Hoeveel weken ben jij zwanger en hoeveel ben je aangekomen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Firstbaby, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben van een Ecup naar een H cup gegaan, en ik denk dat ik als ik nu nieuwe beha's zou kopen, ik wel op een I of een J cup uit kom. :x
    Dus ja flinke boobs.

Ik ben van de weegschaal bij de arts iets minder als 80 kilo bij 1,76m, naar iets minder als 100 kilo gegaan. Op mijn eigen weegschaal ben ik 4 kilo lichter....

2. cecyal2008

cecyal2008 Nieuw lid

4 jan 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    bijna 13 weken en + 2kg :)

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Vind het eigenlijk wel fijn om hier te lezen dat er meiden aankomen... ik ben vandaag 10 weken zwanger en 6kg afgevallen :(

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik ben nu 10 weken en 3 dagen zwanger en nu al een kilo aangekomen.... heb ook al echt een buikje :) .. ook wel leuk eigenlijk.. maar ben wel benieuwd hoe het vordert... is mijn eerste zwangerschap dus op zich vindt ik het wel erg snel om al een buikje te hebben.. maarja.. je doet er niks aan.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jeetje moet je veel overgeven?

Hier 7+4 en 1,5 kilo er af!

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Valt best mee... heb van week 5,5 tot 7,5 slecht gegeten.. was toen heeeeeeeeel erg misselijk en weeig.. had ook last van constant koud en dizzy (lage bloeddruk) moe en gevoelige boobs.. waren echt hel weken... had toen ook emesafene gekregen maar dat hielp NIET. Deed toen aardig spuwen... het was week 8 en 9 overdag redelijk rustig.. en nu geef ik weer 3 dagen op rij in avond over. Kan op de dag een beetje eten maar vanaf 17:00 is het over met de pret.

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Bijna 36 weken en 11 kg aangekomen.

8. careto29

careto29 Nieuw lid

5 jan 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben 9 weken en 5 kilo kwijt. Vooral in de 5 6 en 7 week ontzettend ziek geweest. En daarbij ook buikgriep dus echt niet super.
    Nu gaat het weer beter en ben ik weer 1 kilo aangekomen.

Ik kan me voorstellen dat je het niet echt prettig meer vindt als de borsten zo groot worden.
    Ik heb daar zelf ook last van. Heb nu een bijna E cup maar ben vrij klein. Die dingen zitten echt in de weg en ben nog niet eens halverwege de zwangerschap. ik wil ze graag ook weer een stuk kleiner hebben :x

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Morgen 34 weken en ongeveer 15 kilo aankomen zit alleen aan mijn buik.

10. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    bij 21 weken , + 3 kilo.... vindt ik zelf netjes als dit een beetje aanhoudt, ben ik tevreden....!! bij dochterlief zat ik al eerder op + 8 Kilo..

11. Zinzzy

Zinzzy Lid

5 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    18weken zwanger 2,5 maand gestopt met roken en 2kg aangekomen... valt alles mee dus..

succes iedereen!!

12. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Het is ook niet dat ik vind dat iedereen heel veel MOET aankomen! Maar als ik opmerkingen zie van vrouwen die vertellen dat ze idd bijvoorbeeld maar 4 kilo zijn aangekomen bij bijvoorbeeld 26 weken zwangerschap en dan ook echt een zinnetje of smiley erbij zetten van ; "kijk mij nou eens goed bezig zijn". Dan krijg ik er dus een vervelend gevoel bij. Een gevoel dat die vrouw er alles voor doet om maar zo weinig mogelijk aan te komen. (Type anorexia) En dat is dus niet altijd goed voor het kleintje in de buik, lijkt mij...
    En hoeveel je precies in totaal aankomt tijdens je zwangerschap? Daar kan niemand dus eigenlijk niets over zeggen...
    Ik eet ook gewoon normaal (wel ietsje meer) en supergezond. Het zit alleen in mijn systeem dat ik nu voor de 2ex superveel vocht vasthoud.
    Ben inmiddels weer meer aangekomen (kleintjuh vindt het nog veel te lekker in mijn buik).
    Ik begon met 73 kilo bij 1.73 (Ik was toen al 13 weken zwanger...ik kwam er een btj laat achter ;)
    Weeg nu momenteel (gisteren bij VK gewogen) 92 kilo bij 39 weken en 6 dagen. En de laatste 9 kilo is vanaf 35 weken erbij gekomen!!!
    En dat alleen maar van de vocht...pfff
    Ik begin me nu alweer een michelinne-vrouwtje te voelen...
    Kijken of ik de 25,2 kilo van de 1e zal gaan evenaren :D

Gelukkig weet ik van de 1e dat de vocht snel weer zal verdwijnen en ik ook weer snel op eigen gewicht ben zonder er veel voor te hoeven doen.

Dus voor sommige meiden...wees niet bang om veel aan te komen, het kan er heus ook wel weer gewoon van af!
    Denk om jullie kleintje in je buik...:)

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Als je bewust minder gaat eten om minder aan te komen, dan ben je in mijn ogen ook echt fout bezig. Ik weet uit ervaring dat je de meeste kilo's meteen na de bevalling al kwijt bent. En als het niet zo is, dan heeft je lichaam het blijkbaar nog nodig, want de bevalling zélf pleegt ook een enorme aanslag op je lichaam.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ben nu ruim 24 weken in verwachting en zo'n 7 kilo aangekomen. Weet alleen niet precies waar het is gaan zitten, heb geen erg dikke buik en de rest van mijn lichaam is nog als voor de zwangerschap (behalve de borsten, twee! cupmaten erbij!) Ben benieuwd hoeveel er nog bij gaat komen.

15. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Startgewicht 58 kg (ben 1.78) en ben nu 12 kg aangekomen met 34+1

Bij zoontje was ik op het eind totaal 12 kg aangekomen dus zal nu wel iets meer zijn. Wil na zwangerschap graag 63 kg blijven wegen.

16. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Bij 33 weken ben ik 10 kilo aangekomen, eerste zwangerschap.

17. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    nu 32 weken en 3 dagen en ongeveer 14 kilo aangekomen maar snoep dan ook best wat af als ik eerlijk ben :p

18. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Morgen 13 weken zwanger. en niets aangekomen nog. was eerst wel 3 kilo afgevallen

19. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Heb trouwens wel al een buikje

20. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641