Ik woog altijd 57 kilo. Vorige week op de weegschaal van de VK 60 kilo. Ze zei dat haar weegschaal zwaar weegt dus ik denk zelf dat het eigenlijk 59 kilo is.
Ik woog 55 en nu 59/60 opzich niet erg, alleen ik heb ineens cellulitus is toch te gek voor woorden :x ik heb mn eetpatroon echt niet veranderd dan voor de zwangerschap. Snap er nix van
nou ik ben nu 13 kg aangekomen in bijna 32 weken....ik hoop dat er niet meer al teveel bijkomt, maargoed wat is dat is...ik eet niet bijzonder meer dan normaal, dan bedoel ik snoepen enzo...achja, we wachten wel af.
Mijn VK vertelde me dat je toch moet oppassen met wat je eet. Tijdens de zwangerschap vertraagt je stofwisseling dus kom je ineens sneller aan van hetzelfde voedsel wat je voorheen zonder problemen naar binnen kon werken. Ik las dat vrouwen vanaf week 21 echt beginnen aan te komen. Gemiddeld 500 gram per week! Dus ik ga vanaf nu de lekkere zoete dingen ook vaker laten staan en meer aan de gezondere hapjes
Wat ik trouwens wel vaag vind bij mijn nieuwe VK is dat ze je niet wegen! Vinden ze niet belangrijk/relevant dus ik weeg mezelf daar omdat ik het zelf wel in de gaten wil houden.
o my god ik ben 22 kilo aangekomen en ben 36 weken ! laatste maandje nou reken op 26 kilo ofzo aan het einde van mijn zwangerschap. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet leuk vind. Als mijn kindje maar gezond is, het mag al mijn "schoonheid" hebben.
nu bijna 30 weken en bijna 11 kilo en dat is al een aantal weken zo. hoop dat ik niet weer d e25kilo ga halen!
Mijn vlk weegt me elke keer als ik daar kom. Maar houd het zelf ook elke week bij. Heb een 9 mnd dagboek waarin ik dat kan noteren.
Hier doen ze ook wegen. Mijn VK was er op gebrand dat ik nu (vorige week met 18 weken) was aangekomen, en inderdaad had ik er 2 kilo bij. Zij blij, ik ook wel (blijkbaar was het toch wel belangrijk). Ik vond trouwens laatst een tabelletje met je groei in procenten per deel van je zwangerschap. Even zoeken. Gevonden! 0-12 weken 0 % 13-20 weken 25 % 21-30 weken 50 % 31-36 weken 25 % 37-40 weken 0 % Als je het zo bekijkt en ik ben komende week nog steeds 2 kilo aangekomen, dan kom ik uiteindelijk op 8 kilo... Hmm, daar teken ik voor! Haha, denk dat het wel meer word
Ik ben eigenlijk wel blij dat je niet meer gewogen wordt bij de vk. Anders wordt het zo obsessie. Daarnaast zegt gewicht niet alles. De een heeft heel veel vruchtwater en de ander snoept veel. Het zegt dus weinig. En omdat vrouwen zich in het algemeen altijd wel druk maken om het gewicht, is het wegen bij vele vk's afgeschaft. Het heeft geen meerwaarde. Uiteraard moet je het met gezond verstand bijhouden, maar je ziet zelf of je buik in 1x enorm groeit of niet. Zwangerssuiker is natuurlijk iets waar alle vk's opletten. Ik ben in de vorige zwangerschap 7.5 kg aangekomen en zit nu op 3 kg. Vriendin van mij was 18 kg aangekomen en na de bevalling meteen 15 kg kwijt! Ze had heel veel vruchtwater. groetjes, Aurelie
Of alle VK's op suiker letten, vraag ik me af...... Ik ben tijdens de eerste zwangerschap heel veel (40 kilo +) aangekomen en er is maar één keer op zwangerschapssuiker geprikt (OK, 2 keer vlak achter elkaar, omdat men wat waarden had omgedraaid ) met een week of 24 geloof ik en daarna noooooooit meer. Bij mijn laatste medische echo in de huidige zwangerschap, werd het vermoeden uitgesproken, dat ik in mijn eerste zwangerschap waarschijnlijk toch suiker heb gehad. Mijn kind was nl. 4220 gram en ik had een placenta van een kilo. Daarnaast nog heel veel vruchtwater en dus heeeeeeeeel veel zwaarder dan voor de zwangerschap. (was overigens al het extra gewicht 3 weken na de bevalling kwijt 8) ) Waarschijnlijk hadden ze bij mij toch zwangerschapssuiker geconstateerd als ze in een later stadium nogmaals hadden geprikt .
Ik ben 40 weken zwanger vandaag en kom net van de verloskundige. Ik ben tot nu toe totaal 18 kilo aangekomen
34 weken zwanger en in totaal nu 7 kilo aangekomen. Ben vanmezelf al behoorlijk zwaar, dus ben blij dat het niet al te veel kilo's zijn geworden. Moet wel zeggen dat ik de eerste 17 weken er eerst 6 ben afgevallen vanwege de misselijkheid. Nu dus 7 er in totaal bij (bij het startgewicht). Groeten Jille
Ik heb de afgelopen 3 weken stil gestaan op 11 kilo en ben nu in 1.5 weken 2 kilo aangekomen. Ik baal er echt van. Al heb ik wel het idee dat het vooral buik is wat erbij komt. Veel truien die ik eerst nog aan kom, kruipen nu allemaal naar boven. Ik probeer nu toch weer een beetje op te letten. Ik werd trouwens bij de verlloskundige ook niet gewogen. Nu bij de gynaecoloog wel. Dat doet de assistente en zij meet ook mijn bloeddruk en doet zo'n urinetestje. De gynaecoloog bespreekt verder alles met mij en maakt een echo. Zo zie je maar dat het toch steeds heel verschillend is, hoe ze ermee omgaan.