Hoeveel weken en hoeveel ben jij tot nu toe aangekomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Firstbaby, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ik vind het wel leuk om te weten of degene die zwanger zijn van een 2e of 3e meer of minder zijn aangekomen dan de eerste.

Ik ben nu zwanger van de 2e, vandaag 15 weken en nog niks aangekomen.
    Van me vorige zwangerschap was ik op het einde 15 kilo aangekomen.

Ik ben erg benieuwd, hoe het dit x zal zijn ;)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je weet toch zelf wel of je teveel eet / snoept? Als je dat niet doet en je komt (veel) aan dan hoort het er gewoon bij. Ik heb nauwelijks eetlust maar snoep wel. Ik kom dus aan maar niet erg veel. Ik probeer te letten op mijn snoepgedrag maar de weegschaal? Die laat me koud.

Ik ben in mijn vorige zwangerschap 25 kilo aangekomen en na 2 weken was ik 26 (!) kwijt! Heel veel vocht.
    Ach, elk mens is anders.

3. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Tja, ik denk dat het aantal kilo's echt niet zoveel zegt hoor. De een komt 20 kilo aan, maar het zit dan allemaal in de buik en het vocht. De ander komt 10 kilo aan, maar heeft ook echt een dikkere kont gekregen.

Ik sta nu op +5 kilo bij bijna 29 weken, maar mensen zien toch écht wel dat ik dikker ben geworden. Dus er zit toch echt wel vet bij.... Ik heb liever nu +10 kilo, maar dan enkel in mijn buik....

startgewicht: 72 kilo
    lengte 1.66 ofzo :(
    BMI: 26.5
    Eerste kindje

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben morgen 13weken en nu 5 kilo aangekomen.
    startgewicht: 47kilo
    lengte 1.60

vind het wel prima zo, hopen dat er na mn bevalling wat aan blijft zitten want ondergewicht is ook geen pretje.

laat de kilo`s dus maar komen (oke, totaal liever niet veel meer dan 15).

liefs doris

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Nu bijna 38 weken en 8,5 kilo

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier dus 13 kg met 34 weken, eerste kindje.

Startgewicht: 75 kg
    Lengte: 1.78m

7. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    nu bijna 37 weken zwanger bijna 20 kilo aangekomen 2e kindje startgewicht 52 kilo
    1e zw 28 kilo aangekomen

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik ben 19 weken en nog niets aangekomen (minder als een kg, mss paar 100 grammen ofzo) bij mijn vorige zwangerschap zat ik ongeveer op hetzelfde schema...

toen was ik op het einde een kg of 9 aangekomen... en na een week was ik alles weer kwijt.

start gewicht 67kg en lengte van 1.60m

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Start gewicht bij de zwangerschap, 122 kilo.
    Weeg nu bij 38+5 129,5 dus 7,5 kilo! (ik kijk totaal NIET naar wat ik eet)

(eerste kindje woog ik 109 toen ik zwanger raakte en woog op het einde ook 129.... toen 20 kilo aangekomen dus)

10. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Jij dus ook héél netjes! En helemaal voor 2!
    Fijn dat het er ook weer héél netjes af gaat trouwens! :D

11. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    in verwachting van 1e kindje, nu 29 wk en 2 dagen en tot nu toe 11,5 kg aangekomen.. heb volgens de vk wel erg veel vruchtwater.. dus ik ga ervanuit dat daar ook een hoop gewicht in zit.. eten doe ik natuurlijk wel maar echt niet super veel en t snoepen valt ook reuze mee, lijkt wel of minder snoep dan voor mn zwangerschap ? geen chips meer voor mij ieder geval haha en dat was toch altijd wel erg lekker..

nu eet ik met het brood en avondeten meestal wat meer..

12. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik wil ook nog even reageren op dat weinig/veel aankomen.
    MECHA: Jij schrijft dat het je stoort als meiden hier iets neerzetten over weinig aankomen. En het lijkt erop dat jij denkt dat we dat expres doen? Nou nee, hoor..
    Ik ben zelf dus 34 weken zwanger en 4 kilo aangekomen. Heb echt alleen een buik.
    Mijn moeder is bij 3 zwangerschappen rond de 6 á 7 kilo aangekomen. En had ook alleen een buik.
    Hoorde van de week dat mn 2 tantes dat ook hadden. Stiekem toch erfelijk? Ik weet het niet...
    Wat ik wel weet..
    Ik ben 1.75 en woog 75 kilo voor de zwangerschap. Niet te zwaar, maar op zich wel wat reserves. Ook ben ik eerst wel een kilo of 5 afgevallen. En.. Ik let totaal niet op wat ik eet! Echt niet! Ja tuurlijk, ik zorg dat ik de goede dingen ook binnen krijg, zeker wel. Maar ik ben sinds mn zwangerschap ook gek op chocola en chips! En dat eet ik dus ook echt! VEEL!
    Dus.. Ik (en waarschijnlijk meerdere hier) schrijf het hier echt niet om 'stoer' te doen. Van: Ik ben maar zo weinig aangekomen.
    Het is gewoon zoals het is.

