Termijnecho.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door PandaBeertje, 19 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hey meiden,
    Heb net m'n termijn echo gehad. Ben 4/5 dagen terug geplaatst, ben vandaag 10+1 i.p.v. 10+5/10+6. Ze was eerst bang voor een chromosomen afwijking en zou ik terug moeten komen, omdat het termijn met 8 weken echo wel klopte met het termijn wat we berekend hadden via eerste dag van de laatste menstruatie, en omdat ik op dag 28 van mijn cyclus al een positieve test had.
    Toen vertelde ik dat ik op dag als 't goed is, dag 17 mijn eisprong heb gehad, zo het wel precies kloppen met het termijn wat het nu zou moeten zijn (10+1). Ik ben dus 16 april uitgerekend i.p.v. 12 april. Ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het als 't goed is wel goed zat, ondanks dat ze dit zei tegen mij. Stiekem doe ik dat toch wel een beetje.. en ik moet wel even een beetje omschakelen dat ik 4/5 dagen terug ben geplaatst. Als 't maar goed zit, en 't maar geen chromosomen afwijking is. Nu mijn 20 weken echo op 24 november, met 19+4.

Wat denken jullie?

x PandaBeertje

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik werd vorige keer 3 dagen vooruit gezet en nu 1 dag achteruit.
    Is heel vaak zo dat de termijn nog word bijgesteld.
    Niks om je zorgen over te maken ;)

3. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oké, maar zij begint over een chromosomen afwijking waar we dan bang voor zouden moeten zijn mocht ik niet over m'n eisprong begonnen zijn..
    en het is natuurlijk bijna een week hé. Volgens de echo met 8 weken zou ik morgen 11 weken zijn en volgens de menstruatie zou ik woensdag 11 weken zijn, maar dat is dus nu zondag pas.

4. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Als je zenuwachtig bent over een mogelijke afwijking, dan kan je nog kiezen voor aanvullende testen.

maar opzich vind ik 4/5 dagen terug geplaatst nog niet zorgwekkend. Zolang jij je maar zeker voelt over wanneer jouw eisprong was. Met een kort luteale fase kan het heel goed dat ze het eerst fout inschatten, meestal zijn die eerste echo's niet super scherp. Vanaf ca 10 weken kunnen ze veel beter de kleine spruit meten.

Ik kies bewust ervoor om een termijn echo pas te doen richting de ca 11/12 weken zwanger. Vorige keer gedaan en nu ook rond ruim 11 weken, als ik niet verzet wordt tijdens de echo :)
    Als het iets groter is dan meten ze voor mijn gevoel toch echt nauwkeuriger.

5. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Jaaa ik dacht dus ook rond 11 weken echo te hebben maar nee dus.
    En ik hsd ook dag 16 een positieve ovu test, dus als t goed is dna rond dag 17/18 m'n eisprong.
    Maar aanvullende testen? /echo's?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Omdat je je eisprong weet is die leidend. En je hebt dus later dan gemiddeld je ei gehad en dus ben je daardoor dus korter zwanger dan met een cyclus van 28 dagen en een ei op dag 14.

Hele grote kans dat ze toen met 8 weken een meetfout hebben gemaakt. 2 mm verkeerd gemeten kan al een verschil van een week zijn.

Ik zou er dus echt vanuit gaan dat je nu echt 100% zeker 10+1 bent en je kindje dus perfect op groei ligt.

Chromosomen afwijking op basis van deze echo is echt een bizarre uitspraak! Snap ook niet waarom de vk dit zomaar zegt!! Dat is iemand echt onnodig bang maken!

7. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Jaaa naar het vreemde is dat ik met 28 dagen cyclus wel een postieve test had. Dus dat was wel vreemd. En op dag 16 positieve ovu test.
    .en ze zei idd vanwege de echo van 8 weken dat dat zou kunnen dat t chromosomen afwijking kan zijn omdat het toen wel klopte met menstruatie. En met 8 weken was het wel zo dat ze idd niet zeker konden zeggen dat dat het was.

