hallo allemaal! ik ben op zoek naar goede sites die de juiste informatie geven. heb meerdere sites al bezocht, maar die geven allemaal de verkeerde groeikalender. de baby zou met 8 weken 3,8 cm moeten zijn terwijl ik overal lees 2 cm. help me, wat zijn goede sites? thanx xxx linda
het ligt ook aan hoe er gemeten wordt. De ene site meet hoofd tot staartje en de andere van hoofd tot voetjes.
bij lengtes moet je altijd even goed kijken of ze kruin - stuit (crl), of de totale lengte van je kindje bedoelen. dat scheelt een hele been lengte. Echt mooie sites kan ik niet zo 1,2,3 voor je opnoemen. Ik vind ze toch veel al het zelfde allemaal.. Er was 3 jaar geleden een mooie amerikaanse site waar de groei in een mooi filmpje werd weergegeven, maar die kan ik zelf ook niet meer vinden!
Op deze site kijk ik elke week hoe groot ons kindje is. Echt leuk om te zien. Nog wel ff zelf je 'eigen' week opzoeken he?
Ik heb met 8 weken en 1 dag een echo gehad en de baby was toen 16,6mm. Dus 2mm klopt wel zo ongeveer (eigenlijk nog teveel dus). Bij termijnecho's wordt altijd de kruin tot stuit gemeten, dus vandaar de verschillen.
Ik heb ff op 1 van de linken van Kisbaba gekeken, van 9 maanden.com (die kende ik zelf nog niet) en die klopt precies met mijn echo's... Dus ik ga er voor mezelf van uit dat die goed is. Op meerdere andere sites was het kindje al veel groter idd... Maar het lijkt erop dat deze wel klopt