Is het nou trouwens echt zo dat borstvoeding dan ehm zeg maar als soort van vruchtbaarheidsremmer werkt? Als ik het zo lees worden vrouwen met borstvoeding een stuk later ongesteld!
Ja, bv werkt als een soort natuurlijk anticonceptiemiddel, alleen is het niet bepaald een betrouwbare ac de ene persoon heeft geen eisprong en menstruatie bij geven bv, de ander wel. Zelf geef ik ook bv (deels) en ben na 3 maanden ook nog niet ongesteld. Ben inmiddels maar met ac begonnen, dus nu helemaal geen zicht op of er al weer wat gebeurt of niet. We zullen het wel gaan zien, ik ben niet van plan nog meer dan een paar maanden bv te geven, ik neem aan dat het daarna wel weer op gang komt.
Na Milan was ik na 5,5 maand weer zwanger (ik was tussendoor nog niet ongesteld geweest). En na Isabelle ben ik nog helemaal niet ongesteld geweest, zij is nu 2jaar en 2 maanden bijna. Ik geef nog wel bv.
Ik geef geen bv, bevallen met ks en na 10 weken nog niet ongesteld. Van mij mag het nu wel, kan ik gewoon weer aan de pil!
1e keer: ca 7 maanden 2e keer: ca 11 maanden Beide keren lang bv gegeven. Vloeien duurde beide keren een week of 4, geloof ik.
In mijn vorige berichtje hier zei ik; nu 3 maanden na de bevalling en nog geen ongi in zicht. Nou zoiets moet je natuurlijk nooit zeggen want de volgende dag was 't er. 3 maanden en 1 dag heeft het bij mij dus geduurd!
Bij de eerste heb ik eerst 7 weken gevloeid. Eerste ongesteldheid kwam toen hij 13 weken oud was. Bij de tweede heb ik maar 3 weken gevloeid. En de eerste ongesteldheid kwam toen zij 5 maanden oud was. Dat was wel wat fijner dan de eerste keer! Beide keren gaf ik BV, overigens. Vaak duurt het dan langer voordat de cyclus weer op gang komt, dus 't is niet echt te vergelijken met FV.
bij de 1e na 9 weken mijn zoontje is morgen 6 weken, ik hoop dat de ongesteldheid nog even weg blijft. bij beide kinderen fv gegeven.