Hoeveel weken bevallen van tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iemandzoalsjij, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iemandzoalsjij

    8 mei 2018
    9
    5
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben op dit moment 26 weken zwanger van een tweeling(twee jongens) waar we erg blij mee zijn en zal binnenkort met zwangerschapsverlof gaan.

    Nu is mijn vraag aan andere tweeling moeders onder ons: met hoeveel weken zijn jullie bevallen en hoelang moesten de kinderen nog in het ziekenhuis blijven?

    Ben erg benieuwd naar de reacties!
     
  2. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hoi, ben nog wel niet bevallen, maar richtlijn van ziekenhuis is dat ik met max. 37 weken wordt ingeleid. Heb nu nog 1,5 á 2 weken te gaan. Verwachting is dat de babies dan 1 á 2 weken nog in ziekenhuis moeten blijven, omdat één baby dysmatuur is. Onze dochter was extreem dysmatuur met 39,5 week (ca. 2100 gram) en moest een week in ziekenhuis blijven. Dus we hebben het al een keer meegemaakt.

    Succes met je zwangerschap en geniet straks van je verlof!
     
  3. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Mijn tweeling (j/m) zijn met precies 38 weken geboren met een geplande keizersnede. Zoon lag onderop en in stuit. Hij woog 2.830 g en had geen opstartproblemen. Mijn dochter woog 2.030 g en was dus veel te klein. Zij heeft vijf dagen op neonatologie doorgebracht maar verder zonder noemenswaardige dingen. Ze moest alleen in een warmtebedje.
     
  4. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ben in augustus met precies 37 weken ingeleid.
    Omdat beide niet konden drinken hebben ze nog 12 dagen in het ziekenhuis met een sonde gelegen.
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Ik ben bij 28 weken spontaan bevallen, 13 weken in het ziekenhuis. Schoonzusje heeft prachtig termijn gehaald voor bij de 37 weken met keizersnee. Oud collega’s van mij met 37 weken spontaan, de ander ruim 38 weken.
    Het kan allemaal. Geniet van je verlof!
     
  6. Tijgertje88

    Tijgertje88 Fanatiek lid

    6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben met 34 weken bevallen, ingeleid vanwege HELLP & Pre

    S heeft 2.5 week in zhuis gelegen en J heeft 3.5 week erin gelegen want hij had wat opstart problemen
     
  7. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Misschien best irrelevant, maar ik ben zelf deel van een tweeling en mijn moeder is 30 jaar geleden pas ingeleid bij bijna 42 weken. Onverantwoord naar huidige maatstaven natuurlijk. We waren allebei (en ik helemaal) extreem dysmatuur. Desondanks maar een dag in de couveuse gelegen.

    Wanneer ga jij precies met verlof? Hoe gaat het verder?
     
  8. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Met 35+1 spontaan bevallen. Kids waren daarbij dysmatuur (1890 en 1795 gram). de jongste had wat opstartprolemen en lag enkele dagen in de couveuse en aan de monitor en infuus, de ander had alleen wat warmte nodig. Uiteindelijk koste het drinken te veel energie en kregen ze een sonde.
    Na slechts 9 dagen ziekenhuis zijn ze met hun sonde mee naar huis gegaan, kwam er elke week een verpleegkundige om te wegen en meten en de sonde en voeding te checken. Rond de uitgerekende datum waren ze allebei van de sonde af :)
     
  9. Ana leigh

    Ana leigh Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik ben in juli 2018 bevallen, met 37+3, ingeleid, 2 meisjes (2352 en 2898 gram).

    Bevallen om 11.47 en 12.18 en de volgende ochtend tegen 12 uur naar huis. :D
     
  10. indy22

    indy22 Fanatiek lid

    20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik ben uiteindelijk met 37.1 bevallen van een tweeeiige tweeling met een supergoed gewicht waardoor we een uurtje na de bevalling alweer naar huis mochten.

    Maar: met 27.2 een tijd in het ziekenhuis gelegen omdat de bevalling was begonnen. Weeenremmers en longrijping enz. gehad en daarna tien weken plat gelegen en bedrust gehad.

    Tot 26 weken een prima zwangerschap, toen werd het echt zwaarder.
    Maargoed, ik dacht: zo snel kan ik toch niet al beginnen met rustig aan doen? Even doorbijten maar.. (had twee oudere kids). Nouja.. Een week doorgelopen terwijl ik voelde dat het lichamelijk eigenlijk niet meer ging en toen dus in het ziekenhuis met weeen en ontsluiting enz.

    Moraal van het verhaal: volg je gevoel en doe rustiger aan als je merkt dat dat nodig is;)

    Ik hoop dat je ze lekker lang mag dragen!
     

Deel Deze Pagina