Hoeveel wegen jullie kindjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by , Dec 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. faith82

faith82 Actief lid

Jun 5, 2006
    367
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb het ook even opgezocht en onze kleine woog bij 3 maanden 6274 gram en was 60 cm lang.. Hij is geboren met 2420 gram en 48 cm.. Hij had dus wel iets in te halen.. Hij zat tot 6.5 maanden boven de CURVE ( wat een r*t woord eigenlijk) Nu zit ie prima gemiddeld..
    Als jouw kindje er gezond uitziet, kan ik niet meer zeggen als:
    Hollands Welvaren..
    Luister naar je zelf en naar je kindje..

Liefs Faith

2. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    ik heb net ons groeiboek erbij gehaald.
    met 15 weken woog mijn zoontje 6090 gram en was 60 cm lang. (was goed)
    met 6 maanden woog hij 7370 gram en 67 cm lang. Dit vonden ze weer te licht.

ik zou zeggen, kijk naar je kind. Is ie tevreden en een vrolijk kindje. Niets aan de hand.
    probeer vooral niet te vergelijken met andere kindjes.
    Wij volwassenen zijn toch ook anders, de een eet per dag 4 boterhammen en weegt veel en de ander eet wel 10 boterhammen en is zo dun als een sprietje :)

3. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Amber was met 12 weken 6100 gram en 62.5 cm. Ze zat toen boven het gemiddelde. Nu nog steeds. Ze is vandaag bij het consultatiebureau geweest en weegt nu 8730 gram en is 74 cm. Niks ergs aan! Ik vind het juist prachtig, dat mollige. Gaat er vanzelf af als ze gaan kruipen en lopen.

Liefs Tumtummetje

4. Jesse is met 2 maanden 5160gram en was 58 cm!
    Hij was bij zijn geboorte 3385gram

5. Tinker

Tinker Actief lid

Oct 30, 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hai,

Die van mij was met 3 maand 61cm en woog 6765gram. Nou was die van mij een 9 ponder bij de geboorte. Maar hier hebben ze nooit moeilijk gedaan. Hij was met 4 maand al 66cm en 8029gram :oops: .

En nog hoor ik ze er niet over. Dus maak je maar niet zorgen hoor en het CB moet je soms maar met een korreltje zout nemen. Maar dat is mijn mening..... :) ;)

6. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Siem is iets langer en lichter, dus die vind ik zelfs aan de magere kant. Hij is 17 weken.

Maar ja, ik geef hem de maximale hoeveelheid voeding (5 x 200) en hij heeft nooit meer honger.

Bolle wangetjes heeft hij gelukkig wél, want dat is idd schattig.

Als jij je dochter niet te dik vindt, is ze niet te dik. En als ze meer gaat bewegen, krijgt ze weer een heel andere verbranding, dus het zegt nu toch nog helemaal niets!

Niet onzeker worden hoor!

7. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hihi, Ruben woog met 3 maanden 8.050 gram en was 65,5 cm.

Nu is ie 9 maanden en weegt ie 11.200 gram en is ie 76,5 cm.

Ruim boven de gemiddelde lijn maar heb op cb nog nooit gehoord dat ie te dik is... ;)

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick was met 3 maanden 63 cm en 7190 gram! Met 4 maanden 66 cm en 8200 gram!

Bij het CB zeiden ze ook: hollands welvaren. Hij is lekker stevig, maar niet te dik hoor!

Ik gok dat hij nu toch wel zo'n 9 kilo weegt!

9. demi26

demi26 Niet meer actief

Aron was rond de 3 maanden 7050 gram en 64 cm... Hij groit met lengte en gewicht boven in de curves... Hoort gewoon bij hem en wordt ook niets van gezegd!

Lekker laten drinken en geen zorgen maken!

