urine verlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door keina, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hoi hoi

ik weet dat je tijdens je zwangerschap af en toe wel eens urine kunt verliezen bij hoesten, lachen of niezen.

nu heb ik last van verslapte bekkenspieren, dus dat het bij mij gebeurt is groot.

nou gebeurde dat ook, ik zat op de grond en nieste en floep daar ging een paar druppels urine. nu zit ik niet echt heel erg met dat probleem. maar wat ik wel raar vind is, ik hoefde voor die tijd echt niet naar het toilet om te plassen. en na die tijd ook niet.

herkent iemand dit? wel wat druppels urine verliezen en niet hoeven te plassen voor of na die tijd??

liefs
    keina

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ja heel herkenbaar en bij mij is het alleen maar erger geworden naarmate de zwangerschap vordert.
    Ergens wel logisch als je ziet hoeveel druk er op je blaas wordt uitgeoefend.
    Op zwangerschapscursus kregen we er oefeningen voor maar ben niet zo´n type die er eens even rustig voor gaat zitten thuis.
    Ik hoop dat het na de bevalling weer beter gaat en zo niet dan alsnog de oefeneningen.;)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Owh jaa, zelfs als ik bukte oid.. maar alles doet t nu weer naar behoren ;)

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Heeeeeeeeeeel herkenbaar!!

Ik ben de afgelopen 2 maanden flink verkouden geweest, met een hele irritante kriebelhoest! Ik draag nu Always Envive "maandverbandjes", zodat ALS er wat verloren gaat, ik altijd "droog" en fris blijf ;)

5. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Heel herkenbaar, het maakt inderdaad niet veel uit of je moet plassen of niet. Ben tijdens m'n zwangerschap nu al 5x verkouden geweest en dat maakt het er niet beter op.

Tijdens de zwangerschapscursus kregen we oefeningen voor je bekkenbodem, maar ik geloof niet dat je opkunt tegen die steeds slapper wordende spieren. Die oefeningen doe ik na de bevalling wel, om de boel weer een beetje in het gareel te krijgen ;) Ondertussen verslijt ik gewoon ladingen inlegkruisjes.

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier ook. Ik ben ook verkouden en ik hoest een beetje. Regelmatig als ik nies of hoest komt er wat urine mee. En ik hoef dan inderdaad niet naar het toilet.

7. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    hier ook hoor, heel vervelend. Gebruik nu ook always envive, dan voel ik met toch wat frisser! Je kan er helaas niet altijd wat aan doen, ook niet met oefeningen. Ik doe ze genoeg, maar het helpt toch niet altijd hoor, :)

8. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    bedankt lieve mensen voor jullie reacties!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Hier inderdaad ook al weken last van en lang leve Always Envive :D. Minder lang leve de eeuwige verkoudheid!

Ik moest trouwens van de bekkenfysio direct stoppen met het trainen/ aanspannen van de bekkenspieren. Dit kon zelfs averechts werken bij urineverlies en sindsdien ik de boel meer ontspannen heb gaat het inderdaad beter (het klinkt heel tegenstrijdig). Nu span ik het alleen aan bij niezen, hoesten, lachen etc.

Deel Deze Pagina