Wie kan mij het schema nog eens geven? Er is ooit eens een topic geweest over het schema waar in staat bij hoeveel weken je hoeveel maanden zwanger bent...
Tja, ik weet alleen bij 13 weken is het 3 maanden, bij 26 weken 6 maanden en bij 39 weken 9 maanden. Bij de rest zit je allemaal middenin de week.
Ik tel gewoon de eerste dag van de zwangerschap en dan per maand (dus ik werd zwanger op 11 april, dus 11 mei is 1 maand, 11 juni 2, etc etc0
Ja maar zo kom je op een gegeven moment niet meer uit... Vandaar dat er dus zo'n schema bestaat, ik had dat schema op geschreven toen ik zwanger was van de eerste, maar ik ben het kwijt geraakt, helaas.
Ik heb dit schema ook eens ergens gevonden, of het helemaal klopt weet ik niet. 1 maand= 4 weken 2 maand = 9 weken 3 maand = 13 weken 4 maand = 17 weken 5 maand = 22 weken 6 maand = 26 weken 7 maand = 30 weken 8 maand = 35 weken 9 maand = 39 weken Hopelijk ben je hier iets mee! Jessie
ik heb het voor mezelf allemaal even uitgelekd en kom dit uit: 1 maand = 4weken + 4 dagen 2 maanden = 9 weken + 1 dag 3 maanden = 13 weken + 5 dagen 4 maanden = 18 weken + 2 dagen 5 maanden = 22 weken + 6 dagen 6 maanden = 27 weken + 3 dagen 7 maanden = 32 weken 8 maanden = 36 weken + 4 dagen 9 maaden = 41 weken +1 dag ik heb eigenlijk gewoon 40 weken gedeeld door 9 gedaan en dan zo alles geteld geen idee hoe ik een dat laatste kom.... heb er ook mee gepuzzelt omdat iedereen steeds vraagt hoeveel maanden ben je en ik het dan gewoon niet meer weet.
Ik heb gewoon de uitgerekende dag aangehouden, dus elke keer als het de 12e was een maand erbij. Zo kom je netjes uit op het einde
Ik hou de letterlijke maanden aan. Ik ben 25 juli uitgerekend dus elke keer op de 25e ben ik een maand verder. Klopt in het begin niet helemaal, maar dan zo kom je op het laatst wel precies uit.
op een andere site en dan bij zwangerschap kun je zien bij het aantal weken in welke maand je zit... week 19 staat bij 5e maand. misch heb je hier wat aan