Maar het klopt dus wel?
    Dag 16 positieve test, dus dag 17/18 eisprong.
    Dag 28 licht postieve test.
    Dus nu 10+1?
    En hoef me er geen zorgen over te maken?

Bewoog goed en hartje klopte.
    Ze deed nog inwendig een echo, maar daar kon ze niks iop zien... Ook zo vreemd.

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi meis!
    Maak je geen zorgen hoor!
    Ik ben tijdens mijn termijn echo van mijn dochtertje ook 5 dagen terug gezet!
    En ze is kerngezond hoor! Wel iets kleiner als het gemiddelde maar groeit als kool!:)

9. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oke. Snap alleen niet dat ze dan over een chromosomen afwijking begint. Omdat met 8 weken de echo wel klopte met termijn wat we dachten. Ze dacht dus dat de baby te klein was voor 11 weken. Omdat ze 10 weken meten. Maar later zei ze ivm latere eisprong, dat t moest kloppen?

10. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oja, en ik begrijp niet waarom ze met de inwendige echo niks tevoorschijn kreeg. M'n baarmoeder nog niet eens?

11. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Apart allemaal, denk dat ik het maar los moet proberen te laten. En gewoon proberen te genieten. Het kindje bewoog mooi en het hartje klopte. Het zal wel goed zitten.

Wanneer kan de vlk je hartje horen via een dopler?

12. Logan

Logan Niet meer actief

Een chromosomen afwijking? Nog nooit gehoord dat ze dat op een termijn echo kunnen zien. Niet druk maken hoor, met 8 weken is een mm verkeerd meten al een halve week. :)

13. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Vind het ook apart dat ze dat zei van die chromosoom afwijking hoor!
    Wat Logan ook zegt, 1 mm verkeerd gemeten kan echt heel veel schelen!

En had je missxhien een volle blaas? Dan kunnen ze inwendig soms ook niet goed kijken omdat de blaas dan in de weg zit!
    Mij is altijd verteld eerst plassen voor een inwendige echo!

14. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ja had wel een redelijk volle blaas niet op knappen maar moest wel plassen. Dat is voor uitwendig weer beter.

Ja ze baseert het op t fijt dat we er vanuit gingen dat ik nu 10 weken en 5/6 dagen moest zijn, en daar was de baby nu te klein voor, en daarom maybe chromosomen afwijking. Maar omdat m'n eisprong later was klopt het termijn wel weer zei ze. En omdat met 8 weken het termijn wel klopte, gebaseerd op het eerste dag, laatste menstruatie. En nu dus niet. Maar ja ze zei dat t allemaal wel klopt als het goed is.

15. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Kunnen ze met 12/13 weken het hartje horen met een dopler?

16. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Denk ook dat het dan wel klopt hoor!:)
    Als het goed is wel! Is dan nog wel eventjes zoeken maar het kan wel!

17. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oke. En als t niet te horen is?

18. Chocochippie

Das een hele rare uitspraak en ik zou als ik jou was hier over bellen zodat de vk kan uitleggen waarom ze dat zei.
    Ze kan dat niet zomaar even beoordelen.
    Een meetfout bij 8 weken is zo gemaakt. Het is echt mm werk die dagen van verschil kunnen geven.

19. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Waarom moet ik bellen? Wat moet ik zeggen dan? Want ze heeft vervolgens gezegd dat het termijn van 10+1 wel klopte omdat in hoogstwaarschijnlijk een latere eisprong heb gehad.

20. Chocochippie

Als jij je zorgen maakt over die opmerking.

Oh mijn bericht is lekker duidelijk zie ik nu 😂
    Ik bedoelde dus, als je je zorgen maakt over de opmerking van een chromosoom afwijking zou ik de vk even bellen zodat ze dat kan uitleggen.

Deel Deze Pagina