Zo miepie74 echt fijn! Ik ben nu bijna 28 weken en ik ben dus tot mijn verbazing 10 kilo aangekomen, ik had dan wel een ondergewicht maar ik vind het echt niet leuk hoeveel ik nu al ben aangekomen Ik ben trouwens 176 cm en weeg nu 68 kilo. Ik heb dan ook dikke enkels en houd volgens mij ook vocht vast, hoeveel raak je nou ongeveer kwijt net na de bevalling?
Nou, dat is keurig hoor! Ik heb namelijk wel wat overgewicht, ik meet 170 cm en ik begon met 78 kilo en zit nu op 85 dus het hele plaatje ziet er vast wat erger uit dan bij jou! Je komt aan wat bij je lichaam past, zolang je je maar niet volstopt of uithongert...
Nou dan nog vind ik het heel knap hoor, je bent al bijna op het einde! Ik moet nog 3 maanden maar inderdaad het gaat erom hoe je je voelt en hoe je eruit ziet en niet om die teller , nou ik eet tegenwoordig wel echt 1,5 x zoveel als dat ik eerst deed, vooral ook lekkere dingetjes, maar dat deed ik ook toen ik niet zwanger was. Laat jij soms toch wel eens wat staan of eet je gewoon waar je trek in hebt?
Ik voelde me best lang niet echt lekker (de hele tijd misselijk en overgevoelig voor geurtjes enzo) dus ik heb ook niet veel meer gegeten dan normaal. Ik ben wel weer wat meer gaan snoepen (kaas en chippies) maar geen idiote hoeveelheden. Voor ik zwanger werd was ik een beetje op de lijn aan het letten en toen kreeg ik minder kCal binnen en dat is zeker niet goed als je zwanger bent. Maar ik laat niks bewust staan omdat ik er misschien dik van word hoor, mijn lichaam geeft perfect aan wat kan en wat niet!
Ik eet gewoon als mijn lichaam aangeeft dat ik wat moet eten. In het begin heb ik wel vaak moeten eten vanwege de misselijkheid. Ik eet gewoon wanneer het nodig is en tja het snoepen kan soms wel erg zijn maar dan let ik daar gewoon de volgende dagen wat meer op (een balansdag ) Tot 22weken zag je bij mij nog weinig van een buik en daarna kwam hij (net als bij de eerste) in 1x goed aanzetten. Ik ben tot nu toe rond de 15kg aangekomen en bij de 1ste 12.
Ben nu ruim 29 weken en zit totaal op 8 kg. Ben pas 2 kg afgevallen (ik lust graag wat lekkers, dussss ) (bij m'n vorige zwangerschap zat ik op 12 kg, met deze termijn. Maar ja, nu zijn er ook een paar kilootjes blijven plakken na nr.1 )
21 weekjes en 3 kilo aangekomen... Erg netjes tot nu toe, want bij de zwangerschap van mn 1e zoontje was ik totaal 32 kilo aangekomen !! ahum :S
Ruim 34 weken en nu zo'n 9 kilo aangekomen. De 1e helft van de zwangerschap 4 kilo afgevallen, deze kilo's zitten er weer aan + nog 5 kilo. Hou nu ook erg veel vocht vast.