haha, zei ik 6 kilo bij 23 weken? vanmorgen zei de weegschaal 7 kilo en inderdaad komt de een heel veel aan en de ander valt af, valt niets over te zeggen, zolang je gezond eet is volgens mijn vk alles ok avallen is slecht omdat er in je vetcellen afvalstoffen zitten die dan vrijkomen en bij je kindje komen, ik weet dat sommige vrouwen afvallen, deed ik bij de eerste ook, dus daar is niets aan te don, maar bewust afvallen zou je niet moeten willen.....
ik ben de eerste 20 weken niks aangekomen. was in het begin zelfs afgevallen doordat ik niks binnen hield. maar nu ben ik toch 9 kg gegroeid. en heb nu zwaar de griep dus zal straks wel 7 kg ofzo zijn. liefs
Het ging mij niet om of BMI geldig is dan, lijkt me logisch van niet, maar het gaat mij erom dat hoeveel je aan (moet) komen in de zwangerschap heel erg afhankelijk is van je startbmi. Daar zijn ook richtlijnen voor. Dus om kilo's te vergelijken zonder context lijkt me daarom niet bepaald zinvol. En kan voor sommige ook niet prettig zijn omdat ze niet een gemiddeld startgewicht/lengte hebben. http://www.mayoclinic.com/health/pregna ... in/PR00111
mmm ik ben nog aan't begin van de zw.schap en ben al 2,5 kilo aangekomen.... en heb ook al n aardige buik. geen idee hoe dat kan,zo vroeg al....ben zelf niet zo slank meer maar eet gewoon zeg maar en zeker niet te veel en snoep laat ik nu meestal ook zelfs staan. ben benieuwd hoe t verder verloopt
11 weken, 1 kilo afgevallen. omdat ik van mezelf al te zwaar ben, ben ik er blij mee dat ik tot nu toe nog niet ben aangekomen!
BMI zegt sowieso lang niet alles, je bouw speelt ook een heel grote rol. een vriendin van mij heeft volgens de bmi zwaar ondergewicht terwijl ze gewoon slank is, net als haar moeder, dat is hun bouw. als ik me aan een bmi van max. 25 zou moeten houden zou ik heel mager zijn, omdat ik "gezegend" ben met brede heupen, grote borsten en lange benen. een arts heeft mijn ideale gewicht 10 kilo hoger gelegd. en dat je beter kunt afvallen tijdens een zw.schap is idd onzin!
Ben vandaag 38w2d zwanger en ben nu 11 kilo aangekomen in totaal! Wat goed dat ik dit teruglees van mezelf... In 2 weken tijd ben ik dus 4 kilo aangekomen...
Wat zijn jullie allemaal maar weinig aangekomen Ik ben nu bijna 19 weken en al 7 kilo aangekomen. Maar ach, eet ook lekker. Niet misselijk geweest en gestopt met roken. Kan me er ook niet zo druk om maken. (maar krab me wel even op het hoofd na jullie verhalen )