Bijna 1; 8.1 kg en 72 cm. Het is maar een ukkie, altijd geweest. Met de geboorte 2360 en 42cm.. gr. Mayke
Hier met 10 maanden 9 kg. Precies volgens het gemiddelde. Zou me niet te snel zorgen maken hoor, als je kindje goed eet en verder geen honger heeft, dan kan het toch zijn dat de groei gewoon even wat minder is? Elk kindje heeft zijn eigen groeiritme. Kan best zijn dat ze de volgende keer als je bij het CB bent, ineens een enorme sprong heeft gemaakt in groei.. gewoon maar even aankijken dus of de trend zich over een paar maanden zich blijft doorzetten. Misschien had ze net gepoept en een grote plas gedaan voordat ze wrd gewogen, en juist de vorige keer niet.. Is gewoon een momentopname hoor, ik zou dr nog niet wakker over liggen.. elk zn eigen ontwikkeling!
ons meisje was bij 11 maanden en 3 weken 9 kilo, dus bij 11 maanden iets onder de 9 kilo. (Nu bij 14 maanden weegt ze 10 kilo, we zijn net terug van het CB) Amber
Hallo! Ons meisje is ook bijna 11 maanden. Ik schat haar zo'n 12 kilo en denk dat ze tegen de 80 cm aanzit. Het is een flinke dame qua lengte en gewicht. Maar moet er wel bijzeggen dat Tamara een dikke 9 pond woog bij de geboorte, dus tja..ze had een voorsprong. Ik moet 20 november weer met haar het CB, altijd weer leuk! Als het CB tevreden is over de groei van je kindje, is het prima toch! Je kindje heeft nu ook een leeftijd dat het niet zoveel meer groeit, ivm het kruipen enz... Liefs Elly.
Ons kereltje scheelt maar 10 gram met Sofie, en is nog twee weken ouder, en een jongetje (dus nog iets lager in de curve). Hij is wel 74 cm. Hij was trouwens bij de geboorte al een kleintje, net 6 pond. Krijgt nog steeds 3x per dag borstvoeding, en ook nooit pap ofzo gehad. Veel van zijn leeftijdgenootjes krijgen pap (soms al vanaf 3 maanden) en zijn allemaal veel zwaarder, zou dat er ook mee te maken hebben? Hij eet verder supergoed, twee boterhammen, fruit en 's avonds meestal met ons mee (heeft nooit potjes gehad). Andere kindjes eten veel minder maar zijn toch zwaarder! Het is ook voor een gedeelte aanleg denk ik.