Dag dames, ik had een vraagje. Mijn vriend heeft mij net verteld dat een bevriend stel ons heeft uitgenodigd mee te gaan naar Center Parcs eind augustus. Ze hebben via vakantieveilig heel goedkoop een huisje kunnen huren dan die geschikt is voor 6 personen. Wij hoeven niks te betalen en dat klinkt dus ook heel leuk en aardig. Het enige probleem is dat ik 22 juli ben uitgerekend. Ik ben dus dan net een maand ervoor bevallen. Hierdoor vraag ik mij af of het echt zo'n goed idee is om met een kleine baby daar naartoe te gaan. Ik moet ook bekennen dat ik er nog nooit ben geweest en eigenlijk ook niet goed weet wat je er allemaal kan doen. Maar zwemmen met een flubberbuik en een maand oude baby lijkt mij in elk geval niet heel handig. Wat denken jullie? Stel ik me nu gewoon aan en kan het best om met de kleine daar naartoe te gaan of is het handig om toch wat langer thuis te blijven en dit af te zeggen?
Ik zou het niet doen. Voor hetzelfde geld loop je door tot 42 weken en is jullie kleintje pas 2 weken. Die eerste weken heb je denk ik genoeg aan jezelf en je nieuwe gezin en had ik mijn hoofd nog niet gestaan naar een weekje Centerparcs, terwijl ik me gelijk heel erg goed voelde.
En daarbij ook nog, na 4 weken vloei je meestal nog en zou ik nog niet gaan zwemmen. Je kleintje heeft nog geen prikjes gehad en dan is zwemmen als ze zo klein zijn ook echt niet verstandig
inderdaad ik zou het ook niet doen je bent dan zelf nog niet in orde en misschien ga je wel over tijd kindje heeft nog geen prikjes als er wat aan de hand is met je kindje of jou zit je niet in je eigen buurt.
En tel dat je een keizersnede krijgt.......ik heb er 2 gehad en was na 4 weken blij dat ik een beetje behoorlijk weer kon lopen enz.... er komt vast nog wel eens een kans om dit met vrienden te doen toch?...
Of dat je een huilbaby hebt, je vrienden zullen dat misschien wel accepteren maar ik vond het al moeilijk als mensen langs kwamen op bezoek en mijn zoontje huilde alles bij elkaar.. Laat staan een weekend lang. En ik vond het juist lekker in mijn eigen omgeving wennen aan mijn zoontje, leven stond even op zijn kop (wel leuk natuurlijk maar ook zwaar vond ik) 😉
Uh nee lijkt mij niet handig om de volgende redenen: - Je kunt nog vloeien - Bevalling kan heeeeel anders lopen dan je verwacht (ingescheurd, ingeknipt, keizersnede) - Huilbaby? Nou daar draai je zelf al half van door hoor dus laat staan vrienden - Je moet om de 3-4 uur voeden, ook niet echt handig in zo'n gehorig huisje.
Ohh Phoe nee joh. Met 4 weken liep ik nog niet eens naar de supermarkt en had niet eens hechtingen! Enne ooit va de 3 'r' gehoord hihi Meid met 4 weken ben je blij als je thuis een x tijd hebt om te douchen
op zich kan je meegaan, maar in het zwembad mag je dacht ik nog niet onmiddellijk na bevalling (ik ben altijd met ks bevallen dan mocht ik 3 a 4 weken niet in bad, dus ik vermoed ook niet in zwembad...) en de baby mag al helemaal niet in zwembad :s
Nee ik zou echt niet gaan. Ik liep bijvoorbeeld tot 41 weken.... Na de bevalling ging het op zich wel goed...alleen was je zeker de eerste 6 weken heel intensief bezig met de baby. Ik ben ook van mening dat je het de eerste weken zo stabiel en rustig mogelijk moet maken voor jezelf en de baby. Je bent nog zoekende samen naar ritmes en het kindje heeft ook die rust nodig om te eten en slapen ( groeien). Zelf ben je nog kraamvrouw tot 6 weken en neem die tijd ook echt om te rusten. Super lief en leuk van die vrienden...maar niet echt handig voor jou.
