Beste verloskundige, Ik ben in mijn stopweek van de pil niet ongesteld geworden. De laatste dag van de strip was 9 mei. Op 3, 4 en 5 mei was ik de pil vergeten en heb er 3 tegelijk ingenomen. Dit omdat ik nog niet ongesteld wilden worden in ons weekendje weg met zijn tweeen. Weet dat dit niet helemaal juist is, en las later pas de bijsluiter wat ik beter had kunnen doen. Maar goed kan het niet meer terug draaien. Wel in die week meerdere keren geklust. De pil dus verder ingenomen en 9 mei de laatste pil. Toen aan de stopweek begonnen. Woensdag 12 mei zou ik ongesteld moeten worden. Maar die kwam maar niet. Ben daarna weer op 17 mei met een nieuwe strip begonnen. De doktersassistenste had geadviseerd om een test te doen. Deze was negatief. Dan zou ik moeten wachten tot mijn volgende stopweek. Heb niet echte zwangerschapsverschijnselen, alleen regelmatig steken laag onderin mijn buik. Had deze ook bij mijn eerste zwangerschap. Nu heb ik vorige week zaterdag 22 mei nogmaals een test gedaan, ook deze was weer negatief. Heb op het internet gelezen dat als je de pil slikt je beter kunt afwachten tot 3 weken naar mogelijk bevruchting. Dan zou ik morgen nog een test moeten doen. Maar ben bang dat deze weer een negatief resultaat aan geeft. Tijdens mijn eerste zwangerschap waren ook alle testen negatief en kwamen ze er pas achter toen ik een bloedonderzoek had gedaan. Nu is mijn vraag: Wat kan ik hier het beste mee doen?? Groeten, Marlijn
hoi Marlijn, ik zou overleggen met je huisarts, misschien wil hij of zij afwachten, misschien toch een bloedonderzoek doen. De kans op zwangerschap is niet heel groot maar ook niet uitgesloten. Ik zou zeggen, bespreek het even met je huisarts! Mirjam
Hi Mirjam, Bedankt voor je reactie. Heb inmiddels mijn bloed al laten onderzoeken. Krijg maandag de uitslag, dus nog even afwachten. Groeten, Marlijn