misselijkheid en groei baby!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door larisa1, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik ben vandaag 11.2 week zwanger en weer zo ontzettend misselijk.. De lunch en avondeten hou ik niet binnen gelukkig wel 4 stuks fruit wat ik tussendoor beetje eet.

Nou ben ik afgelopen week iets afgevallen ca. 2 kilo nou vraag ik me af of de baby wel genoeg tot zich krijgt om zich te ontwikkelen/groeien?

Moet ik me hier zorgen om maken of pakt de baby gewoon alles wat die nodig heeft via mij zegmaar?

2. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Mij is altijd verteld dat de baby pakt wat ie nodig heeft. Dus ik zou het proberen los te laten en te kijken wat lukt.

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Je hoeft je over je baby geen zorgen te maken. Je baby pakt alles wat hij/zij nodig heeft.
    Let wel goed op jezelf meis. Als je zo blijft spugen raak je snel uitgedroogd. Je kunt bij de huisarts eventueel medicijnen hiervoor krijgen
    (Zit in hetzelfde schuitje)

4. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Hey,

Ik ben 3 keer 9 maanden lang misselijk geweest incl. spugen.
    Maar de baby neemt echt wel wat het nodig heeft.
    Belangrijkste is te zorgen dat je in ieder geval genoeg vocht tot je neemt zodat je niet uitdroogt en lekker eten waar je zin in hebt in de hoop dat het blijft zitten. Ook niet teveel in 1 keer maar gewoon steeds kleine beetjes en heel vaak.
    In het begin viel ik ook wel af, maar na een poosje kom je vanzelf wel bij. Meestal kwam ik pas aan rond de 15/20 weken en dan ging het geleidelijk omhoog.

5. Delta

Delta Niet meer actief

Nee hoor, maak je geen zorgen. Ik was kots misselijk tot 20 weken. Daarna ging het beter, maar de misselijkheid was bij mij de gehele zwangerschap wel. Ik had dagen dat ik leefde op wat soepstengels, stukje fruit en that was it. Op het laatst at ik het liefst pannenkoeken en chocolade als avond eten. Warm avond eten lukte bijna niet. Paar happen. Groente ging slecht. Fruit daar in tegen steeds beter en werkte kilo's per week weg, vooral nectarine's (was zwanger in de zomer haha)
    Maare, mijn dochter was geboren met 37.2 weken en precies 3500 gram! Echt een dikkertje was ze hihi en kerngezond! Nu nog.
    Ze zeggen wel eens, hoe misselijker de moeder, hoe gezonder de baby. Heb ik wel eens ergens gelezen... Nou ja :p

6. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hoi!
    De baby pakt wat hij nodig heeft. Probeer idd te eten en goed te drinken als dat gaat. Tussendoortjes elke 2 Uur kleine beetjes. Je hoeft niet perse echt lunch en avondeten te eten.

Ik had tijdens de zwangerschap hg, ruim 13 kilo afgevallen en zeer regelmatig uitgedroogd aan het infuus gelegen. Uiteindelijk sondevoeding en toen dat niet ging parenterale voeding gestart.

Onze zoon woog 4 kilo, hij heeft mij opgegeten, maar heeft zelf gepakt wat hij nodig had.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Idd kindje pakt wat hij nodig heeft
    hier ook hg gehad (extreme zws misselijkheid ) en paar x uitgedroogd geweest.
    uiteindelijk is hij met 33.5 geboren met 2670 gram :)
    Terwijl zijn zus met 33.3 geboren was en 2170 gram woog.

8. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Opluchting om te lezen dat ik me geen zorgen hoef te maken:)

Ik heb medicijnen van de HA maar ik wordt daar zo duf en draaierig van is dus niet handig met een kleuter om me heen...

Ik drink erg veel water en thee dat blijft gelukkig goed zitten en fruit ook dus daar leef ik een beetje op...

Hopelijk zakt de misselijkheid snel een beetje!

Bedankt voor jullie lieve antwoorden.

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik ben mijn hele zwangerschap misselijk geweest en in het begin ook afgevallen. Ook niet veel aangekomen in de zwangerschap. Mijn dochter is geboren met 40+3 met een gewicht van 4370 gram! Die is dus niets te kort gekomen.

10. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik heb ook medicijnen die als bijwerking hebben dat ze t reactievermogen kunnen beïnvloeden. Ik merk daar niets van maar neem het ook voor de nacht. Kun je misschien proberen

Deel Deze Pagina