Morgen 37 weken zwanger en 12 kilo erbij. Anderhalve kilo gegroeid afgelopen week... :0 Hopelijk gewoon wat extra vocht...
Dankjewel .. We wilde zo graag een tweede kindje en we waren al 1.5 jaar bezig, van alles geprobeerd en toen ben ik gaan dieeten en we weten nu dat het mede een oorzaak was ( overgewicht ) dus ik ben blij dat ik dat heb gedaan .. En nu is het dus zo dat ik wil proberen om niet aan te gaan komen tijdens de zwangerschap en dat gaat me lukken
Chantal knap hoor meid. echter denk ik wel dat je een beetje aan gaat komen maar dan puur door het kind zelf! ik ben zelf 2 a3 kilo aan gekomen en das puur door de baby. ik geef nog steeds over en als ik eet eet ik weinig omdat ik niet meer kan eten.
8 weken en 2 dagen...2kilo aangekomen...ondanks het kotsen af en toe.. hey mn banner loopt een dag voor zie ik ineens
Kijk, en dat is wat ik bedoel: het is heel goed dat je VOOR een zwangerschap zoveel bent afgevallen, maar je verkondigt nu dat je sinds het vorige vk-bezoek WEER een kilo bent afgevallen en dat je daar zo ontzettend blij mee bent. En dat je eigenlijk niet wilt aankomen tijdens een zwangerschap.... dat lijkt mij persoonlijk niet de juiste instelling..... Dus ik had jouw 'verhaal' wel gelezen, maar goed, het zij zo.
Precies met 40 weken bevallen en 20 kilo erbij!! GElukkig 2 weken na de bevalling al 12 kilo eraf! Dus nog even te gaan
Tja ik val idd ook tijdens de zwangerschap nog af en ben daar blij om, mag dat niet .. Ik heb altijd zwaar overgewicht gehad en ben daar nu langzaam van af aan het gaan en ik ben ook nog eens zwanger dus dan is het toch mooi als je beide kan combineren ? Alsof je niet blij mag zijn dat je afvalt ipv dat je aankomt Ik zal idd wel aankomen maar probeer op mijn eigen gewicht te blijven dus als het ware zul je dan afvallen .. Je hebt dan zeg maar het gewicht alleen van de baby ... Maar goed we zien wel hoe het loopt, ik hou iig mijn gezonde eet patroon zoals ik het nu doe en dan komt het wel goed met me
Hai Chantal, Ik voel toch de behoefte om nog iets anders toe te lichten als ik je verhaal hier zie en de reacties erop. Heb niet het hele topic teruggelezen trouwens, maar de kritiek, of hopelijk de "zorg" om het afvallen tijdens de zwangerschap komt waarschijnlijk van het feit dat je niet mag lijnen tijdens de zwangerschap. En dat is omdat het ongezond is als het kindje groeit van jouw "oude" kilo's zeg maar. In vet dat wordt opgeslagen komen ook veel afvalstoffen en giffen terecht die je lichaam niet kan afbreken of uitscheiden nl. Als je gaat afvallen terwijl je kindje juist groeit en voeding nodig heeft, kan het kindje belast worden met deze oude afvalstoffen uit jouw vetcellen. Dat geldt dus ook als je op gewicht blijft en ondertussen steeds verder zwanger bent, dus als je eigenlijk afvalt zonder dat je het merkt, zoals je zelf ook beschrijft geloof ik, toch? En het staat dus ook los van hoe gezond je nu wel eet. Hoewel ik het ook heel goed van je vind dat je je levensstijl hebt kunnen veranderen! Ik neem ook aan dat je vk etc je dat ook kunnen vertellen/uitleggen, toch? Ik snap ook je gevoel wel van blijdschap natuurlijk wel dat je eindelijk je kilo's kwijt raakt, maar als je dit weet, kun je toch beter op gewicht blijven en tegelijk gezond eten om de groei van je kindje mee te voeden. Toch? Afvallen tijdens borstvoeding lijkt mij hetzelfde verhaal... Dus echt afvallen is dan weer aan de orde als je kindje zelf gezond voedsel eet buiten je buik... En dat zou toch ook moeten lukken als je nu went aan lekker gezond eten! Afijn, het is natuurlijk aan jou om je weg te kiezen, maar je moet natuurlijk ook goed voor je kindje zorgen. En ik kreeg toch de indruk dat je dit aspect nog niet wist (de afvalstoffen in jouw oude vetcellen, sorry voor het plastisch uitdrukken), dus wilde het je ook nog meegeven zodat je goed kunt beslissen. Succes ieg! met je zwangerschap en natuurlijk ook met je gewicht.
Ben met 20 weken 3 kilo aangekomen. Had wel al overgewicht. Woog 63,5 bij 1,54. weeg nu 66,5. Ik hoop niet dat ik al te veel aankom omdat ik dan verder moet rollen i.p.v. lopen met mijn lengte