Hoeveel weken eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ik79, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Nou inderdaad! Ik mag nu pas met 20 weken weer. Natuurlijk ook positief, maar duurt nog wel lang!

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    #22 Syrse, 29 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2012
    De nekplooi moet gemeten worden voor 13 weken, ik denk tussen de 11 en de 13 :)

Heb deze net laten doen (op 12 weken en 5 dagen). Hier keken ze naar de nekplooi, of er een neusbeentje aanwezig was, en vandaag laat ik bloed trekken om twee waardes in het bloed na te gaan. Ziet er tot nu toe allemaal goed positief uit.
    Als die test dan een verhoogd risico laat zien kan je kiezen voor een vruchtwater punctie.
    Op 20 weken kunnen ze ook een uitgebreid onderzoek doen op verdere afwijkingen.
    Praat er anders eens over met je vk/gyne, die kunnen je vast goed verder helpen :)

*edit*

En hier in Belgiƫ is de eerste echo inderdaad op 8 weken, dat is de termijn echo :) Dan op 12 weken de nekplooi (en als je die niet wil, gewoon controle + echo), dan de volgende op 16, 20, enz.
    Weet niet of je na 20 nog elke keer echo krijgt of niet.

3. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn eerste echo met 6 weken gehad. Volgens de berekeningen moest ik dan 9 weken zijn maar dit bleek later niet te kloppen i.v.m. erg lange cyclus.
    Gisteren heb ik mijn 2e echo gehad met 9 weken.

4. Sonneke2011

4 apr 2012
    32
    0
    0
    bij de 1e echo gehad met 6 weken
    en nu met 4/5 weken

Deel Deze Pagina