Boertje komt niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vragenvragen, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vragenvragen

6 jun 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na dik 15 minuten komt er maar steeds geen boertje. Hoelang moet je eigenlijk wachten?

2. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Als mijn zoontje na 15 minuten niet geboerd heeft, laat ik het ff. Dan leg ik hem in bed, de box of we gaan verder waar we mee bezig waren. Dit gebeurt bijna nooit en hij heeft ook geen last ervan. Hij heeft weleens dagen of momenten dat hij moeilijk boert...wat goed helpt, is hem zachtjes heen en weer wiegen, van links naar rechts (niet van voor naar achter) en over zijn rug wrijven.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Onze uk boerde altijd heel moeilijk, ik wiebelde met been terwijl zijn kin tussen mijn duim en wijsvinger rust en dus goed ondersteuning en laat hem naar voren leunen in een hoek van 45 graden en zachtjes kloppen op de rug.
    Wanneer dit niet hielp even plat leggen en anders even op de schouder leggen.
    Soms zit er geen boertje wanneer ze er last van hebben merk je het snel genoeg.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    en soms... boeren ze gewoon niet ;)
    hier tenminste ook wel es geen boer hoor!
    ik gebruik de Dr. Browns fles, daar hoort minder lucht bij binnen te komen, en leg mijn kleine dus ook wel es boerloos weer te slapen.

5. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik stond er ook altijd van te kijken als onze dochter geen boer liet, omdat ze eigenlijk 9 van de 10 wel een boer moest laten. En idd soms had ze geen dwarszittende boer, als dat wel zo is dan laten ze het snel genoeg merken.

Ze heeft wel veel last gehad met moeilijk boeren laten, wat hier hielp was zoals eerder gezegd heen en weer wiegen. Hoofdje op m'n schouder en met de klok mee over haar rug wrijven en zachtjes kloppen (halverwege de rug of op haar kontje). Nu ze wat ouder is zet ik haar vaak op m'n been en hobbel een beetje op en neer, meestal komt de boer dan ook redelijk snel.

Komt er niks kun je proberen even weg te leggen en na een paar minuten even kijken of ie dan wil. Hoe dan ook, komt ie niet dan zit er waarschijnlijk niks dwars. Een boer hoeft dus niet perse!

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier werkte de trap oplopen vaak wel.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Paar keer van houding wisselen, hier helpt het ook als ik hem wat hoger op mijn schouder leg, denk dat er dan wat meer druk op het buikje komt ofzo.
    Maar soms komt er gewoon geen boer...
    En soms na een uur nog, dan begint hij dan de kreunen, til ik hem op en buuuuurpp ;)

8. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    heel goed het nekje ondersteunen in een opgerichte houding tegen je schouder en dan op je tenen gaan staan en je snel weer terug laten zakken (of zachtjes springen) werkt hier heel goed.

Ik heb een zoontje dat niet boert maar dat 15 minuten nadat je hem neerlegt gewoon alles er weer uitspuugt (met een boog), we zien wel dat iets hem dwars zit maar zelfs met 30 minuten kloppen etc kwam het er niet uit. Sinds we het 'springen' ontdekt hebben gaat het echt stukken beter met boertjes laten (vaak al na 4 a 5 keer op mijn tenen te hebben gestaan) en het is nog goed voor mijn beenspieren ook :)

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Iemand uit mijn zwangerschapsgymgroep deed het zo, zij zette haar kindje op zn billen bij haar op schoot, gezicht naar de zijkant, een hand in zn nekje andere op het buikje en dan als een kegeltje heen en weer wiegen, ging best ver voor en achterover leek wel raar maar hielp wel bij haar zoontje.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Ik klopte altijd op de rug. Zachtjes dan kwamen ze meestal van zelf.

11. vragenvragen

6 jun 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet wel uitkijken dat je het hoofdje niet heen en weer gaat schudden anders krijgen ze een hersenbeschadiging! Hij wilde zojuist geen boertje doen en dus heeft hij alles er maar weer uitgespuwd.... jakkie!

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier een kind dat 90% van de tijd geen boertje wilde laten. Iedereen in de omgeving tips geven, vrijwel alles uitgeprobeerd maar niks. Hij boert gewoon zelden. En als hij boert denk je: zooo dan :D

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Uuuh, duh :(

14. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Dan moet je wel heeeel hard schudden ;)....zo hard dat de melk er weer uit loopt....

Deel Deze Pagina