15 weken en pas halve kilo aangekomen! Komt voornamelijk door misselijkheid in de avond dus krijg net m'n eten door de keel en daarna hele avond geen zin in snoepen! Zo anders dan eerste zwangerschap maar toen was ik ook 18 kg bijgekomen... Liever niet nog een keer zoveel dus eet gezond en probeer niet teveel te snoepen! Hoop dat ik 't volhou!
nu 28/29 weken en ben toch wel 8 kilo aangekomen ongeveer. En dit is gekomen vanaf week 20... zeker een mooie buik erbij maar had opeens erge 'trek' dus wat heupvet is er helaas ook bij denk ik
Hmmm... mijn gewicht staat alweer een tijdje stil (terwijl de buik juist groeit en ik niet bepaald weinig eet de laatste tijd ) Met ruim 28 weken nog steeds op +6 kg.
met 20 weken 1 kilo. ben eindelijk boven mijn startgewicht, nu moet ik weer goed op mijn eten gaan letten!
Met bijna 40 weken zit ik nu op +8 kilo. Valt me gelukkig alles mee. En eten doe ik meer dan genoeg !
20 weken, nog steeds onder startgewicht, -1,5 kilo. Betekent dat ik ergens in de laatste weken 1,5 kilo ben aangekomen en dat mag inmiddels ook wel... Ik eet voldoende, maar teer duidelijk in op mijn reserves (is niet erg, genoeg reserves namelijk...)
daar denken dan de VK's, gyn,s en dietisten anders over daar hoeven vrouwen boven de 35 BMI niet perse aan te hoeven komen (je kan je eigen lichaamsreserves gebruiken voor de groei van je baby, het is niet ERG als je toch wat aankomt maar het HOEFT niet perse en word ook aangeraden om hier alles aan te doen (evt in samenwerking met een dietist die met een BMI van boven de 35 wordt aangeraden) kijk als je er alles aan doet en je komt toch aan, so be it maar het hoeft niet perse en word ook geadviseerd.
Vandaag ben ik precies 19 weken zwanger en ben net bij de verloskundige op de weegschaal geweest. Ik ben nu precies 5 kilo aangekomen. Volgens de verloskundige is dat heel netjes. Gemiddeld komen vrouwen gedurende de zwangerschap volgens haar nu zo'n 16 tot 18 kilo aan. Dus volgens mij valt 5 kilo nog wel mee gelukkig !
Hmm hoe rekenen jullie eigenlijk? Bij mij is het namelijk een wereld van verschil als ik op de volgende manieren reken: - Mijn normale gewicht is 57 kilo. Ik ben in het begin van de zwangerschap afgevallen tot 51,5 kilo. Weeg nu 56 kilo. Ben ik dan 'een kilo afgevallen' of ben ik dan 4,5 kilo aangekomen? Deze gewichten zijn zonder kleding. - Bij de verloskundige woog ik bij de eerste afspraak 54 kilo. Dat is met kleding. Moet ik dáár vanuit gaan? Ik denk dat ik nu met kleding zo'n 58 kilo weeg. Dus: ben ik 4 kilo aangekomen (volgens de weegschaal bij de vlos), ben ik 4,5 kilo aangekomen (volgens mijn dieptepuntgewicht vroeg in mijn zwangerschap) of ben ik 1 kilo afgevallen? Ben nu 20 weken zwanger trouwens.
29 weken en 12 kilo aangekomen. pfffff gaat wel hard nu,maar volgens verloskundige wel goed gelukkig.
Ben nu 26 weken en 2 dagen en 14 kilo aangekomen. Maak me er soms wel druk om en heb me ook laten testen op suiker, maar dat was goed. Ik let op mijn eten met af en toe wat lekkers, maar dat moet kunnen vind ik.
Bijna 20 weken en nu 3 kilo onder mijn startgewicht. Was 5 kilo dus ben weer 2 kilo aangekomen. Erg veel misselijk geweest en veel moeten spugen tot 17 weken.