10. Mijn kleine meid was 2 wkn geleden 6110 gram en 60 cm lang. Wat groeien ze lekker hard he. :)

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Tijn is groot en zwaar geboren, zat echt op de bovenlijn. Steeds als we bij het CB waren bleef hij daarop, dus dacht ookd at Tijn lekker groot zou worden. Maar de laatste 2 keer boog de lijn af naar beneden, hij zit nu tussen de middel en onderlijn in. Dat jouw kindje nu wat groter/zwaarder is betekend dus niet altijd dat dat ook zo blijft!

kus miek

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, idd wat is nu eigenlijk wel goed he, met die curve op het consultatiebureau! De ene is te zwaar de andere is te licht! Het is volgens mij gewoon altijd wat, en nooit goed! Hier zijn ze weer juist aan de lichte kant. Ze waren gisteren precies 10 weken oud en Malou weegt 2590 gram en is 54cm en Ruben weegt 2480 gram en is 53cm. En ja wij zijn toch ook niet allemaal hetzelfde? Waarom zouden de kinderen dan wel allemaal hetzelfde moeten zijn en binnen de lijntjes passen? Ik zou mezelf er nu niet zo druk over maken als ie boven het 'lijntje' zit! Lekker genieten, van de bolle wangetjes! ;)

13. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Wat grappig om te lezen dat sommige baby's die een laag geboorte gewicht hebben rond de 3 maanden boven de 5 kilo zaten.
    Sem is met 38 wk geboren en woog 3480
    en met 3 mnd 5200

ik las net dat een baby van 2000 kilo met de geboorte 5525 woog met 3mnd....

14. Oopsie

Oopsie Actief lid

Feb 23, 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Mijn dochter woog bij de geboorte 4630 gram en 54 cm lang
    Nu is ze 4 weken en weegt ze 5120 gram en 57 cm lang.
    Dus als ik jullie berichtjes lees al een hele grote tante.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik neem aan dat je 2000 gram bedoelt? :p :p Anders wil ik niet weten wie de moeder is... :)

Afgelopen donderdag woog Jelle 7280 gr en was 69 cm lang. Qua gewicht zit hij op de middellijn van de curve, qua lengte iets boven het midden...

16. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Mijn zoontje woog bij zijn geboorte 2730 gram, nu hij net de anderhalf jaar gepasseerd heeft weegt hij 10 kilo.
    Bepaald geen zware dus.......maar op het cb zeiden ze ook al: hij is gewoon een slanke baby.
    En dat klopt ook want hij heeft de bouw van zijn vader, slank en ze kunnen alles eten zonder ook maar aan te komen.
    Verder groeit hij prima, dus wij en ook het cb maken ons geen zorgen!

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Jasmijn woog bij de geboorte 3090gram en 48cm afgelopen week was ze 13 weken en toen woog ze 5330gram en was ze 56cm. Ze zit precies in de middenlijn van de curve. En dat terwijl ze echt geen grote drinker is. ik maak iedere fles 150cc+5 en dat drinkt ze niet altijd op. Van de week had ze zelfs maar 35cc op. Maar meestal zit ze gemiddeld op 130cc per fles. Dus voorlopig ga ik nog niet omhoog met de aantal cc's aanbieden. En druk maken hierom doe ik al helemaal niet. Ze groeit goed en is een heerlijk meisje!

18. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Toen mijn zoontje net zo oud was als jouw dochter, woog hij 6210 gram en zijn lengte was 60,5 cm.
    Dit was prima volgens het cb.

Er is trouwens niks mis met boven het gemiddelde zitten hoor.
    Niet alle kindjes zijn gemiddeld.
    De lengte en het gewicht nu zeggen nog niks over de lengte en het gewicht later.

19. Ozzy

Ozzy Actief lid

Jan 31, 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Toen Emir net zo oud was woog hij 6140 gram en was 64 cm.
    Hij zit precies op het gemiddelde zei het cb gelukkig.

20. Dushi

Dushi Niet meer actief

:D leuk om te realiseren dat uiteindelijk de bekende curve een goed gemiddelde is....

Onze kleine meid van bijna 4 maanden zat in het begin bovenaan de curve. Nu is ze aan het dalen, gelukkig.
    De arts gaf bij twee maanden een schatting van haar lengte voor later (1,80m) en toen moesten we wel lachen... we zijn allebij nog geen 1,70m :)
    Het lijkt goed te komen !

Groetjes,
    Danielle

Share This Page