Ik zou ze vriendelijk bedanken en zeggen dat je een andere keer graag zou mee willen gaan. Stel dat je overtijd loopt en je een zware bevalling zou hebben? Dat hoeft natuurlijk niet,je kan ook zo weer op de been zijn,dat verschilt per vrouw. Je kan ook tegen die tijd bepalen of je misschien een nachtje gaat,of 2 dagen? Dan kan je kijken hoe je bevalling is gelopen,hoe je je voelt en hoe je baby'tje is
Afhankelijk van wanneer je bevalt zou ik dus wel gaan. Je hoeft niet te zwemmen en je kleintje ook niet. Je kan ook gewoon lekker geniet van het even weg zijn. Ontspannen in een andere omgeving. Wij zijn wel vlot na de bevalling een weekendje weg gegaan met de kleine en ik heb volop genoten, ondanks dat ik niet kon zwemmen...
Wanneer moet je beslissen? Misschien voel je je wel hartstikke goed meteen na de bevalling en dan zou het wel kunnen vind ik hoor. Hebben je vrienden kinderen?
Ik ben geweest toen onze jongste 4 weken oud was. Hij mocht het water niet in dus hadden we ons boxkleed meegenomen en deze bij het kinderbadje in de box belegt zodat onze dochter gaat lekker kon ravotten en de kleine lekker slapen. Was een heerlijke vakantie! Ik vloeide helemaal niet meer etc. Dus dat scheelde ook veel. Wij hebben wel pas na de bevalling geboekt, ik geloof n week voordat we gingen.
Ik zou het na de bevalling beslissen om de volgende redenen: - je kan over tijd gaan en dan is je kindje 2 weken oud. Dan staat je wereld op zijn kop en is het fijn om die wereld structuur te geven met je eigen gezin in je eigen omgeving - je vloeit zelf nog en je kindje is nog te klein om te zwemmen. Ook nog geen vaccinaties gehad. - in een huisje met anderen. Persoonlijk had ik genoeg aan mijzelf, mijn baby en mijn man. Hormonen enzo. Huilbaby... MAAR misschien voel jij je top en kun je de wereld aan. Kun je niet aangeven dat het een misschien is. Kijkend hoe je je voelt? Ik vond het meer impact hebben dan ik van tevoren had ingeschat en was echt helemaal in mijn baby gezin bubbel en de rest van de wereld was er even een paar weken niet. Kraamvisite ging nog maar eigenlijk wilde ik die na een uurtje ook wel weg hebben haha.
Degene die wel zijn gegaan zijn volgens mij wel met eigen gezin geweest niet dat je rekening moet houden met vrienden Vind ik nogal verschil
Bedankt voor alle reacties. Mijn vrienden hebben zelf ook twee kinderen, een van 2 en een van 8 maanden. Ik ga denk ik gewoon met hen overleggen over wanneer we uiterlijk moeten beslissen. Het zou inderdaad fijn zijn als ik na de bevalling kan kijken of het mij nog steeds een goed idee lijkt, omdat ik dus ook niet weet of ik tot 42 weken blijf doorlopen. Ik weet eigenlijk nog niet eens of ze ook al daadwerkelijk geboekt hebben, alleen dat ze vanplan waren eind augustus te gaan. Misschien kan ik hen overtuigen pas later te boeken, ze zijn net als ons toch niet aan schoolvakanties gebonden.
Ik moet er niet aan denken. Hoewel mijn bevalling en herstel goed verliep, vond ik de eerste weken echt pittig met een jonge baby. Alles is nieuw, het ritme is lastig, en mijn hele leven stond in het tegen van dat kleine hummetje. Ik was blij dat ik thuis was, in mijn eigen vertrouwde omgeving, en dat ik nergens anders rekening mee hoefde te houden.