Misschien vinden jullie deze site handig: Ideale gewichtstoename tijdens de zwangerschap : de ikbenzwanger calculator Kun je wat dingetjes invullen en dan wordt er een schatting gedaan
Lekker laten gaan... Was met 14 weken ook 6 kilo rijker. Nu 17 kilo met 35 weken. Vriendin was er 26 aangekomen en na 11 weken na de geboorte hoeft ze er nog maar 2 af. Borstvoeding geven helpt daarbij ook wel. Ik maak me er niet zo druk om en eet gewoon waar ik zin in heb. Nou eet ik wel gezond en snoep ik niet heel veel. Heb ik extra trek dan eet ik extra brood. Chips en koek heb ik vaak niet eens in huis maar lust af en toe wel een lekker snoepje. Maar ook die haal ik gewoon niet te vaak zodat ik niet elke dag in de verleiding kom. Maar dit deed ik altijd al zo en niet alleen nu ik zwanger ben. Merk dat ik iets meer trek heb in eten en zo de hele dag thuis zijn geeft ook meer trek....
Bij 20 weken had ik er 7 kilo bij. Bij 34 weken waren dat er al 17. Ik voelde me al zo dik, noemt mijn man mij ook nog eens Vetje
Vorige week bij de verloskundige met 21 weken -1 kilo.. Eerste trimeste niet misselijk oid geweest, waarschijnlijk ging al mijn energie naar mini toe..
27,4 zwanger, en eigenlijk nog niks aangekomen. Ik ben de eerste maanden heel erg ziek/misselijk geweest, en ben toen 5 kilo afgevallen. Vanaf week 20 ben ik 2 kilo aangekomen. Dus eigenlijk 3 kilo lichter...
mja idd ik laat het gewoon gaan. ik vind het ook niet erg dat ik best aankom aangezien ik ondergewicht had. dus ik denk dat mijn lichaam zich natuurlijk in een gezond evenwicht brengt, iets wat voor de zwangerschap gewoon niet lukte ook al at ik de hele dag door. Tja... ik merk wel dat ik vetter eet hoor... overal waar ik mayo op kan doen doe ik dat haha. maaruhm, denk ondanks ik er wel gezond uit zie zegmaar ik daar toch op moet letten.. het is natuurlijk geen fabeltje dat je vet genen aan legt bij de beeb als je vet eet tijdens de zwangerschap... tja.
Even wat meiden hier "gerust" stellen; Ik las hier ook mee toen ik zwanger was, en o wat gingen mijn kilo's er snel aan,dacht dat ik "extreem" aankwam. Ben uiteindelijk met 41wkn zwangerschap er 20 aangekomen. (woog 51 bij start). En nu 7 weken later nog maar 5 kilo te gaan! Doe er niks voor, ga volgende week ook pas weer sporten.. Dus meiden houd moed! En ik at ook graag lekker tijdens mn zwangerschap en die hele snaai trek ik verdwenen als sneeuw voor de zon!
31 weken en nu bijna 9 kilo erbij...... Geen idee of dit normaal is eigenlijk. Tot 22/23 week was ik nog nauwelijks aangekomen, sindsdien gaat het hard.
32wkn 3 dgn Tussen de 5 en 7 kilo aangekomen (woog62, toen eerste controle vk ineens 60) weeg nu standaard bij mn oma en daar stond ie de laatste keer op 67