Niet lekker: wel of niet weg morgen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fenneke80, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb een dilemma en hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven!

Ik ben gister en vandaag niet fit: moe en de hele tijd duizelig. Vorige week had ik dit ook een paar dagen, maar daarna ging het weer prima.
    Ik denk dat het door een lage bloeddruk komt. Van de week was hij 120/70 bij de gyn, op zich niet zo laag, maar ik kwam wel net door de wind en regen ploeteren en zat 1 minuut voor ik naar binnen mocht. Ik had hem dus hoger verwacht.

Op zich is dit allemaal niet zo erg natuurlijk, lage bloeddruk is niet schadelijk, alleen irritant. Maar, nu mijn probleem: morgen vlieg ik voor een paar dagen naar amerika, voor m'n werk. Ik ga daar naar een congres en moet een presentatie geven. De vluchten doe ik alleen (wel in economy comfort, extra beenruimte dus en rechtstreekse vlucht), daar ben ik met een paar collega's.

Zal ik gewoon gaan en hopen dat het, net als vorige week weer beter gaat? Of kan ik beter thuis blijven?
    Ik heb wel veel zin om te gaan, maar zie natuurlijk ook een beetje op tegen de jetlag (6 uur tijdsverschil).

Help!

2. Alita

Alita Niet meer actief

tja meid dat kun je helaas alleen zelf beslissen.....dan moe je zelf aanvoelen..
    Als het niet gaat gaat het niet blijf je thuis...

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja lastig. ik zou zelf even overleggen met m'n vk..

4. fenneke80

Ik loop bij de gyn, dus dat zou die worden. Het lastige is alleen dat je ze 2 keer per dag 1 uur kan bellen, tussen 9-10 en 14-15... Voor spoed kan je natuurlijk altijd bellen, maar dat is dit niet echt vind ik zelf.

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Tja, het is inderdaad lastig (heb zelf ook lage bloeddruk), maar inderdaad niet gevaarlijk.
    Ik denk toch dat ik wel zou gaan, maar dat kun alleen jij beslissen. als je neit lekker bent, kun je misschein wat meer rusten in je hotelkamer? Niet echt handig, maar als je je kiplekker voelt, had je gewoon kunnen werken.

6. fenneke80

Dat is wel een goeie, met hoe ik me nu voel zou ik wel naar mijn werk gaan, ook al doe ik op zo'n dag iets minder.

Ik heb er ook echt veel zin in, dus ik denk dat ik maar gewoon ga. Desnoods lig ik de hele dag op mijn hotelkamer, maar zo'n vaart zal het niet lopen.
    Het wordt daar trouwens 28 graden en zonnig, ook een goede reden om wel te gaan!

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hmm en morgen moet je natuurlijk voor 9 uur op schiphol zijn.. meetal zo als je wat ng wilt regelen;).

Vind het lastig.. ik weet natuurlijk niet hoe beroerd je je voelt. kan je gewoon functioneren? kan je bijv. lagere tijd stilstaan (presentatie) ? ben je duizelig als je zit?

als je niet kan staan en niet kan zitten zonder duizelig te zijn zou ik zeker niet gaan.
    Als je alleen last hebt bij opstaan en met 3 a 5 sec. weer weg is, dan zou ik het wel aandurven denk.

8. MissT

MissT Niet meer actief

Hey meis,

Het is erg moeilijk ja.
    Ik zou zeggen, luister naar je lichaam! Dat is het aller belangrijkste!

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

o en boillon meenemen. Lakristal (salmiak) helpt vaak ook goed om de bleddruk te laten stijgen.

Heb zelf ook lage bloeddruk (tussen de 90-65 tot 80-45)en bij mij helpen lakristal en koffie.. ja echt het beste om hem weer omhoog te krijgen..

10. fenneke80

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties!

Ik heb besloten dat ik ga, tenzij ik me morgen echt slechter voel dan vandaag. Heel lang staan kan ik niet, maar zitten gaat wel goed. Ik kan vast wel een stoel regelen voor die presentatie, ik heb al een behoorlijke buik, dus dat snappen ze wel :D.

Bouillon en drop-achtigen zijn idd een goede tip, die stop ik zeker in mijn tas!

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina