Hallo.... Ik heb een vraagje : ik ben nu 11 weken zwanger....erg spannend allemaal...maar nu heb ik ergens gelezen dat je eigelijk 13 weken zwanger bent, maar die 2 weken niet mee tellen. Klopt dat of heb ik het gewoon helemaal mis groetjes
Je telt je zwangerschap in eerste instantie vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Dus bijv. als je 10 mei nog ongi bent geweest en de maand erop heb je rond 10 juni een posi test, dan ben je dus al 4 weken zwanger. Soms wordt dit na de termijn echo, die tussen week 8 en 14 heel nauwkeurig is, de duur van de zwangerschap nog bijgesteld. Dus jouw banner moet ingesteld staan op de 1 dag van de laatste menstruatie en niet op de dag van de positieve test. Groet Snoozie
Nou het is dus zo dat ik de laatste dag van mijn ongi niet meer weet omdat we al een tijdje bezig waren zwanger te raken. En in februari had ik zoiets van ik hou het allemaal niet meer bij we zien het wel. Tot ik ineens dacht van hmmmm vreemd gevoel enz laat ik eens testen...en ja we waren zwanger. We lopen al bij de verloskundigen en afgelopen dinsdag weer een echo gehad daar konden ze aan zien dat ik 11 januari ben uitgerekend. Dus ik zit nu op de 11 weken....maar wanneer ben ik dan zwanger geraakt...klopt het dat er twee weken bij moeten of niet?
Als je 11 januari bent uitgerekend en je hebt met die datum je banner gemaakt. Dan is je eerste dag van je laatste ongie de dag waarop ze zijn gaan tellen. Dus eigenlijk moet je een week of 2 na die dag erbij tellen en dat is dan ongeveer de dag waarop je zwanger bent geraakt.
Heb het even voor je uitgerekend, volgens de berekening is 6 april de eerste dag van je laatste menstruatie. Dan is je kindje waarschijnlijk rond 20 april verwekt (en dat is toevallig ook nog eens mijn verjaardag )
hahha leuk dat je even wilde helpen...ben je niet als enige druk geweest op je verjaardag heel erg bedankt.
En met die termijn echo zitten die twee weken extra er al bij, die krijg je idd gewon kado, hoef je helemaal niets voor te doen Geniet maar lekker van je zwangerschap!
Je krijgt er inderdaad twee weken extra bij. Je moet in principe terugtellen naar de dag van je eisprong (en bevruchting) en dan daar nog twee weken bij optellen. Op zich is dit best vreemd, omdat je die extra twee weken helemaal nog niet zwanger was. In theorie ben je nu dus 9 weken zwanger ipv 11. Deze twee weken zijn al in je zwangerschapsduur berekend, dus die hoef je er zelf niet bij op te tellen.