'Variatie' op het hartje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Imona, Jan 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Hallo dames.

Vandaag een uitgebreide 20 weken echo gehad in het erasmus.
    Alles zag er goed uit. Daar zijn we hartstikke blij mee.
    Het enige wat ze zagen was, zoals zij dat noemde, een variatie op het hartje.
    Alles zat aangesloten en het hartje zag er goed uit. Alleen de bovenste holle ader hoort normaal aangesloten te zijn op de rechter bovenkamer. Bij onze kleine man zit deze aangesloten op de linker bovenkamer.

Het is geen reden tot zorg en ze hebben ons heel duidelijk gemaakt dat hij er zeer waarschijnlijk geen last van zal gaan hebben.
    Ze willen wel de groei echo doen in het erasmus en de ontwikkeling van het hartje in de gaten houden.

Ik maak me verder totaal geen zorgen hoor. Alles zag er verder perfect uit. En de artsen zelf zeiden ook dat het geen reden is tot zorgen.

Ik vroeg me alleen af of hier meer dames zijn met kindjes die zo'n 'variatie' hebben op het hart.

2. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Nog niemand?

3. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

Jan 12, 2016
    1,325
    242
    63
    Lijkt mij dat dit in de toekomst operatief aangepast kan/moet worden? Bloed uit de bovenste holle ader bevat zuurstofarm bloed en zal zich dan mengen met zuurstofrijkbloed... Lijkt me niet wenselijk, maar neem aan dat de artsen hier beter een inschatting van kunnen maken...
    Succes

4. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ja hier een variatie op t hartje.
    Ze heeft een extra slagader er doorheen lopen. Vroeger werden baby's dan uitvoerig getest maar na jaren bleek dit gewoon extra te zijn en niet schadelijk. Als ze dit zeggen zal t wel zo zijn
    Meisje is trouwens bijna 1 dus zit wel goed;)

5. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Heb inmiddels extra informatie gekregen. Ik dacht dat de bovenste holle ader was aangesloten op de linker kamer ipv rechts. Maar het is alleen een beetje naar links opgeschoven. De holle ader maakt nog steeds gewoon verbinding met de ader die naar de longen gaat en is gescheiden van het zuurstof rijke bloed. Die holle ader neemt als het ware een kortere weg naar de ader die maar de longen gaat.

Zolang het zuurstof arme en zuurstof rijke bloed gescheiden blijven is er inderdaad niks aan de hand.

Ik heb nog extra gevraagd of ze echt de waarheid zeiden en niet iets verhoren oid. Maar ze verzekerden me er van dat ze eerder voorzichtig zijn met zulke informatie dan te snel zeggen dat er niets aan de hand is.

Inmiddels dus goed gerustgesteld.

Share This Page