Hoeveel weken vakantie hebben jullie per jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoeveel weken vakantie hebben jullie per jaar?
    Ik zit erover te denken om structureel over te werken, zodat ik straks als de kleine schoolvakantie heeft ook vrij kan nemen. Alleen moet ik dan toch bijna 4 uur per week overwerken.

Hoe hebben jullie dit geregeld en wie past er op de kinderen als het vakantie is?

2. Ik heb ongeveer 7 weken vakantie. Ik werk 24 uur verdeeld over 4 dagen zodat ik de oudste van school kan halen elke dag. De jongste zit 3 dagen per week op het kdv en op de woensdagochtend past papa op hem.
    In de zomer neem ik 4 weken vrij, mijn man 2 (ondernemer). De andere vakanties en de overige 2 weken verdelen we samen (mijn man en ik) en onze ouders beide 1 dagje.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee Christiea, bedankt voor je reactie.
    Hebben jullie dan wel gezamelijk vakantie in de zomer? Want ze hebben toch 6 weken vakantie?

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn vriend heeft verplicht 3 vast gestelde weken in de bouwvak en verplicht 2 vastgestelde weken met kerst. dan nog een stel vastgestelde dagen (ze zetten daar onwijs veel vast) en dan blijven er nog een aantal snipperdagen over. met het al dan niet werken op feestdagen komen daar wat tijd voor tijd dagen bij.

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik ben juf..dus teveel vakantie volgens menigeen :D

Maar het voordeel is inderdaad dat ik nooit met kinderopvang zit in vakanties, lijkt me erg lastig.

6. Ja mijn man neemt vrij in de weken dat ik vrij ben, zodat we op vakantie kunnen.
    Mijn zoontje is dan de eerste en de laatste week van zijn vakantie bij opa/oma of met 1 van ons.

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hier ook, in het VO. Heb alleen altijd genoeg schoolwerk te doen in de vakanties... 't voordeel is dan wel dat je zelf je tijd kan indelen, dus dat is weer erg praktisch in combinatie met kinderen. Nadeel is weer dat je nooit vakantie op kan nemen in rustige periodes of gewoon es een dagje vrij voor een lang weekend weg ofzo.

@TO Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik kan me bij veel beroepen voorstellen (ook afhankelijk van wat voor collega's je hebt) dat je werkgever er niet op zit te wachten dat je alle schoolvakanties vakantie opneemt. Vooral de zomervakantie is vaak een probleem met plannen, maar goed, dat ligt er dus helemaal aan wat voor werk je doet.

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier 11 weken vakantie, alle schoolvakanties vrij!

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Dat zijn er dan toch 12 (+ nog een aantal feestdagen)?

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

zomervakantie neem ik altijd 5 weken, omdat ik het fijn vind om alvast op te starten. Dan kom je dus uit op 11 weken+ nog wat feestdagen

11. Skye

Skye Niet meer actief

Hier 5 weken!!

Werk maar 2 dagen, dus als de kleine naar school gaat en ze heeft vakantie, hoef ik maar 2 dagen oppas te hebben! En die heb ik ook gewoon nodig als ze geen vakantie heeft, want ik werk ook 's avonds

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier 12 weken vrij, dan nog alle overige feestdagen. Ik ben docent in het Voortgezet onderwijs.

13. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Hier ook 12 weken + overige feestdagen!

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb 5 weken per jaar vrij.
    Kinderen gaan nu nog niet naar school, maar volgend jaar wel. Volgens mij is daar de BSO voor uitgevonden, voor de weken dat de kinderen wel, maar papa&mama niet vrij zijn.

TS: overleg vooraf goed met je werkgever. Niet alle werkgevers vinden het goed om zoveel overuren op te bouwen en dan zo lange periodes afwezig te zijn. Het is geen recht om zoveel verlofuren te sparen.

15. tulip

tulip Niet meer actief

ongeveer 6 weken

16. Hier 6 weken. Werk 3 dagen in de week totaal 18 dagen verlof.
    Wij kunnen helaas geen verlof opbouwen. Je kunt wel 1 week van 40 uur "bijkopen". Hier lever je dan 1 week salaris voor in.

17. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier zon 7 weken per jaar vakantie. Als Finn over 2 jaar naar school gaat zal hij gewoon in de vakanties, wanneer wij wel aan het werk zijn, naar de bso gaan

18. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    hier 19 dagen vrij per jaar.
    24 dagen voor 40 uur werken en ik werk 32 uur, dus 19 vrije dagen per jaar.

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

mijn man drie weken in de bouwvak, enkele verplichte dagen oa tussen kerst en oud en nieuw, verder nog wat atvdagen

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik hoef idd ook geen 12 weken vrij per jaar, daar is de BSO voor. Ze gaat nu naar het KDV, dus kan de BSO er zo achteraan. Maar ik vind 5 weken per jaar zo weinig...
    We gaan nu een weekje extra op vakantie met mijn ouders. En naast onze zomervakantie van 3 weken en een paar vrije dagen extra ben ik al door mijn uren heen. Ik vind het zo weinig!!!

Het lijkt me ook lekker om wat mee speling te hebben!

Deel Deze Pagina