Weet je wat ik nou niet snap? Ik had op 26 november mijn eerste dag van menstruatie en heb een cyclus van 34/35 dagen. Dat is dus 5 weken. Als ik op de kalender verder tel, zou ik as maandag 31 december 5 weken verder zijn, maar mijn tickers en alle uitrekendingen op internet zeggen dat ik nog maar 4 weken zwanger ben. Hoe kan dat nou?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Die berekening klopt omdat je cyclus iets langer is dan een gemiddelde cyclus. Je zou je eisprong ongeveer rond 16 dec. gehad hebben (ongeveer 2 weken voor je NOD), dit betekent dat je officieel bijna 2 weken zwanger bent en daarbij worden 2 weken bijgeteld. Dus ben je aan je NOD, nu ongeveer 4 weken ver.
Aaaahh...bedankt zeg. Ik mijn mooie hoofdje maar breken over deze opgave Was al niet zo goed in wiskunde hihi
Bij de eerste echo's zul je het wel verder horen. Tot een week of 20 schijnen alle baby's zich hetzelfde te ontwikkelen, dus met die metingen zien ze het tot op de dag af.
Echo...ja wauw, ben benieuwd wanneer ik die krijg. Ik ga volgende week nog een keer testen voor een dikke streep en dan naar de huisarts bellen. Ben erg benieuwd hoe nu allemaal verder! Eerst maar eens door de kritieke fase heen!