Overigens heb ik vriendinnen en collega's die rond de 8 á 12 kilo zijn aangekomen, maar ook die rond de 20 á 25 kilo zijn aangekomen. Dus dat vind ik allemaal heel normaal.
    Je kunt er gewoon niks aan doen!
    (Okee, soms wel... Hihi!)

13. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey,

Ben op dit moment 17 weken en zit op de -2 kilo.
    Bij de eerste zat ik nu op de +2,5 kilo.
    Ben niet echt groot en een BMI van 23, dus gewoon lekker gemiddeld.

Ik heb niet het idee dat ik het nu anders doe qua eten dat de vorige keer. Ik eet niet minder dan voor de zwangerschap, maar bunker ook niet. Ben met precies hetzelfde gewicht zwanger geworden.

Iedere zwangerschap is anders en je lichaam verandert op de manier die het op dat moment nodig acht om je baby zo goed mogelijk te laten groeien en zo gezond mogelijk op de wereld te laten komen.

Gr Heel

14. Burcu91

Burcu91 Lid

17 nov 2009
    21
    0
    0
    Ik ben nu 21+2 weken zwanger en ik ben tot nu toe maar 4 kilo aangekomen, maar ik ben van mezelf dun en heb wel een buik gekregen maar ik ben tot nu toe niet aangekomen op andere plekken behalve mijn buik.

In het begin van mijn zwangerschap woog ik 49 Kilo en nu 53 kilo

15. tugce

tugce Lid

31 jan 2009
    57
    0
    0
    Ik zit op 22 weken en tot nu toe ongeveer 10 kilo aangekomen. Ik vind het wel veel maar weet dat ik heel gezond eet en probeer niet te veel te snoepen maar toch vliegen de kilo's eraan.

16. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Op 14 weken 2 kg
    op 16 weken 2,5 kg
    op 20 weken 4 kg
    op 24 weken 5,5 kg
    op 26 weken 7 kg
    op 28 weken 8 kg
    op 30 weken 8,5 kg
    op 31 weken 9,5 kg
    op 32 weken 11 kg (wow anderhalve kilo op 1 week tijd, dat is hard gegaan, maar heb het wel gevoeld ook, veel pijn aan m'n buik en rug, te vlug ineens gegroeid denk ik want ook m'n buikomtrek is op 1 week 3cm gegroeid, terwijl het anders maar 1cm per week of zelfs 2 a 3 weken groeit)

Lengte: 1m47
    Startgewicht: 46 kg

Bij m'n 1ste ben ik 15 kg aangekomen, bij m'n 2de 12kg en bij m'n 3de 9 a 10 kg. Bij de eerste 3 lag mijn startgewicht ergens tussen de 40 en 42 kg, maar is intussen ook al meer dan 10 jaar geleden.

Ik eet gewoon waar ik zin in heb, al kan ik al een maand of langer maar in kleine porties per keer eten, ook al heb ik enorm honger, na enkele happen zit ik vol om kort nadien weer honger te hebben. Snoep heb ik de laatste tijd ook nog weinig zin in, zo heel af en toe es.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb mijn gewicht niet zo gevolgd, maar nu weer even gewogen. Ik ben 1.84, en woog aan het begin bijna 68 kilo (bmi net 20). Ik raakte eerst 2 kg kwijt door misselijkheid, daarna begon ik geleidelijk aan te komen. Ik heb een vrij groot kindje en redelijk veel vruchtwater, de kilo's zitten vooral op mijn buik. Ben met ruim 34 weken in totaal 11 kg aangekomen. Een beetje reserves bij de dijen en billen, twee cupmaten groter, een flinke ronde buik, maar nogsteeds een smal gezichtje. Wat ik prettig vind (gevoelsmatig, het slaat nergens op), is dat mijn bmi zelfs met een hoogzwanger lijf nogsteeds binnen normaal valt (23.6). Van de vk had ik iets meer mogen aankomen, maar mijn eetlust laat de laatste tijd te wensen over. En wie weet wat er nog komt. Nog twee cupmaten... of een buik waardoor ik echt omval... of gewoon een gezellig kussentje erbij op de achterkant... :D

18. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    28 weken, en 1kg2OOgr bijgekomen...

19. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    37 weken, 15 kilo. De laatste loodjes...

20. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Laatste controle vk was toen ik 22 weken zwanger was en toen ben ik voor het laatst gewogen, toen was ik 7 kilo aangekomen.
    Normaal ben ik 49 kilo zwaar en 1,68 lang.

Bij mijn zoontjes zwangerschap was ik totaal 20 kg aangekomen.

Deel Deze Pagina