Autogordel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolanda1984, 16 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    Ik ben nu 20weken zwanger en heb al een flinke buik waardoor ik de Autogordel niet meer dicht krijg, en bij degene die nog wél dichtgaan zit ie zo strak dat het niet prettig is en das nog zacht uitgedrukt haha. Maar herkent iemand dit en hoe doen jullie dat dan? Zit echt met mijn handen in het haar:( x

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, al het echt niet meer past weet ik het ook niet. Maar bij mij heb ik gewoon tot de dag van de bevalling (met de auto naar het ziekenhuis) de gordel om kunnen doen. Goed onder mn buik langs op mn benen zegmaar. Dus niet de gordel over je buik laten lopen, maar eronder langs. ;) Groetjes en succes.

3. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Past niet meer? Da's wel een heel vreemd verhaal als je je bedenkt hoe ver je een gordel doorgaans kunt uittrekken. Of bedoel je dat het niet meer lekker zit?

In elk geval moet je er wel iets op verzinnen, ter bescherming van jezelf en van je kleintje. Die kleine maakt het trouwens niet zoveel uit of er iets over je buik gaat hoor. Vruchtwater beschermt wel.

En trouwen, bij geen gordel ben je in overtreding. Zwangerschap is geen argumennt om m niet te dragen.

4. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    Nee precies daarom zit ik er ook zo mee nu is het wel het geval dat ik erg fors ben voorheen paste de gordel altijd maar net dus dat zal dan nu het probleem wel zijn denk ik x

5. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    Nee precies daarom zit ik er ook zo mee nu is het wel het geval dat ik erg fors ben voorheen paste de gordel altijd maar net dus dat zal dan nu het probleem wel zijn denk ik. Zal het eens proberen onder mijn buik door dat is wel een goed idee:) Dankje x

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik ben ook een "flinke" meid en ik heb nergens problemen mee hoor. ok, hij zit niet echt lekker, maar dat zit een gordel nooit!

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
  8. acire

acire Fanatiek lid

ik heb ook ergens wel gezelen dat de gordel nu onder de buik moet.
    zou toch moeten passen? ik ben nu ook echt heel dik geworden maar de gordel past er wel onder hoor

9. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Het mag officieel niet meer, maar ik maak vaak voordat ik ga zitten de gordel vast, ga dan zitten en trek alleen het bovenste deel over mijn hoofd naar de borstkas toe. Dus dan draag ik alleen het bovense deel van de gordel en het onderste deel loopt achter mijn rug langs.
    Zo heb je toch wat bescherming (ok, niet voor de volle 100%, maar voelt toch wel erg veilig zo hoor). Bij mij past de gordel op de normale manier wel, maar ik vind die onderste gordel eng onder mijn buik door. Ja de baby zit in een hoop vruchtwater, maar toch moet ik er niet aan denken dat die onderste gordel zich helemaal vasttrekt..

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die zwangerschapsgordel mag niet meer en alleen het schuine gedeelte gebruiken is levensgevaarlijk...

Gewoon gordel onder je buik door laten lopen. Mocht het echt niet mee passen, even met de politie overleggen.

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Waarom mag die gordel niet meer?!

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

geen idee!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gordelclips
    Er bestaan diverse los te kopen gordelgeleiders en -clips voor zwangere vrouwen. Deze lijken comfortabel, maar doen ernstig afbreuk aan de beschermende werking van de gordel en vergroten de kans op ernstig letsel. Vanaf 1 maart 2006 is het gebruik daarom verboden.

En ik snap het nut van die gordegeleiders ook niet zo eigenlijk, je kan zelf toch de gordel onder je buik door geleiden?

Deel Deze Pagina