik ben benieuwd hoe dat voelt :)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Niets, want we hebben geen contact meer met het broertje van mijn man haha.
    Mijn broertje heeft nog geen kids.

17. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Mijn nichtje is mijn alles.... doe ik alles voor
    maar ik heb dan ook een hechte band met mijn zus!

Met de kleine van mijn schoonzusje heb ik helaas weinig, denk dat het ook echt daar door komt, omdat wij niet echt een super klik hebben met mijn schoonzusje (mijn vriend ook niet)

18. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn schoonzus is een paar dagen geleden uitgerekend dus eerdaags zal er zich wel een kleine melden, wij denken er wel aan natuurlijk maar we worden er totaal niet bij betrokken manlief heeft wel paar keer de vraag gehad of hij het leuk vond om oom te worden maar heb nooit het woord tante gehoord...

We hebben ook niet echt een goede band, we horen eigenlijk alleen wat wanneer ze ons hulp kan gebruiken eerst waren we de taxicentrale, rondom haar huis mocht van alles gedaan worden en het ergste vind ik nog steeds dat ze met mijn vriend de baby kamer op ging halen dit doe je toch samen met je eigen vent??
    Ze woont vlakbij ons, met de fiets is het nog geen 10 minuten fietsen maar we zien haar hier ook nooit even om een bakje ofzo.

Nu vind ik het nog wat lastig om te zeggen, ergens vind ik het leuk dat er een kleine komt maar het doet ons ook weer niet zoveel dit vooral omdat we nergens bij betrokken worden.

Misschien dat het straks anders word wanneer de kleine zich gemeld heeft?
    Ben ook benieuwd hoe het straks zal zijn wanneer ik in verwachting zou zijn, zij wordt dus ook de enigste tante.

19. Humava

Humava Niet meer actief

Ik was 16 toen ik voor het eerst tante werd nu alweer bijna 12 jaar geleden. En ik vind het heel leuk! We zien elkaar regelmatig helaas wonen mijn broer en schoonzus niet heel dichtbij dus kunnen niet ff snel een bakkie bij elkaar gaan doen. Maar mn nichtje (11) en neefje(9) komen wel eens logeren en dan doen we leuke uitstapjes. En mn nichtje is helemaal gek van onze dochter dus dat is heel leuk. Van vl zn kant hebben we nog 3 nichtjes en een neefje maar daar is de oudste al 21 met die heb ik niet echt een band. De middelste meid is 18 die zie ik wel regelmatig. Zij heeft laatst nog een paar dagen bij ons geslapen omdat de thuissituatie een beetje slecht ging. Onze deur staat iig voor allemaal altijd open. De jongen is 15 die zien we niet vaak en vl zn andere zus heeft nog 1 dochter van 10 die zien we eigenlijk alleen bij mn schoonouders of op verjaardagen.

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Mijn broertjes hebben nog geen kinderen. De zus van mijn partner heeft een dochter van 13. Wij hebben er beiden weinig mee. Zij ook niet echt met ons, dat scheelt. Veel verder dan verjaardagen komt het niet. Het broertje van mijn partner heeft 2 kleine kids van 2 en 4. Ons dametje is nu 2 en de 2e kan zich elk moment aandienen. Met hen is er veel meer klik, dat zal ook gewoon aan de leeftijd liggen. Laatst zijn we met z'n allen naar Monkeytown geweest en gisteren waren ze hier nog. Prima zo!

Deel Deze Pagina