Rare vraag misschien maar weet iemand hoe het nou precies zit met de zwangerschapsmaanden....ik ben nu 34weken zwanger hoeveel maanden is dit eigenlijk? Deze vraag kwam bij me op omdat iemand zei je krijgt nog een groei echo in de 8ste maand...toen dacht ik welke week is dat dan?? beetje domme vraag misschien maar ik kan op internet niks vinden hierover. Bedankt alvast ....voor het meerekenen
Volgens mij is het zo ongeveer: Week 0 t/m 4 = maand 1 Week 5 t/m 9 = maand 2 week 10 t/m 14 = maand 3 week 15 t/m 19 = maand 4 week 20 t/m 24 = maand 5 week 25 t/m 29 = maand 6 week 30 t/m 34 = maand 7 week 35 t/m 39 = maand 8 week 40 -> = maand 9 Dus jij bent nu nog net 7 maanden, maar over 6 dagen (bij 35 weken) ben je 8 maanden zwanger
Ik reken altijd terug vanaf mijn uitgerekende datum. Ik ben 11 juli uitgerekend en 11 mei zou dus 7 maanden zijn en daarom heb ik mezelf vandaag tot 7.5 maand zwanger verklaard. En wauw alweer 34 weken! Wat een mooie mijlpaal weer
Bovenstaande berekening klopt niet helemaal, want een maand heeft geen 5 maar 4,3 weken (12 maanden, 52 weken = 4,33, zo rekenen wij op mijn werk altijd). Maand 1: eindigt week 4,3 maand 2: eindigt week 8,6 Maand 3: eindigt week 13,2 Maand 4: eindigt week 17,6 Maand 5: eindigt week 22,2 Maand 6: eindigt week 26,5 Maand 7: eindigt week 31,1 Maand 8: eindigt week 35,4 Maand 9: eidnigt week 40 Je zit dus al in je achtste maand! groetjes
ik kijk ook naar de datum idd. Ben 13 juli uitgerekend, het is nu 28 mei (eind mei) dus nog anderhalve maand...
ik kijk ook naar de datum. ik ben 8 oktober uitgerekend. dus 8 juni (op mijn eigen verjaardag ) ben ik 5 maanden zwanger. nog 4 maanden te gaan groetjes
Bedankt voor jullie reactie's is me nu tenminste duidelijk snapte d'r echt geen bal van .....hahaha. Maar nu kan ik tenminste het aantal maanden noemen i.p.v het aantal weken
en denk eraan: maand 8 is de 9e maand.... net zoals met de eeuwen... We leven nu in 2010.. maar het is de 21ste eeuw . Dus het blijft allemaal wat vaag
ja er is nogal wat verwarring!! Hier in Griekenland zegt men gewoon: ik heb de 7e maand afgesloten en ben de 8e maand binnengekomen haha! je sluit dus de maand af en dan ben je op z'n Nederlands zeg maar 7 maanden terwijl je op z'n grieks alweer verder bent...maar die laatste berekening klopt beter... Volgens mij komen de berekeningen van Maria beter!maar om verwarring te voorkomen rekent men nu in weken...
Maar in feite ben je 10 mnd zwanger ( waarvan " echt" 38 wkn...dus 9,5) Ik dacht gewoon deze berekening: 4wk =1 mnd dus ik ben byna 26....dat is dus 6,5 mnd met 28 wkn dus 7 en met 32 wkn ben je dus 8 mnd en 36 dus 9..... Ik kan nu ook eigenlijk zeggen dat ik 6 maanden ben (2 wkn eraf, aangezien dat alleen maar schatting is van mn laatste ongi) Maarja ach...mensne om je heen denken dat je maar 9 mnd hoeft te tellen...maar op het moment dat je zwnager bent, ga je in weken tellen...dus als ze vragen hoever ben je...en ik zeg 26 wkn...dan zie je ze altijd rekenen ( 4x6= 24 +2 dus 6,5 mnd)...ik zeg nu ook al...ik ga richting maand 7....is om het voor de omgeving makkelijker te maken!
De verwarring zit hem volgens mij in het feit dat 'men' denkt aan 9 maanden zwangerschap en de medici uitgaan van 40 weken. En 40 weken is gewoon 9,5 maand (geen 10 hoor!). Eigenlijk is die 40 weken (vind ik) ook een beetje onzin, want ik ben echt pas zwanger sinds het sperma'tje mijn eitje binnenzwom. En niet al 2 weken daarvoor. Dan is ook nog eens mijn eisprong later dan gemiddeld, volgens mij was die 6 oktober ('s avonds) en zou dan 7 oktober de bevruchting hebben kunnen plaatsvinden. Als je dan +9mnd doet, kom je rond 7 juli uit, maar officieel ben ik dus 28 juni uitgerekend. Ach, we zullen zien wat de baby ervan gaat maken!
Week by Week Fetal development weeks months trimesters your baby is developing inside how many weeks pregnant am i
Precies mijn punt...tis meer dat zij dan makkelijk kunnen uitrekenen wanneer je zal bevallen... Alleen alle ontwikkelingen zijn wel gebasseerd op die 40 weken...dus wat je baby doet met 32 weken is niet hetzelfde als dus eigen 30 wkn...ach whatever...ik wil dat de mijne gewoon lekker snel groeit en komt....duuurt te lang!!!
neem eens een kijkje bij de calculator daar kan je invullen welke datum je bent uitgerekend en staat dan precies bij hoeveel weken en maanden je bent met veel leuke extra info