ja dat klopt maar dat was verkeerd geprijsd geen fraude dus van mijn kant. als iets verkeerd is geprijsd krijg je het ook voor die prijs 1 forumlid kreeg de garage WEL voor 10 opgestuurd en de rest niet toen heb ik gemaild dat dat niet netjes was en heb ik dus ook een waardebon gekregen van 45 van bol.com omdat ik in mijn recht stond dat is iets heel anders dan de wehkamp oplichten terwijl in hun voorwaarden staat dat een de waardebon vanaf 50 exlusief verzendkosten geld wehkamp prijst immers niks verkeerd, wat bol.com wel deed
oh hemeltje zeg... jij weet ook niet van ophouden he? ten eerste: als iemand ANDERE MENSEN (even kijken of jij het irritant vindt als andere constant hoofdletters overal doorheen gooien) vraagt om voor hem/haar iets te bestellen bij een site, is dat in verste verte geen fraude. Als mijn moeder, tante, schoonmoeder, buurvrouw voor mij luiers koopt is dat hun volste recht. Het zijn bestaande mensen, met bestaande adressen en hebben gewoon recht om dat te kopen. Wat zij vervolgens met hun inkopen doen is hun eigen zaak. Al zetten ze die pak luiers op de marktplaats.. DAT MAG GEWOON en heeft niks met fraude te maken. Je wilt weer zo graag je gelijk halen dat je niet eens leest wat mensen schrijven. Dus dat mensen via facebook anderen vragen om via hun account iets te bestellen: MAG, zou niet weten waarom niet.. En 'algemene voorwaarden' zijn niet bindend.. zolang ze in strijd zijn met het consumentenwet mag je ze gewoon negeren.
inderdaad! heb zelfs mijn oprechte excuses en 45 waardebon gekregen omdat het bol.com zijn fout was ik heb niks gefraudeerd, hun hadden het artikel verkeerd geprijsd, hun fout en niet de mijne
mensen mogen idd voor jou luiers bestellen, ook al doen 100 man dat voor jou dat boeit geen drol maar als iets 11,50 kost en je er bewust een kortingscode van 10 euro voor gebruikt zodat de luiers je 1,50 kosten is dit wel fraude omdat dit niet mag volgens de voorwaarden de bon is bedoeld bij een bedrag vánaf 50 exclusief verzendkosten en niet bij een pak luiers van 10 ik weet niet of jij de voorwaarden kan lezen waarmee je akkoord gaat, volgens mij niet je gaat akkoord met de voorwaarden bij stap 3: betalen en daar heb je je aan te houden anders moet je er niet mee akkoord gaan en die voorwaarden zijn wel bindend, die maken ze niet voor de kat z'n viool
Ja dit dus, ik heb familie/vrienden wat laten bestellen voor mij. Bestaande accounts dus. Ik zie dus ook echt absoluut niet in wat ik verkeerd doe. Kijk als ik 10 eigen fake accounts aanmaak dan vind ik zelf wel dat ik verkeerd bezig ben en dat heb ik dus ook niet gedaan. Of mijn moeder die code nou gebruikt bij een broek van 70 euro of een pak pampers van 9,99. Maakt weinig uit in mijn ogen
Hmm nou icm de wetenschap dat,dit pas vanaf 50 euro geldt en dan je hele fam. Laten bestellen vind ik ook wel fraude hoor
Ik snap alleen niet zo goed wat je wilt bereiken door dit heel vaak te vertellen? Mensen weten echt wel wat ze doen hoor. Maar nogmaals. Ik zie er niks verkeerds in. Bij de h&m gebruik ook kortingscodes die ik van internet pluk en niet persoonlijk voor mij zijn. Oehh naughty me
dit is echt een rare vergelijking bij een pak luiers van 11,50- 10 = 1,50 INC verzending maakt wehkamp dik verlies bij een broek van 70 - 10 = 60 EXC verzending maken ze geen verlies vandaar dat je pas (legaal) 10 korting krijgt bij een bedrag vanaf 50 exclusief verzenden, anders kan de tent wel sluiten
Geen, ik koop bijna niet meer via internet, van mp ben ik nu ook afgestapt ik ga wel naar de winkel. Mensen die de wehkamp proberen op te lichten... succes ze zijn niet gek daar.
Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige die wel eerlijk is?? Voor meer dan 50 euro besteld en toen pas de kortingscode gebruikt... Oh en niet eens luiers haha Wat anderen mensen doen moeten ze zelf weten maar ik neem het risico niet dat ik straks misschien - 10 sta en ach ik had toch meer nodig...
