Ik vind het trouwens wel apart. Ik zat is te kijken op internet, naar gewichtstoename in de zwangerschap en op de ene site zeggen ze dat je het laatste trimester niet meer zoveel aankomt en op de andere staat dat je het laatste trimester juist veel aankomt.. Niet echt duidelijk dus... ik dacht dat het: 0 tot 12 wk : 0% 13 tot 20 wk : 25% 21 tot 30 wk : 50% 31 tot 36 wk : 25% 37 tot 40 wk : 0% zou zijn.. Iemand enig idee of het nou juist veel of weinig is het laatste trimester?
Bij 32 weken was ik 6.5kg aangekomen. Ik moet vrijdag weer naar de VK en ben dan 34 weken. Volgens mij is er qua gewicht niet veel bijgekomen. Het zit ook allemaal bij de buik en een heel klein beetje bij de borsten.
Hiier met 25 weken 3 kg aangekomen. De laatste keer bij de vk was ik afgevallen ipv bijgekomen. Hebben jullie dat niet dat je minder eet, omdat je zo snel vol zit?
aha dan ben ik dus toch normaal met mijn +0% (ben benieuwd of ik nu 25% zal aankomen. trouwens is die 25% het percentage van wat je dus in totaal zal aankomen?) ik verlang naar een lekker lief zwanger buikje!
hopelijk klopt dat bij mij toch niet hoor! Was na 12w al 3kg erbij, na 16w al 7, en nu op 24.5 10kg erbij. Zonder speciaal meer te eten hoor. Houd wel al vocht op, ringen zijn al uit, en enkels zitten dik. Maar voor de rest enkel aan de buik bijgekomen. Eigenlijk denk ik dat je daar geen regelmaat kan in vinden hoor, doorheen dit topic hebben we toch ook echt al alle varianten zien passeren
30w3d: precies 10 kg bijgekomen. Gyn vond het al wat veel, maar ik eet niet meer of anders dan ervoor...
zolang je niet anders eet dan je deed kan je toch niets doen aan meer/minder aankomen? denk dat sommigen zichzelf te buiten gaan, of juist ongezond inhouden, dat is allebei niet slim natuurlijk. maar ik vertrouw erop dat lijf zelf neemt wattie wil, een beeb ook! wel gek trouwens, soms hoor je van +4 en soms van +40, waar komen die verschillen dan toch vandaan? het is en blijft een verrassing voor ons allemaal denk ik
Ik ben ook niet ineens meer gaan eten omdat ik zwanger ben. Eet gewoon nog steeds hetzelfde als altijd, en sport nog braaf 2x in de week. En ik ben nu met 31 weken 11 kilo aangekomen, dus ik ben blij dat ik niet extreem meer ben gaan eten, anders zat ik nu al op +20 ofzo... De een heeft nou eenmaal aanleg om dikker te worden dan de ander..
De verschillen zijn per vrouw zo groot dat het niet eens te vergelijken is denk. Als je van jezelf heel slank bent en ondergewicht hebt.. zul je waarschijnlijk ook meer aankomen. Dus het licht echt aan je BMI enz.
hm, ik ben juist erg slank en nog steeds geen gram gegroeid. ik eet trouwens wel meer, en vooral vaker, omdat dat nu ' moet ' vind ik zelf. volgens mij is het een fabeltje dat slanke mensen meer aankomen hoor. maar het zal meer opvallen dan bij een minder slank persoon!
33+2 en 0 kilo aangekomen Ik zit nu eindelijk weer op mijn 'start' gewicht. En nu maar hopen dat ik ben afgevallen als de kleine geboren is. Scheelt weer wat lijnen
Ik vind het ook maar raar dat de verschillen zo groot zijn! Ik was voor de zwangerschap altijd even zwaar, zelfs na 2 weken vakantie met veel eten woog ik nog steeds hetzelfde als ervoor maar nu ik zwanger ben komen de kilo's er razendsnel bij!! ben al bijna 4 kilo aangekomen en pas 18 weken zwanger!! Ik eet wel wat meer dan eerst maar dat komt ook omdat ik gewoon meer en vaker honger heb maar of ik nu echt zóóó veel meer eet dan voor mijn zwangerschap, dat geloof ik ook weer niet! (Op vakantie at ik in ieder geval altijd meer en kwam geen gram aan!) Mijn verloskundige gaf wel aan dat de één in het begin erg groeit, de ander halverwege en weer een ander juist aan het eind van de zwangerschap! Overigens is mijn buik nog heel klein, maar ben toch al flink wat aangekomen Hier mijn buikfoto van afgelopen zondag: