Wat een heerlijk ventje De lengte is genetisch bepaald, daar kun je nou eenmaal niks aan doen. Je kunt bij CB vragen of ze zijn uiteindelijke lengte kunnen schatten. Ze hebben daar een programma voor, dan kijken ze naar de lengte van de ouders, zijn geboorte lengte en de huidige lengte. Misschien dat het dan een geruststelling wordt.
Ik denk dat mijn zoontje rond de 8/9 kilo weegt (hooguit 10) en is denk ik rond de 85 cm. Hij eet heel slecht de laatste tijd dus dat werkt ook niet mee
Oh, hier de online groeimeter die ze bij CB ook gebruiken. Wel leuk om in te vullen. TNO Preventie & Zorg - Groeicalculator
Eeen troost voor je meis, je hebt een prachtig gezond kindje Ik was met 18 maanden 70 cm en 8 kilo. Nu ben ik 1m63 en te zwaar,terwijl ik vroeger altijd overal de kleinste was ben ik dat nu niet meer terwijl ik nog steeds klein ben,maar 1m63 vind ik prima,zoals ik nu ben. Jouw mannetje zal dus denk de 1m70 wel halen. Hij is nu wel groter op 18 maanden dan dat ik was. Hij zal vast en zeker in de pubertijd alles inhalen en word het een grote kerel. Ik vind al de kindjes die hier langs komen prachtig Mijn zoontje heeft 6 kilo overgewicht en dat is geen pretje,ik zie hem liever ook een stuk dunner. Hij word nu al gepest op de peuterspeelzaal,van jij bent dik,terwijl mijn arme mannetje er niets aan kan doen. Hij heeft een stofwisselingziekte. gr Bianca
Met die leeftijd was mijn meisje lichter en langer als jouw zoontje, ff gauw in onderschrift kijken. Edit: 9215 gram en 82 cm
Mijn oudste was met 18 mnd iets meer dan 10 kg en 77 cm. Heb geen andere foto van hem rond deze leeftijd (we zaten in een foto-dip ). Maar hij is nog steeds niet dun maar wel een uk. Nu met 2.5 jaar 84 cm en 11.6 kg
Zoey is over 11 dagen 18 maanden. Ze is nu ongeveer 10 kilo en ze heeft maatje 80 aan. Ook geen dikkerdje dus!
18 maand; 83.5 cm en 10.9 kg. Hij is lang en mager. deze foto is wel wat ouder ( 15 maand ) haha de recente is allemaal met jas of bodywarmer aan
Toevallig net afgelopen maandag naar het cb geweest, ze was 82 cm en 9,5 kg en is nu dik 18 maanden. Lang en dun dus maar ze heeft ook niet zoveel met eten dus maak me af en toe wel zorgen. Het is echt dat je haar eten moet voorschotelen maar zelf zal ze niet zo snel aangegeven dat ze iets wil. Hoe eet jouw kleintje dan?
Hij eet op zich redelijk, wel al vanaf 6 maanden dat hij ALLES zelf eet en je er niks in mag voeren (heel frustrerend), maar dat gaat nu wel heel goed. Gister bijvoorbeeld: een half flesje pap een halve boterham met vruchtenhagel en een fles gewone melk 1,5 peer een schaaltje macaroni een half bolletje met chocolade hagelslag wat snoepjes wat (niet heel veel) vis, sperzieboontjes en rijst een klein schaaltje chips 2 stukjes kaas 3 mini knakworstjes
oh en nog een halve banaan, ik zat even te kijken denk huh dat is weinig fruit, maar nog een halve banaan. Dit eet hij nu zo'n maandje, daarvoor altijd veel slechter omdat de helft ernaast ging en hij geen trek had.
Ja, dat is idd erg als je kindje een ziekte heeft. En echt verschrikkelijk gewoon dat er op de peuterspeelzaal al van die pestkoppen zitten, ik zou echt laaiend zijn. Ik zou ook echt die ouders en leidsters erop aanspreken. Sterkte voor je ventje en een dikke knuffel. @ MissyM: je leuke ventje ziet er prima uit hoor , komt niet "iel" over of zo, gewoon tenger. Maar hij heeft lekkere mollige handjes, mijn dochtertje heeft minder spek op haar knuistjes.....dus ik zou mij geen zorgen maken. Straks is hij 16, 1.85 lang en lach je hierom.
Mijn dochtertje eet trouwens als een bootwerker, echt waar. Het cb sloeg steil achterover toen ze hoorde wat ze op een dag at en toch blijft ze tenger. En ik geef haar zelfs nog twee papflesjes per dag en soms ook nog een bord pap op een dag "erbij"! Ze heeft gewoon een verschrikkelijk snelle stofwisseling, zal wel het Aziatische van mijn man z'n familie zijn.
Ik ben vorige week op het CB geweest met Jitte en zij was 9.2 kilo en 78cm. Ook aan de dunne kant dus. Ze heeft wel lekkere bolle wangen en van die kussentjes op haar vingers, ze ziet er ook niet mager uit. Volgens de borstvoedingscurve van borstvoeding.com zit ze net onder de middenlijn, dus ik maak me totaal geen zorgen.