Hoi hoi, Ik heb een vraag, zoals de titel al aangeeft! Ik ben nu 32 weken zwanger en ik voel ons kindje vanaf week 19 ongeveer. Heb de placenta aan de voorwand... Siem is ook altijd wel een beweeglijk kereltje geweest in de buik, maar ik had ook regelmatig even rust en soms porde ik hem even wakker om te voelen of hij het nog deed! Maar nu bij deze zwangerschap voel ik het kindje constant. Alleen als ik aan de wandel ben is het wat rustiger, maar sta ik stil begint hij/zij gelijk weer te trappelen en te draaien. En dat is dus al vanaf het begin dat ik hem/haar voelde! Ook als ik 's nachts of 's ochtends wakker word, voel ik gelijk weer gedraai en geschop! Niet altijd fijn nu hij/zij steeds minder ruimte heeft! Ik heb het liever zo dan andersom, begrijp me niet verkeerd, maar soms maak ik me weleens zorgen voor straks. Straks slaapt het kindje helemaal niet overdag, of verschrikkelijk slecht! Wie heeft dit nu ook, of wie heeft een kindje dat in de buik ook zo verschrikkelijk druk was...en hoe gaat dat nu? Alvast bedankt! Liefs Loesie
He! Hier ook! De hele dag én nacht. Nu geniet ik er nog van. Ze heeft nog wat ruimte, maar het lijkt wel steeds moeilijker te gaan! Ik vraag me écht serieus af wanneer ze slaapt! Ik bedoel, ze beweegt zoveel, ze moet toch een keer moe zijn??? haha Soms is het wel pijnlijk, ik heb door het vele en harde overgeven m'n middenrif flink gescheurd, en daar wil ze nog wel eens lekker tegenaan trappelen. Maar ja, dat kan ze ook niet weten. Inderdaad met lopen voel ik haar niet, maar toevallig zondag naar Beverwijk geweest, best wel wat gelopen, en ze liet gewoon van zich voelen tíjdens het lopen! Heel apart, dat had ik nog niet meegemaakt. Maak me wel een beetje 'zorgen' over hoe het gaat als ze geboren is. Zou ze dan nog steeds zo druk zijn? Of zegt dat niets? Net als met de hik, ze heeft een paar keer per dag de hik, zou dat straks ook zo zijn? xxx
Haha...ben dus niet de enige! Wat vervelend dat je je middenrif gescheurd hebt! Dat overgeven lijkt me zo verschrikkelijk!!! Over de hik, ja dat heeft mijn zoontje wel nog gehad! Maar uiteindelijk ging dat wel over! Zal de drukte ook overgaan!
Ik voel de kleine al vanaf week 16 (toen waren het nog kriebeltjes) en vanaf week 20 echt schopjes. Maar schiet me nu te binnen, dat twee weken geleden ofzo, toen zat ik hier op de bank, en ik voelde haar gewoon niet. Helemaal stil in m'n buik! Ik moet eerlijk bekennen dat ik m'n buik heb 'opgetild' heen en weer heb bewogen en gekneed, net zolang tot ze wakker was. Toen pas was ik weer gerustgesteld... Maar dat komt verder nooit voor.
Haha, ja dat krijg je dan, want dat heb ik hier ook! ALS (dat is niet vaak) ik me dan bedenk dat ik hem/haar al even niet gevoeld heb, dan ga ik me meteen druk maken. Wat een raar mens ben ik ook!
Hier ook een heel druk kindje. Begint nu soms wel echt zeer te doen! 2 weken geleden was ie ineens heel rustig, wow wat was dat schrikken! Ik springen duwen porren en doen.... Niets.... Aaaaah. Uiteindelijk wel een hele subtile beweging en na overleg gynacoloog toch nog even afgewacht. Even later kwam ie weer in beweging, man o man, zorgen waren niet nodig geweest. Ik heb ook geen idee wat dit dadelijk doet. Wordt dit nu een druk of rustig kindje... Is denk ik toch niets van te zeggen..
Bij onze dochter had ik het, die was erruuuuggg druk in mijn buik! Maar ze was geboren, huilde even en was rustig.. Sliep ook vrij snel door en was een hele makkelijke baby... Maaaaarrrr nu als peuter is ze weer enorm druk (niet TE druk maar wel drukker dan de meeste van haar leeftijd) en heb ik alleen rust als ze haar middagslaapje doet of s avonds op bed ligt.. Nu ik weer zwanger ben merk ik wel verschil, dit kleintje is tot nu toe veel rustiger!
