Omdat aan mans kant schisis en klompvoetjes voorkomen, krijgen wij geen SEO, maar een GUO. Morgen is de grote dag... 10 weken geleden dacht ik nog dat het leuk zou zijn! Eindelijk weer naar binnen kijken, en er hopelijk ook achter komen wat het wordt... Maar nu??? Ik droom ervan, en krijg er hartkloppingen en klamme handjes van! Ik ben zo bang dat ze iets vinden bij onze uk! Vandaag al een aantal smsjes gehad van vriendinnen en familie... Die wensen me plezier... Ik bedank ze allemaal, maar plezier?? Ik zie er tegen op! Ik wil gewoon dat t al morgen avond is, en ik blij kan vertellen dat we een gezonde zoon of dochter verwachten!
Het is ook spannend en het is zeker niet iets voor de lol, hoewel het leuk is om je kindje te zien. Ik hoop dat jullie kindje goed gezond is. Tip, vraag als het niet duidelijk is en ga niet met een ontevreden gevoel naar huis.
Ik was ook zo zenuwachtig voor de GUO omdat mijn vorige kindje is overleden door haar afwijkingen.. Ik denk maar: klompvoetjes en schisis heb je liever niet, maar het is niet het allerergste wat je kindje kan hebben. En de kans is het grootst dat alles goed is met je kindje.
Ik ben ook niet bang voor een klompvoetje eigenlijk... Als dat "het ergste" is, dan teken ik er meteen voor. Ik weet dat de kans op een andere afwijking veel groter is dan de kans op een klompvoetje! Eigenlijk raar, want dat is de reden waarom wij een indicatie hebben gekregen! Maar goed... Nog een paar uur en dan weten we meer!
Het is ook rete spannend! Ik was ook heel zenuwachtig hoor Veel succes en hopelijk lezen we hier vanavond goed nieuws!
Gelukkig! Alles lijkt prima in orde met onze... DAME! Alleen het hoofdje is iets groter dan gemiddeld, loopt 5 dagen voor op de termijn, en ook in verhouding met het buikje. Maar dat mocht zeker geen reden tot zorg zijn!
Gelukkig maar! Gezond en wel! Een meisje, superleuk. Het is niet zo dat je op ernstiger afwijkingen een grotere kans hebt dan op klompvoetjes, hoor. Elke afwijking heeft zijn eigen kans. Onze overleden dochter had juist een heel zeldzame, maar dodelijke afwijking.
Proficiat! En je gevoel is herkenbaar hoor, ik was heel erg nerveus voor de SEO. Fijn dat alles goed bleek te zijn. Ik kon daarna eigenlijk pas wat meer genieten van de zwangerschap. Ik hoop dat je ook nog een paar gezellige maanden voor de boeg hebt met die kleine meid in je buik.
De afwijking van mijn schoonzus is genetisch, en in 99% van de gevallen niet levensvatbaar, maar kenmerkt zich onder andere door klompvoetjes, en omdat klompvoetjes makkelijk te zien zijn op een echo, was het extra spannend, maar gelukkig allemaal in orde!!
Aha, dat bedoelde je, dat de klompvoetjes niet het ergste zijn, maar de andere afwijkingen van dit syndroom wel. Nou, ik ben superblij dat het allemaal goed is. Je zal wel erg opgelucht en blij zijn. Kan echt me je meevoelen! Nu lekker genieten!