Zwanger worden van nieuwe partner na scheiding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zwemvis, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwemvis

Zwemvis Lid

17 sep 2008
    5
    0
    0
    Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum zet, maar nu heb ik een vraag.

Ik ben 35 jaar en sinds mei 2007 gescheiden. Ik heb twee kinderen (8 en 4 jaar oud) die helaas (door een foutje van mijn advocaat) bij mijn ex wonen. Er is gelukkig wel een goede omgangsregeling.
    Ik heb sinds juni 2007 een nieuwe partner en nu willen wij graag samen een kindje. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om mijn spiraaltje te laten verwijderen, dus nu is het afwachten of en wanneer het gaat gebeuren.

Zijn er meer moeders die in een soortgelijke situatie zitten? Hoe gaan jullie om met het feit dat je kinderen hebt van je ex en van je huidge partner? Worden de kinderen van je ex op dezelfde manier behandelt als die van je huidige partner? Heb je het je kinderen uitgelegd?

Ik weet dat het heel veel vragen zijn, maar ik heb geen idee hoe ik mijn kinderen kan vertellen dat ze (eventueel) een broertje of zusje krijgen.
    De oudste zei laatst: "mama, als jij nog een baby krijgt, mag die dan wel bij jullie blijven wonen?".

Ik kijk uit naar jullie reacties.

2. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi zwemvis

Ik ben Hanneke, 30 jaar en sinds april 2006 gescheiden (niet getrouwd, maar 12 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonend). Ik heb samen met mijn ex een zoon van 4 jaar. Ik heb sinds 2 jaar een nieuwe vriend, waarmee ik gelukkig bent eb een kind samen wil. Hij heeft geen kinderen. Wij zijn sinds November 2007 aan de slag voor een kind. Helaas wil dit nog niet lukken. Bij mijn 1e zwangerschap was het na 1 ronde raak.
    Wij zijn van plan om naar de huisarts te gaan, omdat wij vrezen dat er iets mis is met het zaad van mijn vriend. Ik heb een regelmatige cyclus, mijn temperatuur geeft aan dat er een ei is en ook de ovulatietesten geven dit aan.
    Is wel heel erg balen allemaal en het begint nu niet meer leuk te worden.

Ik heb dus helaas nog geen antwoorden op jouw vragen.
    Ik zal het mijn zoon wel uitleggen, doe dat nu al door te zeggen wie zijn echte vader is en hij noemt mijn vriend zijn "nep"papa, vind ik zelf erg grappig bedacht door hem.
    Ik denk als wij samen kinderen hebben, ze hetzelfde behandeld worden, al zal er denk ik, gevoelsmatig, een andere band zijn. Maar dit wil niet zeggen dat de een voorgettrokken wordt.

Heel veel succes met zwanger worden, hoop dat het bij jou sneller lukt!

groetjes Hanneke

3. Zwemvis

Zwemvis Lid

17 sep 2008
    5
    0
    0
    Hoi Hanneke,

De oudste (bijna 8) zegt tegen mijn partner:
    "jij bent mijn stiefpapa niet, ik vind jou lief, dus jij bent mijn liefpapa".

Het is echt geweldig hoe ze het allebei oppakken. Als de jongste (bijna 4) is gevallen of pijn heeft moet mijn partner haar troosten, dan "gaat het snellen over". Ze lopen allebei weg met hem. Gelukkig maar, anders gaat het niet.

Ik ben pas vandaag bij de huisarts geweest, dus ik verwacht voorlopig nog niet zo veel. Bij de eerste twee was het beide keren de eerste keer raak, dus wie weet....

Groetjes

4. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    lief he!
    Vind het zo schattig om te lezen!
    En erg fijn dat de kinderen zich op hun gemak voelen bij jullie, dat is ook echt iets wat heeeel belangrijk is.
    Het zal wel het mooiste zijn als het in 1 keer raak is. Heel veel succes, ik duim voor je!
    groetjes Hanneke

5. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Hallo Zwemvis,

Ik ben 29 en ben sinds febr 2006 gescheiden en heb sinds juli 2006 een nieuwe heel lieve vriend.
    En bij hem en mijn zoontje klikte het al vanaf het begin goed gaat echt super.
    Mijn zoontje ziet mijn vriend zelfs als voorbeeld rol wil steeds hetzelfde werk als mijn vriend gaan doen. hij gaat 1x in de 14 dagen naar me ex (was eerst anders maar gaf alleen ellende).

Bij mijn zoontje (is sinds aug 7 jaar) was het meteen de eerste ronde raak nu heb ik sinds 26 mei mijn spiraaltje (mirena) laten verwijderen en zit nu in ronde 4 (3 eigenlijk de eerste ronde na de spiraal zou ik eigenlijk niet moeten meetellen)
    Had eigenlijk ook gehoopt dat het wat sneller zou gaan maar ja ik wacht "geduldig" af.

verder weet ik nog niet hoe het zal gaan als mijn vriend een "eigen"kind heeft maar ik zal hem wel duidelijk maken dat mijn zoontje net zoveel meetelt als zijn eigen kind ik wil niet dat er later gezegd wordt die wordt voorgetrokken ofzo.

Hoop dat dat gaat lukken maar verder loopt het super ook de familie van mijn vriend hebben mijn zoontje volledig geaccepteerd de opa van mijn vriend vindt het geweldig me zoontje hij vraagt steeds waar hij is als hij niet meekomt.
    Is wel fijn als het zo gaat :D

6. isabel82

isabel82 Fanatiek lid

15 aug 2008
    1.199
    0
    0
    roermond
    hoi hoi

ik zit in ook zo`n situatie
    alleen ik ben nog niet gescheiden heb wel een nieuwe vriend waar ik mee bezig ben voor een wonder op de wereld te zetten
    ik zit in ronde 5
    mijn beide kinderen zeggen tegen mijn vriend eerder papa dan tegen hun eigen vader
    maar daar is al een topic over geschreven met mijn verhaal erin
    het heet ik moet dit kwijt
    dus ls jullie zin hebben veel plezier

gr isabel

7. kimmie3

kimmie3 Lid

17 sep 2008
    18
    0
    0
    Hoi,

Dit is voor mij ook de allereerste keer dat ik iets op het forum zet. Lees er al heel wat maanden mee.
    Ik ben een alleendstaande mama van mijn zoontje nu bijna 10 maanden.
    Een nieuwe relatie, die loopt en waarin we met zijn alle heel gelukkig zijn. Een gezinnetje vormen met zijn drietjes. Mijn ex is momenteel nog buiten beeld en heeft geen omgang met mij zoontje.
    Ik sta er wel voor open en ben benieuwd wanneer het een en ander geregeld gaat worden.

Mijn nieuwe vriend wil dolgraag kindjes, en ziet mijn zoontje als het eerste kindje. Gevoelsmatig zal dit misschien wat anders zijn, maar volgens ons rijgen we een tweede kindje in ons gezin. Ik vind dit standpunt erg prettig.

Ik ben nog aan de pil, maar hoop deze snel weg te kunnen gooien.

Liefs Kim

Deel Deze Pagina