Hoeveel weken vakantie hebben jullie per jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    emma gaat gewoon naar de bso op de dagen dat ik werk. In de vakANTIE dus eeb hele dag bso ipv school en bso.

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja precies! Ik vind BSO in de vakanties ook prima hoor. Denk zelfs dat het voor de kinderen ook heel leuk is, want ze maken er echt wat van, altijd leuke thema's en projecten.

Maar zou zelf wel iets meer vrij willen hebben, zodat je naast de zomervakantie ook eens in mei of in het najaar vrij kunt nemen!
    Nu is het zo snel op, helemaal als 1 van de kinderen een ziek is. Je moet er wel elke keer vrij voor nemen...

3. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    ik neem er altijd 1 van de 3.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb 12 weken vakantie. Ben ook docent in het VO.
    Maar ook dan gaan de kids nog wel eens naar de opvang hoor ;) Moet altijd genoeg voorbereiden of klussen. Bovendien vind ik 7 weken achter elkaar (zomer) niet naar de opvang wel erg veel, dan moeten ze weer helemaal wennen als ze terugkomen. Daarbij is het voor mijn rust ook wel goed (heb me/cvs). Mijn man werkt trouwens ook in het VO. Dus we zijn altijd samen vrij. Ideaal
    Enige nadeel is dat je alleen in de dure periodes op vakantie kunt ;) Maar daar zit je met kinderen sowieso al snel aan gebonden.

5. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hier nog een juf, dus 12 weken + de overige feestdagen. Mijn man is ook leerkracht, dus alle vakanties samen vrij. Mijn zoontje is bijna 1 en gaat niet naar het KDV.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja zo gauw je kinderen naar school gaan ben je al gebonden aan de dure periodes, helaas!

Maar ik zou wel 7 weken willen ipv 5, dan kan ik ook in het voor/najaar vrijnemen. Gewoon wat meer speling.

Alleen hoe regel je zoiets met je werkgever? Elke week een uur overwerken? Of??

7. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hier ook een juf. 12 weken vakantie + nog 2 adv weken. Ik heb dus 14 weken in totaal. Mij hoor je niet klagen.:)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Minny, ben het helemaal met je eens dat 5 weken vakantie per jaar erg weinig is. Als er een mogelijkheid is om via overwerk wat vakantie bij te sparen, zou ik dat wel doen.

Wij willen liefst eens per 2-3 jaar naar Australië (familiebezoek) en daar spaar ik in het ene jaar dan vakantiedagen voor op. Betekent wel dat ik om het jaar echt heel weinig vrij ben, en dan het andere jaar weer langer. Maar ideaal is het niet...

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik bouw iedere week compensatieuren op waardoor ik in totaal ruim 9 weken vakantie opbouw. Geloof ik, ik weet het niet eens helemaal zeker, schaam.... (zo ruim zit ik in mijn vrije tijd)
    Ik werk niet in het onderwijs maar heb er wel mee te maken in mijn werk dus als de scholen dicht zijn, hebben wij ook minder te doen. Wij moeten dan ook onze vakantie in de schoolvakanties opnemen, dus ik kan alvast oefenen voor als de kindjes naar school gaan straks :). We mogen 1 week buiten de schoolvakanties opnemen, dan gaan we meestal skiën want dat is echt niet te betalen in het hoogseizoen...

Hier dus ook geen problemen met extra vakantiedagen sparen, het wordt zelfs gestimuleerd.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O ja, mijn kinderen gaan in de vakanties gewoon naar het kdv, behalve als we met z'n allen echt weg gaan of hier en daar een dagje voor de gezelligheid...

11. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier inderdaad ook niet zo veel vrij. 6 weken, maar daar moeten dan ook de feestdagen die op een werkdag vallen en eventueel bijzonder verlof voor bijvoorbeeld bruiloften en begrafenissen nog vanaf. Dat is de CAO VVT (zorg). Komt er eigenlijk op neer dat het meestal 5 weken zijn, in een goed jaar meer, in een slecht jaar minder.

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier 5 weken vrij per jaar en dan bouw ik nog extra compensatieuren op met vergaderingen die niet op mijn werkdag vallen wat jaarlijks ook zo'n 2 weken extra betekent.
    Alle schoolvakanties op kunnen nemen zou prettig zijn maar wordt over het algemeen niet gewaardeerd door andere collega's die misschien ook schoolgaande kinderen hebben en ook graag vrij zouden willen nemen.
    Wij mogen in de zomer max. 3 weken aaneensluitend vrij nemen en met de andere vakanties, bv kerstvakantie wordt er gekeken wie er vorig jaar vrij waren en dan mogen de anderen het volgende jaar zo blijft het eerlijk verdeeld.
    Mijn kinderen gaan naar de gastouder toe in de vakanties en vaak wil mijn stiefmoeder de kinderen ook wel graag een paar dagen over nemen, dan probeer ik mijn werkdagen aan elkaar te plakken zodat ik de rest van de week vrij ben om bij de kinderen te zijn.

13. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ja, oké, maar als ik alle dagen dat ik voor school bezig ben in de vakanties (en dus ook het opstarten etc.) meetel heb ik ook veel minder dan 12 weken. Ik doelde op het officiële aantal weken.

14. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    10 weken en daar werk (spaar) ik per week extra voor! Dus niet alles afgedekt...maar goed te doen...en deze mama vind het heerlijk om af en toe dagje voor zichzelf te hebben dus gaat madam gewoon naar de Kdv en volgend jaar naar de Bso :D:D

15. danip

danip Niet meer actief

Hier 5 weken. Soms wel wat aan de krappe kant, aangezien ik fulltime werk. Mmm ziekenhuis bezoekjes lever ik de helft van de uren voor in, dus dat tikt aardig aan!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wij hebben een eigen zaak en velen denken dat je dan zomaar vrij kunt zijn, maar over het algemeen hebben wij maar 2 weken vakantie per jaar. Doen we natuurlijk zelf, maar we hebben nu eenmaal een bedrijf wat juist van april t/m augustus heel druk is. Dus in september gaan wij er meestal 2 weken tussenuit.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier 8 weken. Standaard is 5 weken, maar ik werk elke maand een dag over en die neem ik op en ik werk elke week 1 uur meer dan ik betaald krijg en die neem ik ook op als vakantiedag.

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    9 weken...

19. MHMW

MHMW Niet meer actief

6 weken totaal.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb 3 wk zomervakantie en dat was het. zo nu en dan een dagje tussendoor vrij. vriendlief krijgt elke jaar zowiezo 10wk doorbetaalde vakantie en dus snipperd hij als het nodig is of als de kids vakantie hebben een paar dagen en ik een paar dagen. tenminste zo willen we het straks gaan doen als ze op school zitten en doen he tnu al zo voor een grootdeel. ik heb eingelijk meer vakantie nodig maar dat is helaas bijna onmogelijk door dat ik in een hotel werk en zelfs met feestdagen moet werken.
    wij krijgen trouwens geen standaard vakantieweken en moeten zelf onze vakantieren opbouwen.

de vertrouwde oppas van nu en ook oma zullen opvangen als dit nodig is

Deel Deze Pagina