Toen ik zwanger was van onze zoon, vond ik die al druk... Maar deze.. pff... zou gauw ik in de 'rust-stand' kom (zit/lig) dan word er geduwd, gepord, gedraaid.. En over het algemeen vind ik het wel fijn, de gedachte dan ... maar 's nachts.... wil ik toch wel graag slapen hoor. En ook als ik te druk ben, kan er ineens hevig protest komen, zo van, doe nu maar even kalmpies aan... (vind 'het' nu al een schattie ) Zoon was overigens wel heel druk na de geboorte, slecht slapen, overstrekken, voorkeursligging, maar dit kwam meer door (denk ik/ neem ik aan) door de bevalling. (weeënstorm, aangezichts & kruinligging en uiteindelijk vacuum erbij... dus niet helemaal 'relaxed' te wereld gekomen zeg maar )
Hier ook de placenta aan de voorzijde en een heel actief ventje die me soms uren achter elkaar zit te trappen, porren, etc. Echt een heel verschil met mijn vorige zwangerschap.
"de baby ligt heerlijk te slapen omdat jouw bewegeing de baby inslaap wiegt". Dus niet he!!! Die van mij voel ik tijdens het lopen,zitten,liggen. Heb placenta ook aan de voorzijde maar voel het toch heel duidelijk al. Geniet er ook van, voel gauw de schopjes sterker worden. Maar rusten is er niet echt bij, als ik mijn ogen smorgens open doe, voel ik hem meteen actief zijn.
Grappig, dus toch heel herkenbaar!!!! Misschien zegt het ook wel helemaal niks hoor, maar als ik er op google, dan lees je overal, druk in de buik/druk buiten de buik! Dan denk ik echt, volgens mij slaapt dit kindje dan gewoon niet!!! Of hij/zij is juist zo druk geweest in de buik, dat het heerlijk slaapt buiten de buik! Positive thinking of wishfull thinking! haha!
Ik had n hele drukke baby in de buik... Was op echo's ook altijd aan t buitelen en "springen"... En buiten de buik... Tja... Slaapt overdag amper, maar de nachten slaapt ie weer heeeeeeeeel goed... 's Avonds tussen 20.00 en 20.30 gaat mn kleine man naar bed... En 's morgens tussen 07.00 en 08.00 wordt hij pas weer wakker... Verder is hij overdag ook "echt wakker"... Dus alert, beweeglijk en volgt alles wat je doet/laat zien... k Geniet er met volle teugen van... Al zou t voor t huishouden beter zijn als hij overdag ook wat langer zou slapen...
Dit mevrouwtje is ook wat actiever dan onze zoon. Ik heb de placenta ook ad voorkant liggen, en voel haar vanaf 20 weken, elke dag een aantal keren. Bij m'n zoon moest ik ook af en toe een keer drukken voor reactie, maar dat was de 1e dan ben je toch wat onzekerder.
Hier precies zo: de eerste was erg aanwezig, maar deze Ik voel haar sowieso de hele dag door (hikken, schuiven, met armpjes malen, verschikken)... maar ze trapt me af en toe ook zo hard dat het nu al pijn doet (al vanaf 28 weken is het zo hard). Mijn eerste heeft nooit echt pijn gedaan, die zat wel eens wat ongemakkelijk dicht op een maag ofzo, maar ik ben bang dat deze me op het eind nog wel eens een gekneusde rib kan bezorgen. Gelukkig ben ik heel lang qua romp en heb ik nog wat ruimte bovenin de buik... Bij beide kindjes was de placenta aan de voorkant, maar bij deze is hij ook bovenin voor een stuk. Ik voelde dit kindje al met 13,5 weken kriebelen, mijn eerste met 16,5 weken.
hier ook een baby die ik echt al weeeeeeeeken hele tijd voel...het maakt niet uit wat ik doe, druk of rustig...hij doet van alels! hij drukt zich ook heel vaak tegen de buikwand, hele bobbels..en vaak misvormde buikvorm als ik lig of zit hihi... ik maak me wat dat betreft geen zorgen van drukke baby straks...wnat mn zoontje was ook erg aanwezig altijd alleen die is altijd een goede slaper geweest !!