Eczema door zwangerschap,is het mogelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door siken, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    Hi,iedereen,
    bijna na drie weken jeuken,kraben en slapeloze dagen beslot ik dit te schrijven
    Ik ben bijna elf weken zwanger van mijn tweede kindje en mijn huid jeukt,brandt en noem maar op...
    Mijn dokter heeft gezegd dat ik eczema heb door mijn zwangerschap,ik krijg geen medicatie,geen jeukstillende crème,gewoon niks
    Mijn lichaam zit vol blaasjes die jeuken,openbaarsten,en branden...
    Zelfs enige contact met water maakt het erger,het begint te branden alsof je kokend water erop doet,ik kan het gewoon niet meer,zelfs mijn vingers zitten er vol van,typen doet pijn...heeft er iemand ervaring mee?
    Tijdens mijn 1ste zwangershap heb ik nooit last gehad,mijn huid was zo mooi en zuiver maar nu het is verschrikkelijk,ik heb nooit problemen gehad met mijn huid...
    Help ik weet niet wat te doen...Denkt u dat het waar is,dat het echt door zwangerschap komt?
    Wat moet ik doen?
    Dank u wel

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er zij genoeg jeukstillende cremes die niet schadelijk zijn als je zwanger bent. Ik snap niet dat je huisarts niet zoiets heeft voorgeschreven!

Je kan het zelfzorgmiddel "Selsun" bij de drogisterij of apotheek halen. Ik gebruik bij exceem "Cardiflor" van VSM, supermiddel!

Exceem is naar, sterkte ermee hoor! ;)

3. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    Cardiflor heb ik wel geprobeerd,vind het niet echt goed,het helpt wel maar kost wel veel,7,41 voor 40ml,ik vind het rovend...ik zal eens bij apotheek gaan zien voor selsun.....

4. zogelukkig

Vraag anders verwijzing voor de dermatoloog, die kan zien welke vorm van exceem het is en zelf een receptuur uitschrijven.

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

bij mij werkt goed vet houden met een creme/ lotion wel een beetje...

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Bekend verschijnsel. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap heel erg gehad. Ik heb gesmeerd met een homeopatische creme tegen exceem. gewoon bij apo of drogist vragen! en niet te veel in bad, dardoor droogt je huid uit!

7. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    azijn erop! verminderd jeuk!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik had het de derde week van mijn zwangerschap,
    allemaal exceem op mijn handen, dit ging na 1,5 week weer over gelukkig. het leken allemaal bultjes en ik dacht eerst dat het wratjes waren die zich in hoog tempo vermeerderden namelijk dag 1 5 en dag 2 30 en dag 3 50. ben toen naar de huisarts gegaan en die zei dat het exceem was. de volgende dag deed ik een test en bleek zwanger, gelukkig want die creme die erop moest was boordevol hormonen en dus niet geschikt voor tijdens zwangerschap te gebruiken.

9. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Och ik heb 't ook vreselijk gehad....Mn hele gezicht zwol ervan op.
    Nu had ik een zalf die ik inderdaad niet mocht gebruiken tijdens de zwangerschap, maar ik heb uiteindelijk van de dermatoloog wel een hormoonzalf gekregen die ik als 'nood'' mag gebruiken. Onder het eczeem zitten is vreselijk.....
    Ik heb nu eindelijk een zalf wat echt helpt, maar ik probeer het echt maar beperkt te gebruiken.
    En ik heb alsnog een allergie test gehad. Er werd eerst gedacht dat het inderdaad voornamelijk de hormonen waren die voor de heftige aanvallen zorgden, maar nu blijkt dat het toch ook een combi was met een allergie.

Dat je huisarts niks wil geven is wel een beetje barbaars hoor.....je zou er toch dol van worden. Ik zou er toch nog mee terug gaan.
    En ja, er zijn ook homeopatische zalfjes, je kan proberen of dat helpt. Bij mij deed het echt niks.
    Verder kan ik je alleen maar adviseren om het vettig te houden....
    Succes en sterkte ermee.

10. zogelukkig

Naast homeopathische middelen zijn er genoeg smeersels tegen eczeem die geen corticosterioden bevatten!

11. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ja ik heb er ook last van! echt heel vervelend ik heb het in de binnekant van mijn handen en van mijn polsen.. bij mij word het erger als ik schoonmaakmiddelen gebruik.. dus ik heb altijd handsdchoenen aan dan.. ik gebruik ook cardiflor van VSM. werkt wel maar je moet het wel dagelijks smeren. en anders zou ik gewoon terug naar je huisarts gaan en inderdaad een verwijzing voor een dermatoloog vragen.. succes!

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    wil bij nog weleens helpen om het in te smeren met vaseline.... neemt de brand en de jeuk weg en is dan dus lekker vettig en je huid gaat niet scheuren!

13. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    Amai,zeg,ik dacht dat ik de enige wa&s die zoiets meemaakt....dank u wel voor jullie antwoorden,het doet wel deug.vet houden doet het bij me nog erger jeuken,ik voel^precies dat er folie op mijn huid zit,ik heb gevoel dat mijn huid niet ademt,het voelt ook vochtig aan,ik begin erdoor te jeuken,ik begin wondjes op mijn vingers te krijgen,verschrikkelijk,doet wel pijn,morgen bel ik dermatoloog,ik kan moeilijk geloven dat het doe zwangerschap komt....
    gisteren douche gonomen,daarna met alcohool schoongemaakt en lipikar van la roche poasay erop gedaan,hele dag geen jeuk gehad,en alcohool helpt wel tegen jeuk,ik vind het beter zo dan vet houden....misschien heb ik iets anders,dan eczema?ik zal blijven zoeken wat helpt....

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

je kunt ook sudocreme of bepanthen proberen, je weet wel, wat je bij luieruitslag gebruikt. gebruik ik nu ook! is niet zo vet, dus misschien beter voor jou?

15. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik vind cardiflor van VSM super en gewoon menthol poeder werd me aangeraden door de vk. Helpt ook heel goed.

16. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    Ik kan het niet meer,ik hou het niet meer vol,ik heb me juist kapotgekrabt,alles brandt,doet pijn en JEUKT,ik heb nooit last van mijn huid gehad,ik weet niet hoe ga ik ermee leven,ik wil gewoon huilen...mijn man begrijpt me niet,hij vindt het niet erg,die lacht me gewoon soms uit,die raakt me niet aan,die is bang dat het op hem overkomt of op het kleine....ik ben zo moe van het misselijkheid en dan nog deze,waarom?sorry voor het zagen,maar ik vindt niemand anders waarmee ik kan praten...echt waar sorry

17. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    mijn leven is een nachtmerie geworden...

18. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Wat vreselijk dat je je zo voelt. Ik herken je machteloosheid daarin wel....
    Absoluut morgen aan de bel trekken bij de huisarts en een verwijzing naar de dermatoloog vragen hoor!

19. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Klopt, maar dan moet het wel helpen ;)

En de zalven als Elidel en Protopic waar dus geen corticosteroiden inzitten mag je juist tijdens de zwangerschap niet gebruiken omdat het niet voldoende onderzocht is....

20. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    dank u wel miniUs,ik zit gewoon vol tranen hier...wat te doen?wat te doen als dermatoloog dezelfde zegt?ik ben zoiemand die weinig geduld voor zoiets hebt,ik kan er niet tegen,ik aanvaard het niet,ik kan er mee niet leven,dat gaat gewoon niet!

Deel Deze Pagina