Ik heb nu al twee keer naar het ziekenhuis gemoeten, omdat ik erge pijn had in mijn lever. Het gevoel alsof er een band wordt aangehaald bovenaan mijn buik onder mijn borsten. Trekt ook naar mijn rug. Men dacht aan HELLP, maar mijn bloeddruk en urine is nog wel normaal, alleen zijn mijn bloedplaatjes te laag. Heeft iemand dit ook gehad en hoe is dit allemaal bij jou afgelopen? Bloedde je na de bevalling ook erg na? (ivm het effect van bloedplaatjes op de bloedstolling)
Hoi, Ik heb ITP, dus een chronisch tekort aan bloedplaatjes al voor de zwangerschap. Zorg ervoor dat je goed onder controle blijft in het zkh (ik liet elke 3 a 4 weken prikken). Tijdens de zws is het niet erg, maar naar de bevalling toe moeten de plaatjes > 50 zijn voor een normale bevalling. Anders krijg je medicatie (in mijn geval prednison, want ik zat rond 30). Wil je meer weten, stuur me dan een pb! Groetjes, ilma PS. Op 7-12 heb ik een gezonde kerel op de wereld gezet, dus maak je geen zorgen!!
Bedankt voor jullie reacties! Denk niet dat dat het is. Want bij mij waren ze nog een stuk hoger: 117 Heb inmiddels aan de gyn gevraagd wat er nou precies aan de hand is. Ze ze dat ze dat zelf ook niet zo goed weten. Ze zouden me door een internist kunnen laten diagnostiseren, maar omdat ik bijna uitgerekend ben en de situatie dus niet ernstig is, ze gewoon me vaak zullen controleren. Dus gister weer bloed geprikt enzo. Dus maar gewoon hopen dat ik snel ga bevallen
Oh, dat is zat! Ik droom wel eens van zulke waarden . Sterkte met de bevalling, met deze hoeveelheid zul je vast geen hevige bloedingen hebben. En hopelijk nemen de bloedplaatjes na de bevalling weer toe. groetjes, ilma