Hoeveel weken en hoeveel ben jij tot nu toe aangekomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Firstbaby, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nee, ik bedoel dat wat eraan is gekomen nadat ik in de eerste instantie was afgevallen (misselijkheid en algehele malaise), niet in de omvang van mijn lichaam terug is te vinden, behalve een bescheiden buikje (nog wel, haha). maar mijn kindje en toebehoren weegt nog echt geen 12/13 kilo hoor meid, ik ben pas 23 weken! (maar ben "netto" dus wel nog steeds afgevallen)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, je bent afgevallen, nu begrijp ik het beter.

Mijn gyn zei dat als je niet aankomt in de zwangerschap -en niet bent afgevallen door spugen/ziek zijn- de baby aan jouw reserves gaat beginnen en da's niet goed voor je.

3. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Nu 38 weken en 2 dagen en kilo of 13 erbij nu...

4. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Hier dus ook zo ;) :)
    Ben nu 31 weken en voor het eerst is er gewicht bij, 1.5kg.
    Dus ergens is er serieus wat af :) , mijn buik is toch vrij dik, zie avatar en album, meestal krijg ik de opmerking dat ik wat ben afgevallen in mijn gezicht en zelf heb ik het gevoel dat mijn bovenbenen iets zijn verslankt :D

Enneuh 12/13kg compleet is wel wat veel ze!!! Is eerder zoiets van een 8-9 kg ;) (3500gr baby, 1kg extra bloed, 800gr extra borst :) , 800gr placenta, 700gr vruchtwater, ...nog wat vocht en wat extra vet).

Bij mijn eerste kind was ik ook vrij veel afgevallen in het begin, tegen het eind woog ik een paar kg zwaarder en 6 weken na de bevalling was ik 7 kg lichter of ervoor.

5. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Heb ook vaak gelezen dat het zo rond de 12-13 kilo is hoor...ga meteen ff zoeken...hihi

6. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Tis maar te zien hoeveel reserves je had ;) :) .
    Als je een BMI heb van 19 ofzo en je komt niet bij ja, dan is dat niet goed!! maar als je wat kilootjes teveel hebt EN je WEL gewoon eet! Dus niet zit te dieeëten ofzo dan kan dat helemaal geen kwaad; Alles hangt af van hoe jouw lijf reageert op zwangerschapshormonen enzo.
    Zelf ben ik met mijn hormonen van de 'omgekeerde wereld'; afvallen en weinig aankomen tijdens een zwangerschap en verzwaren tijdens de borstvoedingsperiode, niet leuk!!

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Tsja, in onze opgeslagen reserves zitten inderdaad ook (afval-) stoffen die, als die worden opgebruikt door je baby als het ware, niet goed zijn voor de baby. Daarom mag je inderdaad ook niet lijnen tijdens de zwangerschap. Nou moet ik zeggen dat eten helaas bij mij door de hormonen geen hobby is, zeg maar. Ik doe mijn best maar ik eet echt minder dan voor mijn zwangerschap (maar ook minder slechte dingen, dat weer wel). Zolang de kleine goed groeit, en dat doet ze, is er niks aan de hand wat mij betreft.

Ieder lichaam is anders en reageert anders op een zwangerschap, als er 1 topic is dat dit bewijst, is dit het wel. Dus ook wat dit betreft ga ik me niet op laten fokken door allerlei schema's van hoeveel je aan zou moeten komen, enz. Ik kijk naar hoe ik me voel en naar hoe mijn meisje groeit en als dat goed is, is het goed!

8. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ahja baarmoeder ben ik vergeten . maareuh 3 kg extra vet is wel erg veel en 2 kg vocht ook. Maar iedereen zijn systeempje werkt anders he ;) , hier in belgie krijg je andere info betreft geschatte kg's en wordt ook aangeraden niet meer dan 10 kg aan te komen, indien mogelijk ... Vocht ophouden daar heb je weinig controle over maar echt je verreserve aanleggen daar heb je wel iets in te zeggen he ;)

9. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Als je overgewicht hebt wordt er meestal zelfs geadviseerd om niet aan te komen tijdens de zwangerschap toch? Als dit maar gepaard gaat met beweging en gezonde voeding.
    Dus zolang je al je voedingsstoffen binnenkrijgt is het niet erg dat je afvalt toch?
    De baby pakt wel wat hij/zij nodig heeft hoor.

10. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Voila dat is het gewoon!
    Dat is ook hetgeen mijn gyn en vk steeds zeggen, een kindje neemt wat hij/zij nodig heeft en als je zelf gewoon gezond blijft eten ... af ent oe krijg je ook een controle van je bloed, ik heb alleszinds geen tekorten dus das alleen maar fijn.

in het begin kreeg ik ook heel erg weinig binnen maar wel veel fruit enzo. Vlees bvb bweiks ik walgde ervan. Nu is dat de laaste maaden wel verbeterd en eet ik terug een biefstukje enzo :) . En af en toe krijg ik ook gewoon een heuse vreetkick, zeker de laaste weken heb ik eigenlijk continue honger :)

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dat is niet geheel waar ;)
    als je niet aankomt neemt de baby dus van jouw reserves. kijk, als je 45kilo weegt dan is het niet goed voor je nee. maar ben je een wat stevigere meid, of je heb wat 'rolletjes' Dan kan het totaal geen kwaad hoor. Jij kan het kwijt, en de baby heeft het nodig. Is dus in dat geval dan júist goed :) Je móet namelijk niet aankomen

12. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0

Jeps, ieders lichaam werkt anders idd...Maar ben bij mijn dochter ook kilo of 15 aangekomen en was er zo weer af na die tijd...Nu doe ik weer niks aparts en toch weer zo'n 12 kilo erbij...Ben normaal wel vrij slank...weet niet of het daar mee te maken heeft hoor...Normaal kilootje of 57 bij een lengte van 1.69. Zolang je gewoon gezond eet ed is er idd niks aan de hand!!! ;) ;) ;)

13. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Jewel, ja dat denk ik wel hoor, met je lengte en je gewoon gewicht ben je erg netjes. Ik heb laat ons zeggen een paar zakken aardappelen teveel hahaha. Toen ik bevallen was van mijn dochter ben ik in de borstvoedingsperiode 20 kg aangekomen en die heb ik er niet afgekregen!

14. zogelukkig

13 kilo is niet veel, maar is gemiddeld wat je aankomt bij een baby van 3500 gram:

baby: 3,5 kilo
    placenta 0,5
    baarmoeder 1
    vruchtwater 1
    melkklierweefsel 0,5
    extra bloed ! 1,5 kilo
    lichaamsvocht 2
    vetreserves 3

Op de site van het VC vergeten ze het vruchtwater!
    Mijn baby is geschat op 4500/4750 gram, maar ik heb wel wat vetreserves van mezelf, dus die 3 kilo aan vetreserves mag je eraf trekken en het bij het gewicht van de baby mag je dus 1 kilo bij optellen. Maar grotere baby = ook grotere baarmoeder = grotere placenta = meer vruchtwater. Dus kom je weer op GEMIDDELD 13 kilo uit.
    En ik hou veel meer vocht vast dan 2 kilo! Ik kan amper nog lopen zulke dikke bene en voeten heb ik (kan amper nog bewegen ivm BI). Volgens mijn gyn is dat wel wat meer dan 2 kilo!
    Tot 30 weken kwam ik gemiddeld 0,5 kilo per week aan. Zou nu dan dus 17,5 kilo bijgekomen moeten zijn, maar door dat vocht vasthouden gaat het inmiddels erg hard de laatste weken!

BMI zegt ook niet alles. Eergisteren iemand van 50 kilo die al 25 kilo was bijgekomen, dat is 50%! Als ik 50% zou aankomen (BMI=30) zou ik niet meer door een deur passen!

Volgens mijn gyn is aankomen wel gezonder, want ook al ben je dikker en heb je vetreserves, de baby pakt niet alleen je vet ofzo, het pakt ook je vitamines, mineralen, bouwstoffen en daar ga jij op interen, hoe je het ook went of keert!
    Dus dik of dun: als je niet bent afgevallen door spugen/ziek zijn en je komt niks aan, dan is er wel iets mis gegaan!

15. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    @Nathalie47...wat vreemd he, tijdens de borstvoedingsperiode zoveel aankomen...ging bij mij juist alles er zo af...Vreemd toch de vrouwenlichamen he....

16. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    raar he! En vooral niet leuk :rolleyes: . Bij mijn tweede wist ik op voorhand dat dat kon en ben ik dus mega op mijn eten gaan letten, en gaan sporten enzo. Ik had geregeld eigenlijk honger ent och zijn er weer een kg of 8 bijgekomen :evil: . Die heb ik er dan later gelukkig wel afgekregen. Hormonen 't zijn rare dinges!

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hm, mijn eigen logica is het hier niet 100% mee eens, maar OK.
    Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet bang om aan te komen en ik probeer dat ook niet op wat voor manier te voorkomen. Mijn lichaam reageert nu eenmaal zo en ik kan dat niet zien als dat er "iets mis gaat". Het is zoals het is.

18. zogelukkig

Ik zeg dus: als je niet aankomt als je NIET ziek bent geweest. Jij bent dat dus wel. ;)

Als je gewoon doorleeft en je komt niks aan en een baby met toebehoren weegt gemiddeld 12/13 kilo, dan wordt dat wel van jou afgesnoept, snappie?

19. Hee

Hee Lid

8 mrt 2009
    38
    0
    0
    Barcelona
    9 weken en niets aangekomen.
    In het begin kwam ik 1 kilo aan maar die ben ik kwijt.

Is het wel goed als je niets aankomt?

Liefs,

Helene

Deel Deze Pagina