Nee hoor zo ben ik ook, heb van de week wat kleren besteld voor de kids ( nog voor dit topic geopend werd ) en toen pas de code ingevoerd
Ze weten toch dat deze lek in hun website zit, zoals jij al zei hebben mensen zelfs contact gehad met wehkamp en nog laten ze dit gebeuren. Wie is er dan stom, wehkamp toch? Dit probleem kunnen ze heel makkelijk verhelpen maar dit doen ze niet
nee, wehkamp is niet stom, want die krijgen elke eurocent toch wel. wehkamp draait 0,0 verlies want jullie betalen alles terug voor de volle mep dus wehkamp is zoals ik al eerder zij slim half nederland besteld nu massaal luiers wat ze anders niet hadden gedaan zonder die 'kortingsactie' jullie denken een koopje te krijgen, maar dadelijk betaal je alles terug wehkamp heeft nu dus dikke winst aangezien iedereen voor de volle pond luiers koopt
Nee hoor, nog steeds geen fraude. Als de winkel eigen voorwaarden niet naleeft (en dus de korting niet automatisch aan een bedrag koppelt) is dat hun eigen fout. Als ze dan binnen een wettelijke termijn daarop terugkomen: ook eigen recht, heeft consument pech. Klanten zullen wettelijk nooit aangesproken worden op de procedurefouten van een winkel. En nogmaals: consumentenwet staat altijd boven algemene voorwaarden van een winkel. Dus terugsturen na 14 dagen, maar in originele verpakking -> mag gewoon, de winkel mag dit niet weigeren. Als je digitaal hebt betaald heb je niet eens een bon nodig.
En bedankt, ik ben niet dom hoor. Maar bedankt dat je het even zegt. Ik denk dat ik het anders zie, ik zie dit namelijk niet als stunt van wehkamp maar gewoon een grote fout op hun website. En die luiers had ik anders ook wel gekocht, dus of ik het nu of straks moet betalen. Prima. Had ik anders toch wel gedaan. Maar misschien hoef ik niet te betalen en dan heb ik (vind ik) gewoon geluk. Dat heeft niks met dom of slim te maken.
hoezo leven ze de eigen voorwaarden niet na? ze koppelen de korting niet automatisch aan het bedrag nee, maar dat staat ook nergens in de voorwaarden ik zou zeggen start een rechtzaak tegen wehkamp als je die 10 per bestelling terug moet betalen. ik weet zeker dat ze gewoon het incassobureau sturen als je die 10 die je onrechtmatig hebt gepakt niet terugbetaald. wehkamp is een miljoenenbedrijf, 1 van de grootste winkels in nederland, denk je nou echt dat die zo oliedom zijn en het rechtsysteem niet kennen dit is niet de 1e keer dat ze dit soort acties hebben, in het verleden al veel vaker, en telkens leert dat je het gewoon terugbetaald als je hebt gefraudeerd. in de voorwaarden staat duidelijk dat als je fraudeert en de korting niet gebruikt vanaf 50 exclusief verzendkosten ze de kosten alsnog mogen rekenen, lijkt me duidelijk zat. je bent immers akoord gegaan met de voorwaarden bij stap 3: betalen, dus je kan je ook niet verschuilen achter '' ik wist het niet'' of '' ik heb het niet gelezen'' denk dat de weg naar de rechter duurder word dan gewoon je verantwoordelijkheid nemen en die 10 euro per bestelling die je onrechtmatig hebt verkregen betaald zoals het hoort gelukkig ziet het halve topic dit ook als frauderen, hoe kan je het anders omschrijven? je leeft de voorwaarden bewust en express niet na, dus pleeg je fraude elk mens met een beetje hersenen weet dat je geen 8 pakken merkluiers voor 12 euro inclusief verzending kan krijgen
Zodra ik moet betalen laat ik dat hier weten, dan zien jullie dat ik mijn 'fraude' goed oplos. Maaruh, horen jullie niks dan is de wehkamp mij en 7 familie/vrienden vergeten
1 iemand heeft er al wat van gehoord in het topic van van de week, die heeft het al terug moeten betalen van de huidige kortingsactie in het verleden heb ik ook 1 keer de korting van 10 gebruikt bij een spel van 35 ( die ik meteen heb betaald met ideal) en ook ik heb het toen moeten terugbetalen omdat ik 10 in de min stond op mijn wehkamp account als ze jou 8 pakken luiers voor 12 euro inclusief 6,75 pakketpost laten houden. dan hebben ze voor 8 pakken luiers samen nogineens 5,25 gekregen, dat is nog geen 1 euro per pak