Zwanger worden van nieuwe partner na scheiding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zwemvis, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwemvis

Zwemvis Lid

17 sep 2008
    5
    0
    0
    Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum zet, maar nu heb ik een vraag.

Ik ben 35 jaar en sinds mei 2007 gescheiden. Ik heb twee kinderen (8 en 4 jaar oud) die helaas (door een foutje van mijn advocaat) bij mijn ex wonen. Er is gelukkig wel een goede omgangsregeling.
    Ik heb sinds juni 2007 een nieuwe partner en nu willen wij graag samen een kindje. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om mijn spiraaltje te laten verwijderen, dus nu is het afwachten of en wanneer het gaat gebeuren.

Zijn er meer moeders die in een soortgelijke situatie zitten? Hoe gaan jullie om met het feit dat je kinderen hebt van je ex en van je huidge partner? Worden de kinderen van je ex op dezelfde manier behandelt als die van je huidige partner? Heb je het je kinderen uitgelegd?

Ik weet dat het heel veel vragen zijn, maar ik heb geen idee hoe ik mijn kinderen kan vertellen dat ze (eventueel) een broertje of zusje krijgen.
    De oudste zei laatst: "mama, als jij nog een baby krijgt, mag die dan wel bij jullie blijven wonen?".

Ik kijk uit naar jullie reacties.

2. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi zwemvis

Ik ben Hanneke, 30 jaar en sinds april 2006 gescheiden (niet getrouwd, maar 12 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonend). Ik heb samen met mijn ex een zoon van 4 jaar. Ik heb sinds 2 jaar een nieuwe vriend, waarmee ik gelukkig bent eb een kind samen wil. Hij heeft geen kinderen. Wij zijn sinds November 2007 aan de slag voor een kind. Helaas wil dit nog niet lukken. Bij mijn 1e zwangerschap was het na 1 ronde raak.